venternr3:) Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 hvordan regner dere ut når dere går ut i permisjon? Jeg er litt usikker på det.. dersom en har termin en lørdag.. går en da tre uker tilbake i tid og går u ti permisjon også på en lørdag? Jeg er kanskje litt dum når det gjelder dette her.. Er litt sent ute med å søke om fødselspenger.. Plutselig hadde tiden gått så fort og jeg skal ut i permisjon om 14 dager tror jeg.. skummelt.. håper ikke behandlingstiden er lang hos trygdekontoret.. men det er vel mye å forvente at de skal bruke kort tid...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har ikke noe svar til deg, skulle bare si at da jeg spurte min jordmor om det samme "Jeg har termin en torsdag, er min siste arbeidsdag da onsdagen eller torsdagen 3 uker før?", så VISSTE HUN IKKE! Trodde det var jobben hennes å drive med gravide folk....
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Tre uker før termin i følge ultralyden. Dvs for min del, jeg har termin 10. jan, permisjonen startet 20 des ;o)) Det er hvis man velger å jobbe frem til permisjon....... Man må gå ut da, men kan også startet permisjon evt før ;o)))
Nå kommer nr. tre Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Du går ut tre uker før, så hvis du har tremin 17 feb, skal du begynne din permisjon lørdag 27 jan (altså siste arb.dag 26 jan) Man kan starte permisjonen inntil 12 uker før termin, men dette mister du jo da etter at babyen er født. Behandlingstid for dette er ikke lang tid, jeg har siste arb.dag i dag, og skal levere mine papirer i morgen....så du har god tid. Men selvfølgelig hør med ditt NAV-kontor, det kan jo være forskjellige fra kontor til kontor. Her er de veldig greie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå