Gå til innhold

Burde jeg ringe føden nå kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna i dag med sterke magesmerter. Klarte nesten ikke bøye meg. Men opp måtte jeg for jeg måtte levere datteren min i barnehagen.

Måtte kjapt på do, litt pinlig.. hehe, tenkte at det var derfor jeg hadde vondt.. mageknip eller noe i den duren... men smertene føles helt annerledes ut..

Uansett så gikk ikke smertene over. Når jeg skal bøye meg føles det ut som om hele magen strammer seg og det stikker MYE rett "oppi der" akkurat som om jeg presser henne ut.. skjønner dere hva jeg mener?

Har sittet her en halvtime nå, og det kommer mensmurringer innimellom her... litt ubehagelig..

Er litt redd for tidlige rier, og jeg skjønner ikke hvorfor det føles ut som om jeg skal presse hele babyen ut når jeg bøyer meg..

Er bare i uke 32.. så jeg skal IKKE føde... håper jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt en tlf ja...

Greit å få sjekket hva dette er, så de evt kan stoppe det hvis det er tidlige rier. Ikke la det gå for lenge.

Går sikkert helt fint, men greit å sjekke bare

Skrevet

Er det ikke vanlige kynnere da?? trur kanskje jeg ville ha ringt jordmor ell på føden...

Skrevet

Ja, ring og få deg en sjekk. Er jo litt i tidligste laget om babyen skulle finne på å komme nå, selv om det nok går helt fint det også.

Du må huske å oppdatere oss her inne da!

Skrevet

Og jeg som trodde jeg hadde hatt vonde kynnere.. hehe.. legen definerte kynnerne mine som sterke kynnere.. men det er ikke noe imot det her..!

Men jeg ringer om det ikke går over, eller om det blir noe verre..

Takk for svar jenter=)

Skrevet

Kanskje greit å ringe å bare høre, for det gjør jo ingen ting med en liten sjekk heller, det er jo fortsatt litt tidlig..

Lykke til, håper virkelig det gir seg! Fikk du før tiden sist?

Skrevet

Hei. Ja jeg fikk 3 uker før termin, men da ble jeg satt igang.

Men i 7 mnd, akkurat som nå, så fikk jeg rier og 2 cm åpning..

Jeg ringer om det ikke gir seg.. har lagt meg noe mat nå, og er helt rolig.. så kanskje det går over..!

Skrevet

legg deg nedpå og sjekk om det blir bedre da , dersom de fortsatt kommer med javne mellomrom bør du ringe føden for da kan det vere tidlige rier.

hadde tidlige rier i uke 24 og har siden gått på brikanyl +ekstra oppfølging,

Skrevet

Ringe føden nå.. fikk dritvondt når jeg reiste meg.. jordmor ville sende ambulanse.. men jeg sa jeg klarte å komme meg dit...

Tror ikke babyen vil ut.. men greit å få sjekka smertene..

OFF!!

Ønsk meg lykke til!!

Skrevet

åh.. masse lykke til.. håper alt står bra til og går bra.. :)

Ska tenke på deg

Skrevet

*Krysse fingrene og telle til tre*

Masse lykke til!

Fortell oss hvordan det har gått når du kommer tilbake, da!

Skrevet

*dytt dytt* Si ifra når du kommer tilbake fra føden da. Lykke til:)

Skrevet

Da er jeg tilbake..

Fikk utvendig og innvendig ul. Både baby og livmorhals er fine/fint! De kunne ikke si om jeg har rier eller kynnere, men så langt er livmorhalsen på ca 3,5 cm. Men som jordmor og gyn sa, den kan bli kort om en time.. to dager... eller jeg kan gå ut til termin.. vanskelig å si liksom..

Tok ctg, der var også alt kjempefint. Lillemor var fryktelig aktiv, så jeg måtte sitte ekstra lenge så hun ble rolig.. hehe.. Hadde en del vondt når jeg satt med den... men men...

Selvfølgelig skal jeg nå ta alt med ro.. skal ikke gjøre en dritt faktisk.. Det kan jo bli en utfordring med en 5 åring og en mann som jobber mye.. Men men, det må bare gå..

Måtte komme ned igjen om ting ikke ble bedre, eller om noe forandret seg...

Skrevet

så bra at alt ser flott ut da!! :D og at det ikke var fødsel riktig ennå ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...