Benni-min Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har litt lyst å begynne på babysvømming for å gjøre sønnen vår trygg i vannet. Men selv har jeg vannskrekk og tør ikke dykke hodet under vann, og er dårlig å svømme. Blir dette negativt på babysvømming, eller står vi på grunt vann og bare sender babyene under vann....
Moi_ Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Man holder ser i ett grunt basseng, slik at man selv står stødig når man har de små i armene. Du trenger ikke å dykke, heller ikke å svømme når du har med sønnen din. Vi har vært på babysvømming, og det anbefales, det er skikkelig deilig for de små. Jeg har ikke gått på slik organisert kurs da, men i bassenget vi har så er det babysvømming tre ganger i uken hvor det er instruktør i vannet. Da kan du komme hvilken dag det passer for deg, og benytte intruktøren om det er ønskelig. Jeg likte den løsningen veldig godt, for da blir man ikke så bundet opp til babysvømminga, og man gjør det når man selv har lyst og dagsformen til den lille er bra Ønsker deg lykke til, og håper du får en positiv erfaring:)
Tiddelidu Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Man står på grunt vann, og du skal ikke under. Det er veldig gøy! Bare husk at babyen merker hvis du er usikker og nøler ved dykk.
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 vi har gått et kurs no og det er kjempe gøy.. man er på den grunne delen og selvfølgelig i det varme vannet.. man dykker ikke babyen før etter rundt 7 ganger.. og dykkingen er ikke det viktigste..det er vanntillvenningen.. at barnet skal flyte, og etterhvert lære seg å komme seg til kanten... og dykkingen er ikke så fæl altså... går helt greit... hilsen en overhysterisk mamma som ble positivt overrasket over dykkingen
Nåharjegto!:) Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Hvor mange måneder var babyen deres da dere begynte på babysvømming, mamsen? Eller andre som har gått på babysvømming?
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Gutten min var 6 mnd og gutten til venninna mi var 4 mnd. Gikk kjempe bra med begge to:-)
Raffna Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Vi startet på babysvømming da Tassen var 6 mnd. Han var veldig skeptisk i starten, så det er viktig at du har et blidt og trygt ansikt når dere holder på - han vil lete etter din reaksjon. Jeg er ikke glad i vann selv, og dukker aldri under. Men pappan hans dukker under med han, så han er trygg og glad i vannet nå. På vårt kurs dukket de barna under på første dagen, så det varierer tydeligvis fra kurs til kurs. I dag starter vi på vårt tredje kurs og både han og vi er tryggere i vannet nå, og jeg håper vi får glede av dette i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå