Gå til innhold

tåpelig spørsmål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei

Jeg var på ul sist veke, og siden eg må ta ks nr tre,sa legen til meg at eg burde tenke på sterilisering . dette tar dei samtidig med ks og det er to ekstra sting, fikk med brosjyre om sterilisering.Men som legen sa,er du litt i tvil skal du ikkje gøre det. Skal til samtale i april terminen er i mai, då må eg ha bestemt meg:) Håper dette ga deg svar,litt rotete skreve:)

Jeg skal sterilisere meg under keisersnittet. Jeg skal ikke ha flere barn og orker ikke å styre med annen prevansjon. Det er en enkel affære å få utført sterilisering samtidig med snittet, for da ligger jo alt åpent likevell. Pluss at det ikke koster noe. Skal man steriliseres utenom snitt, koster det 6000,-

hei hei

Litt treig med å svare:)

Legen sa til meg at noen får både 4 og 5 mann med ks,men for mitt vedkommende ville han stoppe med med 3, vi har bestemt oss for at tre er nok,vill ikkje risikere noke seinere:) Men har jo noken mnd til å bestemme oss på. Og siden det bare er to sting utenom,er det jo greit å gjer da under ks:)

Annonse

Hei

Ja, det er fullt mulig å gjøre etter et snitt - jeg har selv nettopp gjordt det! De kunner bare en del av egglederne, og alt skjer mens du fremdeles er bedøvet. Du må signere papirer på sykehuset om at du ønsker å bli sterilisert, og dette må gjøres før de starter på snittet.

Jeg syns det hele gikk fort og greit, og du slipper bl.a å betale for inngrepet dersom det gjøres samtidig med et keisersnitt. Tror det er ganske dyrt ellers...

Steriliseringen har jeg ikke merka noe til i det hele tatt - vet bare at de har gjordt det. Har verken hatt smerter eller ubehag. Eneste forskjellen er at de bruker ca 20 minutter mer på selve inngrepet.

Det er absolutt å anbefale, spør du meg!

Dessuten kan du likevel få barn i ettertid dersom situasjonen endrer seg. Min lokale jordmor fortalte at hun fikk sitt siste barn 9 år etter at hun steriliserte seg. Da benyttet hun seg bare av prøverør, selve svangerskapet og fødsel forløp ellers helt normalt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...