Gå til innhold

Flere som har tatt Paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 25, og har hatt den oppfatning av at man ikke skal ta noe i svangerskapet. Men i går gikk jeg med kraftig hodepine hele dagen, og da jeg skulle legge meg hadde jeg så kraftig hodepine som jeg aldri har hatt før. Og det var hele hode som verket fra nakke, øyne, nese, kjeve, ører og hele hodet rundt. Jeg var skikkelig kvalm og tilslutt krøyp jeg til korset og tok 2 paracet (har aldri pleid å hjelpe med 1 før, så skulle jeg først ta, måtte det i allefall virke). Det hjalp heldigvis og jeg fikk sove, og hodepina kom ikke tilbake. Men, bondeangeren er der, hva om barnet tar skade av dette. Det stod på pakningsvedlegget at det ikke var påvist noe skade på foster men...

Jeg lurer på hvor mange det er som tar en paracet når hodepina blir for jævlig eller om dere greier å bite tenna sammen og "stå han over"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min har sagt at paracet er det beste dersom man må ta noe. Har tatt det en natt da jeg hadde så kraftig øreverk at jeg ikke fikk sove.

I utgangspunktet sies det at Paracet ikke skader fosteret. Men selv om det ikke er påvist skader på foster, kan man ikke garantere noe. Likevel tror jeg det skal ganske mye mer enn 2 tabeletter 1 gang for å gjøre noe skade.

Du kan nok slappe helt av. Fosteret har det dessuten ikke godt når du har det vondt heller.

Skrevet

Paracet er ikke skadelig og ta når man er gravid..

Jeg tar det selvsagt ikke i utide, men er jeg dårlig og føler jeg trenger det, så tar jeg det gitt....

Ikke noe som tilsier at jeg ikke kan det...

TA heller enn å gå rundt shabby.... barnet ditt har det ikke bra av at du ikke har det bra!

Skrevet

Svarte deg på skravlesiden, men kjapt referert:

Paracet (paracetamol) = OK

Ibux (Ibuprofen) = Ikke OK

Skrevet

vel, delte meninger om dette..

min lege sier at det ikke er påvist skade på foster, men at en skal unngå å ta også paracet så langt en kan.

Jeg har tatt en halv paracet en gang, da hadde jeg kraftig hodepine på andre dagen. Piller virker kjappere når du er gravid, så det kan være lurt dosere ned i forhold til det du pleier å ta.

Men som en sier her; er det "fare for egen helse" eller ubehaget er så sterkt at du lider under det.. så ta en paracet (men ikke muskelavslappende som IBUX el.) men ikke gjør en vane ut av det.

:)

Ikke ha dårlig samvittighet for en engangsforeteelse, men ikke spis i tide og utide heller. Men min lege frarådet altså bruk av paracet så langt det var mulig.

(han er ganske streng med medisiner da:)

Skrevet

Enig i at en ikke skal ta i tide og utide, men har man så vondt at en mister nattesøvnen så synes jeg man kan ta seg en, med god samvittighet.

Har man store smerter over lang tid vil jo de fleste kontakte lege, gravid eller ei!

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-)

Føler meg litt beroliget nå. Har ikke tenkt å gjøre det til noen vane, har hatt mye hodepine i svangerskapet og har greid det uten medikamenter til nå. Som regel så går det bra uten, men i går var det bare helt jævlig.

Lykke til med svangerskapene alle sammen!

Skrevet

Både lege og jordmor er enig om at jeg kan ta paracet, så jeg gjør det i ekstremtilfeller av f.eks tannverk.

Skrevet

Jeg har tatt en del Paracel hittil i svangerskapet, og kommer til å fortsette med det. Både fastlegen min og nevrologen på legevakten sa det var det eneste trygge å ta, at man faktisk kunne ta så mye som 2 tabletter 4 ganger i døgnet hvis smerten var sterk nok. Jeg sliter nemlig med migrene, og kan ikke ta mine vanlige medisiner. Derfor er Paracet eneste løsning for meg, og når både jordmor, fastlege og spesialistene på legevakten sier det er ok, stoler jeg på dem!

Skrevet

Jeg har også hørt at man ikke skal ta Ibux, men på pakningsvedlegget står det at man kan ta Ibux, bare ikke de siste 3 mnd før fødsel...

Men jeg "safer" med paracet, i og med at jordmor sa at ibux ikke var bra!

Skrevet

Jeg hadde vondt i hodet selv en dag og da ringte jeg rett og slett legevakta, og da fikk jeg beskjed om at det var bare å ta paracet.

Men jeg tok en jeg da, for man kan jo ikke være helt sikker...Vanligvis så pleier jeg også å ta 2.

Men er det flere spm om akk legemidler og div. så foreslår jeg å rigne legevakta. de har jo åpent hele tiden.

Da får du svar før man eventuelt begår en "feil"

Skrevet

jeg hadde så kraftig hodepine på julaften at når middagen kom på bordet var jeg så ødelagt at jeg følte at jeg ikke klarte å fungere lenger... tok 2 paracet og de funka iallefall såpass at jeg klarte å være med på gaveutpakkinga... men de tok ikke hodeverken helt bort men dempet den såpass at jeg klarte å fungere en liten stund iallefall...

Skrevet

Paracet e itj fali å ta i svangerskapet nei,så leng man held sæ t anbefalt dose..sjøl slit æ me store smerta i ryggen etter ex antall ryggoperasjona,å i mitt 1 svangerskap,mått æ ta paralgin forte faktisk,innt 3 tabletta per dag(tok itj kvar dag da...)å d fikk æ skreve ut på sjukehuset da,av overlegen på smerteklinikken..hadd d vore fali for fosteret så hadd æ itj fått d!!så vanli paracet kan du ta,slapp av:)

Skrevet

Min lege sa at det ikke er noe farlig og ta Paracet til et normalt forbruk.Skal ikke ta ibux det er vist veldig farlig når man er gravid.

Har tatt paracet et par ganger selv når jeg har hatt veldig vondt i hodet og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...