Gå til innhold

sukk... "noe å vokse i"

Anbefalte innlegg

Skrevet

fant et regntøy sett som jeg var ute etter, det var sånn fleece for inni.

Barnehagen hadde foreslått regntøy + fleecesett til å ha inni - til barnehagestarten.

Dette var til en 1 åring, så jeg kjøpte str 80....

prøvde buksa igår, den var litt stor..................... :-(

gikk og så på sist måling, for 1 mnd siden, da målte vi 71 cm... ny måling mandag... så får vi se..

skal jeg bare prøve å se hvordan det går med dette settet da?? vokser vel i den etterhvert... Hadde ikke mindre størrelser heller...

er en krabat på 1 år, som ikke går og sånn enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte faktisk bukse i 86 (miste jeg fant) da hun var 75cm, den er såpass fleksibel at vi kan rulle opp beina og trekke sammen selene. Og en passelig stor treåring fikk låne buksa i et krisetilfelle, det gikk det også! Bruker du regnsokker istedenfor støvler så går det ihvertfall helt greit.

Forresten selger Sparkjøp en helt grei fleecedress til 30(!) kr. Hel, med hette (selv om knappene ikke er helt gode), og glidelås. Fås opp til 86cm.

Skrevet

ja, min 3 åring bruker 86 i mye!

ja jeg prøvde jo ikke å rulle opp beina da, han var jo ikke så villig til å ha på seg masse regntøy!

har jo tenkt på det, men tenker og hvor vått og skittent det blir (mest vått da, for skitten kan jeg vaske- men hvis de skal ut 2 ganger...)

Har tenkt meg på sparkjøp en tur ja! - kanskje det er det jeg skal gjøre idag!!??

kjøpt inn litt ullundertøy osv,...

men disse REGNSOKKENE -hvor kjøpes de!!?? kan ikke huske å ha sett sånne jeg, hvordan er de?

Skrevet

Vet at troll og reima har de, de er som store sokker i regntøymateriale, de trekkes bare over tøfler og regnbukse, de har strikk øverst. Dessuten, det er vel begrenset hvor mye en krabbegutt ruller seg i søla, da...

Skrevet

Hei

Har tidligere fått tips herfra om regnsokker. Så jeg kjøpte mine på www.tinyzone.dk Pris: DKK 99,00,-

Jeg betalte med kort via nett, og det gikk bra. Fikk de i en konvolutt i posten.

Ligger under kategori: overtøj, regntøj m.m og heter siddefutter.

Jeg har gutten min i barnehagen i dag, det er 2 dagen hans. Han begynte i går. Jeg fikk skryt av to barnehagetanter av disse regnsokkene.... de syntes de var veldig praktiske. Så nå ville de også ha internet adressen, slik at de kunne tipse andre voksne.

Vet det ble tipset om flere internetsider om disse regnsokkene. Men det har jeg ikke notert meg. Ulempen med disse, er kanskje at det kun er one size, men jeg kan nok bruke de på min helt til han kan gå. Han er litt over 1 år.

Skrevet

hva ble det i norske penger da ;-o

Skrevet

Jeg brukte Dnb valutakalkulator og fikk nå 112,40 kroner

Så det er ikke gærnt. Det kommer vel litt porto i tillegg........

Skal se om jeg finner det eksakte tallet..

Skrevet

Jeg hadde ordrebekreftelsen liggende.......

Ordredata:

-------------------------------------------------------------------------

1 stk. ABEKO Siddefutter sort () á 79,20 - Ialt: DKK 79,20

Betaling: Udenlandske kreditkort, visa, masterCard

Forsendelse: Lande uden for EU inkl. Norge og Grønland (DKK 36,00)

Ialt excl. moms DKK 115,20

+ moms (25%) DKK 0,00

Samlet pris: DKK 115,20

Men vet ikke hvorfor jeg betalte 79,20 for siddefuttene.. og det står nå 99 på tinyzone... men da vet du sånn ca i alle fall. Også kan du bare søke på valutakalkulator hvis du vil ha det mer nøyaktig.

Skrevet

jaja, sikkert ikke så farlig!

tok det lang tid før de kom (det står kanskje i det første innlegget dit.... det ser jeg ikke akkurat nå hehe)

finnes det i butikker her mon tro?

Skrevet

forresten hvordan går barnehagestarten :-D

du skal vel kanskje hente ham igjen snart!!?!?!? - er han litt alene idag?

Skrevet

Hei igjen

Husker ikke helt hvor lang tid det tok før jeg fikk de, men de kom i alle fall.

BHG start har gått til over all forventning. Vi var på besøk der 18 og 19 desember. Så når vi kom i går kjente han seg igjen... så han var der faktisk alene 5 timer i går.. med avtale om at de skulle ringe hvis det var noe.

I dag ville han rett inn og leke... så det blir 5 timer i dag også, hvis de ikke ringer før. Og slik blir det fram til jeg sjøl får skaffa meg en jobb. Virker håpløst akkurat nå, men da får i alle fall guttungen en myk start i bhg.

Syntes jobbmarkedet roooooooper etter håndtverkere. Og jeg som er sosionom sitter her hjemme og trykker på dataen, rydder litt og skal på min første spenst-time (På leeeeenge...) og får ikke brukt kunnskapene mine. Jaja, det var vel min tur å kjenne på hvordan det er å gå arbeidsledig. Så nå satser jeg på at det er en jobb jeg kan ha i mange år framover som dukker opp etterhvert. :)

Skrevet

Hei slash!!

Beklager forresten at jeg "bryter meg inn" på denne tråden HI ;O)

Ser at du har handlet på Tinyzone, kom over et regnsett på tilbud som virket ok, det heter CelaVi regntøj. Hørt noe om andre produkter fra nettstedet? Lurer nemlig litt på om det er god kvalitet. I så fall er det et kupp til bh-start :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...