Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker først til blomman og expat for all hjelp =)

Forhistorie:

Fikk sopp på puppen, flassete og rødt kløende rundt brystvorta. Fikk mycos...mikstur til baby og krem til meg. Gikk på dette i 3 uker og ting ble litt verre.

Krystallfiolett:

Fikk det for meg at jeg skulle prøve krystalfiolett på puppen. Et middel som setter flekker, men som samtidig er svært effektivt på bla sopp, samt at det øker helingen av huden. Blomman og expat hjalp meg med å finne info. Krystallfiolett er en oppløsning av mentylrosanilin og renset vann. 0,5 % oppløsning selges reseptfritt på apoteket.

Bruk: Jeg penslet dette rett på det soppbefengte partiet på puppen 1 - 2 ganger om dagen i 3 dager. Lot det tørke og brukte ammeinnlegg.Under hele sekvensen fortsatte jeg med miksturen til babyen.

Resultat: Allerede etter 1 dag var det en utrolig bedring og nå etter 3 dager er jeg tilsynelatende frisk =) Helt utrolig. Jeg har unngått søl på klær og unngått at babyen har blitt så lilla rundt munn. Brukt vaselin rundt munnen før amming.

Krystallfiolett kan kanskje sammenlignes med å skyte spurv med kanon, men det funker hvertfall...hehe

Jeg har hvertfall blitt en ihugga krystallfiolett fan.

Skrevet

HURRA !!!!!!

endelig ble du kvitt det.tenker det gjør godt ja.=)

å så fint at du tørr prøve nye ting da.tror ikke jeg hadde kommet på tanken engang....=)

Skrevet

Skyte spurv med kanon, haha!!

Så fint at du fortalte hvordan det gikk:) Er så lett å glemme å fortelle om løsningene, bare presentere problemet her på dib.

Flott at det ordnet seg !!

Skrevet

Så bra du endelig ble kvitt den djevelskapen!!

Supert at du delte dette med oss andre som sliter med det samme... da tror jeg at jeg prøver det før tabelettkuren;-)

Skrevet

Ett spørsmål: Vannet du ut Krystallfioletten eller tok du ublandet på puppen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...