Zupermam Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Merket dere endringer på babyene deres når de gikk over fra mm til grøtmåltid? Sov alle merkbart bedre/natta over plutselig? Håper indelig det, hehe..
Benni-min Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Jeg prøvde grøt på kveldstid for første gang for 2 kvelder siden. Han har aldri vært så urolig på kvelden før. Men så fikk jeg tips her inne om at han kanskje var tørst etter grøten, så jeg ga han melk. Han drakk 120ml på styrten. Stakkars gutt. Har aldri lagt merke til at han blir ekstra tørst på dagtid etter grøt. Men min gutt sover ca 12t i ett på natta, så det er ikke pga søvn jeg ga på kvelden. Jeg har gått over til å gi grøt til lunch igjen, og roen har igjen senket seg på kvelden.
Hoppetussa Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Kun halvparten av alle babyer sover bedre ved overgang til fast føde, dessverre. Her merket jeg litt endring i forhold til at hun våknet to timer etter legging før intro av grøt(hun var tydelig ikke mett ved legging), etterpå sov hun "som normalt" til 3-4-tida. Nå har hun sovet hele natta i 4 dager - men det er kanskje mer med alderen å gjøre. Hun er 5 mnd.
Muffinsmamma Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Desverre... har ikke vært slik hos oss iallefall. Han får flere måltider grøt/fast føde og det ser ikke ut å ha noen som helst innvirkning på nattesøvnen.
Sivalur Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Sånn har det ikke funket her dessverre. Nesten som at jo mer grøt han får på dagtid, jo oftere skal han våkne og ha pupp på natten... uff, er helt utslitt nå!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Vi har slitt mye med søvnen, og jeg tenkte at jeg er vel ikke så heldig at det med grøt vil virke positivt, men nå ser det faktisk ut som det hjelper! (Bank i bordet). Har hatt noen gode netter nå hvor han har sovet opp til fem timer i strekk, det er rekord. Merket det første gang da han spiste en god porsjon fruktmos i sekstiden, det likte han godt så det gikk ned på høykant. Bare å prøve og se! Håper det virker for dere og...
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Han var tørst, ja!? Sånn blir nemlig min også, selv om det bare er bittelitt grøt! Bra du fant ut av det. Og hun blir helt gira av grøten. Sikkert pga mye karbohydrater.
Englefjas Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Det har definitivt ikke hjulpet for oss, men etter å ha lest denne tråden skal jeg prøve å få henne til å drikke vann til grøten, kanskje det hjelper.
ToTett i Tett Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 jeg gir grøt middag grøt melk jeg.snuppa sluttet å sove når hun fikk grøt på kvelden. men nå er siste grøtmåltid kl 16, og da sover hun hele natta.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Hos oss virket det helt motsatt - bare tull med nattesøvnen etter introduksjon av grøt og middag! Og ja - babyen får vann til måltidene.. Heldigvis ser det ut til å bli bedre nå, våkner bare annenhver time mellom 19 - 07, i stedet for hver time (er ikke egentlig sulten, trenger bare nærhet og en liten tår). Kanskje er det et innslag av separasjonsangst også? Ingen tenner på vei ennå. Fra han var 1,5 mnd til 6 mnd våknet han bare 1 gang om natten, som i begynnelsen var fra 23 - 9, gradvis endret til 19 - 0730 (fikk hjelp av overgangen fra sommer- til "vintertid").
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 vi har ikke merket noe forskjell på natta. han sov fra åtte på kvelden til 5-6 fra han var 6 uker til han var 3,5 uker. siden det kan jeg ikke si at han har noe mønster for når han våkner. han våkner når som helst. og stort sett alltid på natta. begynte med grøt rundt 4 mnd. han får mm etter grøt, drikker også litt vann til alle måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå