Gå til innhold

Fødselshistorien min....


konvall

Anbefalte innlegg

Bedre sent enn aldri...

19 desember reiste jeg til sykehuset for kontroll... Hadde survet meg til overtidskontroll to dager før tiden. Legen sa at det kom ann på om jeg var moden eller ikke om de ville sette igang...

Må si nervene var høye da jeg ble undersøkt.... 4 cm åpning og helt klart... Begynte nesten å gråte, så lettet ble jeg. Var bare å ringe til sambo som jeg hadde sendt hjem igjen. Legen tok vannet mitt kl ti.

Meningen var at jeg skulle gå til tolv for å se hva som skjedde.. Vel, dårlig funk må jeg si, ingenting skjedde.

Klokken halvett gikk jordmor, sambo og jeg inn på fødeavdelingen for å sette det igang. Må si det er en rar følelse å gå inn der uten smerter... Liksom å gå til galgen..... Etter mye om og men fikk endelig jordmor satt igang drypp litt før halv to.... Var så mye tull med maskinene dems, så det tok litt tid.. Jeg ble stående på gulvet med prekestolen og der sto jeg hele tiden.. Var utrolig rart å stå der å kjenne at hun gikk nedover i bekkenet for hver eneste rie.

Var veldig intenst, da jeg nesten ikke fikk pauser mellom riene overhodet.... Førti minutter senere var det full åpning og krabbe opp i senga. Der sto jeg på knærne og fødte vesla... Barnefaren som hadde gruet seg i ni måneder, han rakk ikke å bli nervøs engang.. Gikk kjempegreit og fort... Nå har jeg født tre barn på tilsammen 8 timer, så jeg må vel si jeg har hatt greie fødsler... Intense men greie....

Hadde et flott opphold på føden, da det var fem damer der.. Fikk et tremannsrom alene hele tiden.... Hadde halve personalet til rådighet hele tiden.... Dette gikk kjempegreit.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...