Gå til innhold

Hvor kjenner dere bevegelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+0 i dag og 2.gangs, syntes jeg kjente de første bevegelsene for snart to uker siden, men på helt "feil" sted! Ganske høyt, på høyde med navelen og langt til høyre for den.. Og bare der! Burde jeg ikke kjenne sparkene mer på midten av magen og lenger ned mot bekkenet?? Husker ikke hvor jeg kjente det i begynnelsen sist...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innbiller meg at jeg har kjent bevegelser rett under navlen.... midt på... men vet ikke om det var den lille, eller om det bare var en ønsketenkning da... :/

Skrevet

Jeg kjenner de over hele magen (fra navlen og ned). Midt på og på begge sider. En veldig aktiv krabat jeg har i magen, tror jeg. Jeg er 24+2 nå, så det er jo selvfølgelig sterkere bevegelse nå. Tror ikke det har noe å si hvor du kjenner bevegelse så lenge du kjenner noe. Alt er sikkert normalt.

Skrevet

Jeg er andregang og er temmelig sikker på at jeg kjente noe på nyttårsaften to ganger. Har ikke kjent noe etterpå, men syns egentlig det var litt vel tidlig, men kan ikke forstå at det kunne være noe annet heller.

(var 11+4)

Skrevet

jeg er 16+ 2...hørte hjertelyd 1.gang v fullgått 11 uker.Kjente bevegelse 1.gang kvelden 26.des. og har siden kjent hver kveld spes.Skal på UL 22.jan.. Gleder meg...

Skrevet

Er i uke 21. Kjenner bevegelsene ganske høyt oppe. Har morkaken foran og litt ned, så tenker det er rett over den jeg kjenner bevegelsene.

Skrevet

Jeg er i uke 25 med tredjemann... Begynte å kjenne "skikkelig" liv ca i uke 19. Kjenner liv litt overalt på en måte. Sånn har det vært hele tiden. Liv på sidene, oppe, nede og på midten av magen... er nok pga krabaten er så aktiv tror jeg.

Skrevet

kjenner også bevegelsene til fosteret rundt navlen og på begge sidernedover, og har kjent dem ei god stund, faktisk siden 8. uke!!! men dette er mitt fjerde så jeg veit godt hva jeg skal kjenne etter!!

Baredu kjenner noe er det helt på det samme hvor!

Skrevet

Det første klare sparket kjente jeg opp mot navelen. Nå er jeg 22+0 og det varierer en del.. I går var det f.eks turning på urinblæra hele dagen, men da jeg la meg kom de midt i magen istedet. Kjenner de i hele magen, men de opp mot navelen er som regel kraftigst.

Skrevet

Kjenner liv under navelen og ned mot skambeinet. Jeg har morkaken foran på magen, så antat det er derfor jeg ikke kjnener noe lenger opp.

Skrevet

Min lille prinsesse ligger fortsatt veldig langt nede, men det kan jo være fordi jeg har morkaken veldig høyt oppe. Iallfall så sparker hun BARE langt nede, men bytter på venstre og høyre side og rett frem. Det er så morro..

Skrevet

ja, mitt lille nurk sparker fra navelen og ned. ligger nok ganske langt nede enda...er gøy med spark...

Skrevet

Overalt der livmoren ligger, dvs fra navlen og ned og lagt ut mot sidene, men aller mest ganske midt på magen (altså midt mellom navlen og symfysen).

Skrevet

Min baby sparker mest på venstre side ned mot bekkenet, særlig kjekt er det å sparke på natten slik at jeg ikke får sove :) Men koselig er det jo!

Skrevet

Nurket vårt sparker meg til venstre for høyre hoftebein, altså ganske langt nede. Når jeg legger meg på ryggen, kommer det ofte en liten serie med spark, spesielt når jeg har lagt meg for kvelden:)

Skrevet

Hei!

Jeg er 19+1 idag og 2. gangs jeg og - begynte å kjenne bevegelse for ca 3 uker siden og jeg kjenner det akkurat der du nevner. Til høyre for navlen - la oss si ca 5-8 cm bortenfor navlen!

Husker fra sist at det var den siden lillegutt sparket mest også!

De snur seg vel mye og kanskje det er der de ligger å koser seg om dagen??

Skrevet

jeg kjenner masse bevegelse rett under navelen, men for første gang i går kjente jeg det langt over navelen.. er 25+2

Skrevet

Jeg er i uke 15 i dag, og har i ganske lang tid (siden uke 11 omtrent) kjent smygebevegelser. På nyttårsaften kjente jeg et lite spark, tror jeg, men er det mulig? Nå kjenner jeg noe langt nedenfor navlen! Veldig spennede dette her!

Skrevet

Jeg er 18 + 5 i dag og har noen uker kjent bevegelse høyt oppe, har nok litt å si hvordan man bærer barnet, denne gangen bærer jeg høyt, føles ut som om magen er nesten oppunder ribbeina..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...