Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Del Skrevet 4. januar 2007 Baby på 4,5 mnd, er sulten ca hver 4.time om dagen. Men om natta er hun sulten og vil ha mat HVER time!!! Jeg blir helt utslitt og får aldri sovet mer enn ca 30 minutter i strekk. Har prøvd å amme oftere om dagen for å se om jeg får snudd på det, men da vil hun ikke ha. Har prøvd å gi henne litt grøt på kvelden, det hjalp heller ikke. Noen råd? Hun ligger i sin egen seng i begynnelsen av kvelden, men så må jeg bare legge henne over i får seng, for hun vil ha pupp enda oftere igjen mot morgenen, kanskje hver halvtime. Det er ikke økedøgn, for hun har vært slik i flere uker nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7638622-hvorfor-spiser-hun-4-ganger-s%C3%A5-ofte-om-natta-som-om-dagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 4. januar 2007 #2 Del Skrevet 4. januar 2007 For det første, dette er ganske vanlig. Men problematisk for det! Vi hadde det slik en stund. Gjesp... Det kan også være en bakenforliggende brystvegring (det kan du lese masse om på ammehjelpen.no, a-å) Det kan ha med at hun er for opptatt med livet på dagen til å spise (kan se tvers over rommet nå), og hun er nok ikke sulten nok på dagtid når hun har hatt 6-8 måltider på natten. Har du en pappa i huset? Kan han ligge mellom deg og barnet og være trøsteren først i noen dager? Forsøke å drøye det mellom måltidene på natten? Komme over til deg når det ikke er noen annen utvei? Hun er for liten til regelrett nattavvenning, men kos/smokk/kokt vann isteden for pupp kan kanskje drøye det en halvtime/time? Får du ikke sove pga bråket så kanskje sov på sofaen/gjesterommet. To (tre) måltider per natt klarer du sikkert. Og, ta barnet opp før du legger deg og amm da, gjerne mens hun sover, da får du kanskje et langt strekk på begynnelsen av din natt. Og begrens barnets søvn på dagtid til maks 3 timer, helst mindre, da er hun trøtt nok på natten. Den påfølgende dagen kommer du til å ha nærmest en økedag, for hun kommer til å være mye mer sulten enn vanlig. Hvis ikke, er det viktig at du pumper deg slik at du ikke får spreng. Ta også deg en lur i hennes middagslur, da får du litt mer overskudd. Husarbeidet kan vente i noen dager. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7638622-hvorfor-spiser-hun-4-ganger-s%C3%A5-ofte-om-natta-som-om-dagen/#findComment-7638734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #3 Del Skrevet 4. januar 2007 Takk for raskt svar, Expat. Hun tar hverken smokk eller flaske, så hun bruker nok meg en del for å stille sugebehovet sitt. Hun sover 3 ganger om dagen. Morgenlur på ca 45 min, formiddagslur på ca 1 time og middagslur på ca 45 min-1 time. Imellom hver av disse er hun våken 2-2,5 timer. Jeg skrev ned hvordan gårsdagen så ut sovemessig, jeg gir det et utdrag av kvelden etter at hun hadde lagt seg. PS: Hun spiser fort. Har tenkt på om hun kanskje ikke spiser seg mett, men hun tømmer faktisk brystet hver gang. Ca 40 ml tynn maisgrøt/velling Amming sov 20:10-21:10 Amming sov 21:20-22:30 Amming Sov 22:40-00:17 Amming Her ga jeg opp og la henne over i vår seng, måtte sove litt. Men jeg vet jeg kikket på klokka våde 03, 04, 05 og enda flere ganger etter det. Vi stod opp klokka 07:30. Ser det håpløst ut? Må jeg belage meg på at hun blir slik til hun er 30? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7638622-hvorfor-spiser-hun-4-ganger-s%C3%A5-ofte-om-natta-som-om-dagen/#findComment-7638815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 4. januar 2007 #4 Del Skrevet 4. januar 2007 Chicco har en merkelig utseende smokk som selges på apotekene, den er det mange smokknektere som tar. Noen smokknekter tar også sutteklut. Forsøk også vann på tutekopp, uten ventil. Forsøkt å gi vellingen på formiddagen? Det er ikke så enkelt som at hun får vondt i magen av den? Spesielt hvis dette startet når grøten begynte? Forsøk hirsegrøt fra helsekosten istedenfor? Antar forresten at maisgrøten er uten mme (det er få ingredienser i den?) Det er alltid best å introdusere ny mat på formiddagen, da kan du lettere se om det er reaksjoner på den. Ved intro av fast føde sover 50% av barna mindre, 50% mer... Og hvis vellingen ikke har noe og si, gå til Norli og kjøp Gina Ford sin "Contented little baby book", les den perm til perm, og forsøk rutinene hennes (begynn på den som likner mest deres liv nå), du velger selv hvor strikt metodene skal være. Trenger ikke følge helt 2000% prosent. Og, nei, du behøver ikke holde på slik til hun er 30, når hun er 6mnd har hun minne nok til nattavvenning. Pappaer og besteforeldre er veldig flinke til slikt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7638622-hvorfor-spiser-hun-4-ganger-s%C3%A5-ofte-om-natta-som-om-dagen/#findComment-7638940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #5 Del Skrevet 4. januar 2007 Vil ikke ha Chicco sin heller, eller tutekopp. Har prøvd det meste før jeg spurte her Men takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7638622-hvorfor-spiser-hun-4-ganger-s%C3%A5-ofte-om-natta-som-om-dagen/#findComment-7639135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå