Gå til innhold

prevensjon og bivirkningen nedstemthet

Anbefalte innlegg

jeg sliter meg bivirkningen nedstemthet på alle prevansjonsmidler jeg har prøvd.

jeg gikk tidligere på trinordiol(eller hva det heter) og gikk rundt nedstemt hele tiden, senere prøvde jeg å bytte over til yasmin, men samme reakjsjon der,dog ikke så strekt.i mellom tidene har jeg vært i kjempe godt humør og vært"meg". nå 10 mnd etter fødsel var det på tide med prevensjon igjen og jeg tenkte jeg skulle prøve meg på p-plasteret evra. samme har skjedd nå, jeg er ikke dypt deperimert, men er konstant nedstemt. det jeg lurer på er om det er noen som har opplevd det samme og kan anbefale meg noe som ikke gjør meg nedstemt? jeg har vurdert kobberspiral, siden den er helt uten hormoner,men siden jeg sliter meg store blødninger under menstrasjonen har jeg blitt anbefalt å holde meg borte fra den. kjempe fint om noen kan hjelpe meg...?

Fortsetter under...

Sliter med samme greiene jeg, blir kvisete og deppa av prevensjon...og akkurat som ikke jeg er humørsyk nok uten hormoner, hehe. Siste jeg brukte var p-ring, og det var ganske greit, merker bare bittegrann kviser. Kjempeenkelt å bruke, og glemte det aldri, i motsetning til p-piller.

Jeg har prøvd hele alfabetet med p-piller, inkl minipiller, og blir nesten selvmords-kandidat med en gang jeg får ekstra hormoner innabords. Derfor fikk jeg satt inn kobberspiral selv om jeg i utg.punktet har veldig sterke blødninger og smerter. Men jeg tåler et par dager ekstra mens med mer smerter bare jeg slipper de hormonene.

Jeg har ikke skjønt før nå hva p-piller faktisk har gjort med meg jeg...Før kunne jeg ha følelsen: jeg har da ikke noe å være trist for, hvorfor er jeg så trist? Plutselig har jeg en rar følelse: jeg er bare så innmari glad uten å ha noen spesiell grunn til det.

Åhh...vil ikke gå på p-piller igjen. Vurderer å kjøpe pearly, men kanskje kobber- spiral er sikrere???

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...