Gå til innhold

HJELP! Er det jeg som er vanskelig??

Potetstappe

Anbefalte innlegg

Vi venter vår første i mai.

Jeg har en stund kikket rundt på forskjellige ting jeg ønsker meg, som seng og stellebord..

Men nå viser det seg at vi har ALT vi trenger!

Svigerfar fikk nemlig tvillinger, jente og gutt i november i fjor. Og før de fikk vite de skulle ha 2, så hadde de alt kjøpt vanlig vogn osv. Så de har jo absolutt alt vi trenger uansett kjønn på vår baby...

Jeg vet jo at man trenger masse masse da det kommer en liten, og syns selvfølgelig det er kjempe flott av vi sparer masse penger med å få.

Men jeg syns det er trist å ikke skulle kjøpe noe!!

Vi har omtrent vår egen lille babybutikk hos familie, siden mange rundt oss har små. Det er snakk om 5 nye vogner å velge mellom osv...

Det endte med en stor krangel mellom meg og sambo igår, da han absolutt ville på babyshop for å kikke.. Mulig jeg er sær elller full av hormoner, men for meg ble liksom en hel del ødelagt med at vi ikke trenger NOE SOM HELST!

Blir missunnelig på alle som bruker måndene før baby kommer på å handle og planlegge...:(

Mener bare at det er koselig å kjøpe noe selv jeg da...

Noen med synspunkter?

Fortsetter under...

Ja, har du råd til det så kjøp hva enn du har lyst på! Det er ingen regel som sier at du MÅ arve selv om du har den muligheten.

Må ærlig innrømme at en del av gleden for meg har vært å handle inn ting og planlegge, det hadde nok ikke vært like moro å gå gravid uten "redebyggingen". Men hadde vi hatt noen vi kunne arvet av så hadde vi nok benyttet oss av det til en del av tingene. Noe hadde jeg uansett ville kjøpt inn selv (madrass f eks. den skal jo være ny for hver baby). Synes du skal kjøpe det du vil, jeg.

Det er viktig at du er glad :-)

Enig med Sanasol!

Du skal kjøpe det du selv har lyst til og det du føler dere har økonomi til! - Jeg hadde aldri akseptert å måttet arve alt.. og sånn er vi jenter.

Det er tross alt førstemann, og har man råd til å spandere noen kroner på det lille underet, og man føler selv at det er mest rett, så gjør det!

Og vær stolt av at du ønsker å gjøre det!

Jeg har fått masse kjeft av både mine foreldre og min svigermor fordi jeg nekter å arve alt etter min manns første datter. Han har en jente fra tidligere forhold. - Det er 8 år siden hun kom til verden, og jeg ønsker overhodet ikke arve ting fra da!!! - Til tross for manglende forståelse fra andre hold, så fastholder jeg mitt standpunkt og kjøper det som trengs, og arver heller enkelte deler fra min søster som fikk for 2 år siden...

Nei vet du hva:) så lenge man har økonomi til det så er det jo ikke noe å diskutere!!

Dessuten så er det ikke alle emner man behøver å ta opp med sin samboer, har jeg funnet ut av;)

Unn deg og kos deg og blås litt i hva alle andre rundt deg sier, nå handler det om deg og den lille:)

Lykke til videre.

vi ble også forsøkt prakka på en del arvegods men jeg sa nei til det meste...mest moro å kjøpe nytt!! noe arvegreier har jeg nå tatt i mot som søte strikkeplagg som aldri går av moten men thats it egentlig resten har vi kjøpt nytt og det har vært moro:D Har i tilegg fått en del nytt siden de skjønte vii ikke ville arve..som feks bilstol må du jo kjøpe nytt og madrass som det nevnes her...kos deg du og kjøp det du har råd til:)

• 2 uker senere...

jeg har fått beskjed fra familien for lenge siden at, åååå vi har sååå mye på loftet. for å være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg gidder å se på det en gang. eneste jeg vil ha, hvis jeg får jente. er finkjolene jeg hadde. får ikke tak i sånne nå. og vuggen min i tre som oldefar laget spesielt til meg da jeg ble født. den er veldig spesiell for meg. i senere tid har min tante rosemalt den, og malt på mitt navn og fødselsdato. men det er alt jeg vil arve.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...