Gå til innhold

Babysyk,Cillenille,Finetine,Sommer & Sarah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia alle sammen!

Til Sarah!

Jeg var på Hinnaklinikken for leenge siden. Hun var bare så kort og lite empatisk. Men det er vell typisk lege...Ei annen venninnne som holder på med ivf synes hun var kjekk. Så det var nok bare jeg som fikk en dårlig beskjed og at hun var pessimistisk til meg. Men når jeg tenker på det nå så hadde jeg sikkert ikke følt det sånn nå. Vi får bare tenke at de får gjøre jobben sin og empati og psykisk støtte får vi få av andre. Lykke til, krysser alt for deg, at egga er suuupre.

Jeg er så oppblåst og rar i magen allerede etter sprøytene. Er det noen andres som er det??

Kos med egen klubb:-)

Klem

Ja, i telefonen var de veldig hyggelige jallefall...

Skulle egentlig gått på nattevakt i natt og derfor skulle gått av vakt kl 07.15. Så prøvde jeg å bytte time til en tidligere enn kl 10, blir så trøtt etter hvert og da sa hun at jeg skulle få komme inn 10minfør de åpnet.

Dette siden det var fullt. Så det skal bli spennende å se.

Føler vel egentlig at de er lite sørvisinstillte i Haugesun, slik cillenill og sier, så det er godt vi har hverandre her inne.

Vet jeg har spurt før, men når skal du inn å sjekke kvaliteten på egga?

Hei alle sammen og riktig godt nytt år.

Så gøy å se at vi er likt i løypa.

For å fortelle kort om meg selv; Hadde et avbrutt forsøk i nov pga for få egg (1 stort og 3 små) og får derfor kort behandling denne gangen.

Merket ikke så mye til sprøytene da og foreløpig er jeg "symptomfri".

Skal inn til UL i morgrgen (dag 5) og håper alt ser bra ut da.

Nå er det snart kvelden for min del, sov godt.

Klem

Hei alle "likt i løypa" venner! ;)

Her går det lettere og lettere å stikke.. svir litt etterpå, men ingenting å skrive hjem om...

Har overhodet ingen bivirkninger, så da går jeg selvfølgelig rundt å lurer på om medisinene ikke virker.. Mannen min ler av meg.. Frekke fa*n.. ;)

Er ved godt mot og har nedtelling til UL.. (7 dager igjen)

Klem fra

Annonse

4 egg kan være veldig bra:o)!! Når det ikke er så mange egg er ofte kvaliteten god, så dette er ikke verst.

Jeg fikk også bare hentet ut 4 egg ifjor og 3 av de egnet seg til frys og tining og innsetting.

Spennende uke uke 2 nå, jeg har innsetting tirsdag 9 -tjo ho :o)- begynner med progestan på søndag allerede.

Lykke til Sarah 07 dette kommer til å gå kjempebra!!

Dere andre da, hvordan går det med dere? Håper dere ikke har altfor mange bivirkninger..............

God helg:o)

Klem

Heisann jenter!!

Så bra Sarah med 4 modne egg. Det er kjempebra da, ikke antall som teller, men kvalitet!! Krysser alt for bra befruktning! Var de greie med deg på Hinna?? Håper det!

Kom på en ting, av og til sprayer jeg 2 ganger for jeg får litt dårlig sprut i nesen. Er det farlig el helt feil?? Det er ikke ofte, men er så redd for at jeg ikke får nok spray og at egga løsner. Hva tror dere??

Jeg er oppblåst i magen, ser jo gravid ut. Liten kule liksom...Det stikker i eggstokkene. Men ikke noe som er vondt, bare rart. Håper ikke jeg blir overstimulert nå da. Men har jo svært liten dose. Håper det blir et fint antall gode egg. Spiser litt mer proteiner siden jeg skal lage så mye egg nå. Har sikkert ikke noe å si, men proteiner er jo godt og sunt da.

Trener dere nå i denne stikkeperioden?? Er det greit med hard trening som spinning ol?? Er det sant at vi ikke må ha sex nå pga en kan få eggløsning??

Håper dere har en strålende helg, klukk,klukk verpehøner!!

Sarah, masse lykke til mandag med egguttak! Håper virkelig at det ikke gjør steinvondt(gruer meg). Vi heier på deg og venter på oppdatering!

Klem

Hei

Så spennende med 4 store egg Sarah, håper egguthentingen på mandag går smertefritt.

Jeg var på UL i går (dag 5) og legen så antydning til noen eggposer, skal tilbake mandag (dag 8) for å sjekke nærmere. I dag er jeg ganske trøtt - kanskje en bivirkning? Ellers er jeg litt hoven i magen tror jeg, men ingenting å klage over.

Jeg trener normalt i stikkeperioden, men kommer kun til å trene "rolig" etter egguthenting hvis jeg kommer så langt denne gangen.

Fortsatt god helg alle sammen :-)

Heia!

Jeg ble litt overraska her nå, skal en ikke ha sex i denne stikke perioden?? Ingen som har sagt det til meg!! Krysser fingrene for at det går brillefint!!! :)

Sommer: Hvorfor UL så tidlig, dag 5, trodde dag 10 var det mest vanlige.. så bra at legen kunne se eggposer, det betyr at på mandag er alt tipp-topp!! :) Masse lykke til!!

Ha en herlig søndag alle sammen!!

Klem

Annonse

Hei Cillenille

Grunnen til at jeg er til UL så tidlig er nok fordi vi går privat. Var inne til flere UL forrige gang også, men da måtte vi avbryte pga kun 1 stort egg og 2 små.

Mulig jeg skal begynne på noen andre medisiner for ikke å få el for tidlig, men det får jeg sikkert vite mer om på mandag.

Du skal inn til UL på onsdag du da? Det blir spennende, håper det det klaffer for alle nå i januar :-)

Lykke til.

Hei *sommer*

Jeg skal til UL på fredag, grugleder meg, håper alt er super-bra, men vet jo aldri.. Skulle ønske en var inne til kontroll før sprøytestart også, men det er ikke prosedyren her i Haugesund..

Går nok bra! :)

Heia alle sammen!!

Spennende tider dette, kjenner jeg er litt fokusert på dette og meg selv (flau). Det er nok siden det er første gang og at det betyr så enormt mye for meg. Barn er det viktigste i livet syns jeg:-)

Håper dere alle har det bra! Finetine du begynner på progestan idag!! Om 2 dager er du ruger, sååååå spennende, får nesten sommerfugler på din vegne. HÅPER VIRKELIG DET GÅR VEIEN FOR DEG!! Vi krysser fingretær og hårstrå. Håper du viser oss den rette vei til den gravide verden.... Skal se vi treffes om et år i egen barselklubb, hihi!

Lykke til alle sammen!

Klem

Da er helgn over og jeg har kommet hjem fra en koselig tur på sølandet.

Kofferten er pakket og jeg skal videre, ligger på Karmøy i natt, siden vi skal være på i Haugesund i morgen kl 07.30 og operasjonen er kl 09, så kryss fingrene er dere snille. Gruer meg fryktelig, det var så fryktelig vondt sist.....

Vet liksom ikke så mye on det å ha sex etter å ha begynt på pennen, vi prøvde en gang, men det var ikke det store, så jeg har ikke det behovet akkurat nå.....

Angh trening så er ikke det så anstrengende for min del, for jeg bare svømmer en gang i uken og går tur så fort jeg har anledning, er bare behagelig :-)

Finetine: Lykke til på tirsdag, får håpe det da går din vei!!!

Det er jo en veldig spennende nå.

Vet ikke når jeg kommer meg på nett igjen, så alle får ha lykke til der en er i løypa, så snakkes vi snart igjen!

Klem ;-)

Hei alle sammen:o)!!!

Tusen takk for lykkeønskningene er veldig spent!!

Matlysta er borte og idag holdt jeg på å kræsje fordi konsentrasjonen min er helt borte, hihi får satse på at det blir bedre!!

Sarah 07 skjønner at du gruer deg, kanskje du kan be om å få litt ekstra morfin, det gjorde jeg da jeg hadde uttak og det hjalp selvom det fortsatt var ganske vondt. Har også hørt at det kan være veldig forskjellig fra gang til gang hvor vondt det gjør.

Krysser fingerne for deg jeg!!

Babysyk jeg syns ikke at du bare tenker på deg selv:o), skulle bare mangle forresten om man ikke blir litt selvsentrert i denne prosessen!

Bareselgruppe om et år høres topp ut hihi, vi må jo bare satse på at det går veien;o)!!

Nå skal jeg pakke litt og så blir det Trondheimstur, er sykmeldt en uke så det blir en tur opp til svigers også...............

Lykke til alle sammen!!

Klem

Hei Sarah 07

Du får sende over litt av smertene til oss andre så kanskje det ikke blir så vondt. Kanskje du allerede er ferdig med uttaket når du leser dette? Håper i tilfelle det har gått bra og at du har fått ut mange egg.

Lykke til.

Klem

HALLO ALLE SAMMEN!!!!

Jeg kan nå rapportere at operasjoen gikk nesten smertefritt!!!!!

Det er jo nesten ikke til å tro, men det ble endel verre etterpå. Men det gjør ingen ting, for operasjonen er OVER!!!!!!

Jeg tok mot til meg og spurte om ekstra morfin, derfor gikk det mye bedre.

Dere kommer ikke til å tro det, men da jeg var hos Gyn på hinna, sa hun at jeg hadde bare 4 egg og de andre kom ikke til å vokse noe mer.

Jeg sier bare : DRA TIL HELV.............foe jeg hadde fere egg........sånn ca 10!!!!!!!!

Man kan jo lure på om de vet hva de driver med....

Alt overlevde ikke til i dag, men det hadde jeg ikke forventet heller.

Så nå har de satt inn 1 egg i dag og jeg har 4 på frys.

Legen kunne fortelle at alle eggene er av ypperste kvalitet.

Var veldig fornøyd med legen og, han var rett og slett suveren!!!!!

Hei Sarah 07

Dette var jammen gode nyheter, gratulerer med så mange fine egg.

Jeg var til UL i dag (dag 10) og nå så legen kun 2 nesten like store egg, men hun ville ikke utelukke at det kunne komme fler.

Nå tar jeg mange sprøyter om dagen!

- 300 IE puregon

- 0,25 mg Orgalutan

- Menopur

Det ene er for å få frem flere egg og det andre er for å hindre el, godt jeg ikke har sprøyteskrekk :-)

Hvis jeg ikke må avbryte denne gangen også blir det sansynligvis uttak i neste uke.

Hvordan går det med dere andre?

Så spennende, håper virkelig det går bra denne gangen!

Når får du vite om det blir operasjon?

Jeg kan faktisk fortelle deg at jeg er LIVREDD sprøyter!!!!! I tillegg til puregon pennen, har jeg gått på blodfortynnende Klexane ( de lurer på om det er en viss sammenheng med blodgjennomstømningen, på om embrioet fester seg bedre. Så de ville øke min gjennomstrømning da).

Jeg begynner å bli ganske så tøff nå. Vet jo at det forhåpentligvis går til en god sak!

Hei alle sammen!!!

Her skjer det saker og ting ser jeg, masse positivt å lese, så dette er veldig, veldig kjekt!!!!

Gratulerer finetine og Sarah 07, dere er jo RUGERE!!! Hurra!!!! Dette er jo strålende!!

Klarte ikke lese meg til dine resultater ang antall egg finetine (men spiller heller ingen rolle, du ruger jo på gullegget!! :), og Sarah, du har jo sikra en hel søskenflokk!! Gratulerer begge 2!!!!!!!

I morgen er det jeg som skal i ilden.. UL kl 11.. UÆÆÆ!! (Babysyk skal også på UL i morgen, men regner med hun detter innom senere og forteller.) :)

Er veldig spent, men har ikke veldig høye forventninger, prøver å styre meg med tanke på nedturen hvis det ikke har gått etter planen.. Positiv, men rolig tror jeg man kan si..

*sommer*; noe nytt ang. uttaksdato?

Hvis alt går etter planen skal jeg vissnok ha uttak på tirsdag 16 jan. og innsett torsdag 18 jan... så før neste uke er omme, kan vi alle ruge i kor!! hi hi

Oktober er en genial måned å få barn i har jeg bestemt meg for, så da går vi for det!!!

Ps! Spurte ang. sex under stikking, de sa at det var bare å ta seg ut.. ;)

Klem

Yes, nå går vi alle for oktober!!!!!!!!!!

Ja, nå er jeg klar for å bli gravid og at de som er på frys blir søskenforøkelse og at dersom det blir et 3 forsøk, håper jeg kun å donere bort eggene til andre slitere....!

Det er tøft for oss her, men hva med de som aldri har en sjangs til å bli gravid...... Dette er selvfølgelig en ønsketenkning, først må jeg se hvordan det går for meg.

Cillenille & Babysyk, lukke til i morgen!

Gleder meg til å høre refferat, er spendt her jeg sitter.

Heier på dere og krysser fingrexxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...