vårspiren Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Da jeg tok bussen i dag kom en fremmed mann bort og spurte hvor gammel babyen min var. Jeg svarte som sant var at hun rundet halvåret på lille julaften. Han så litt overrasket på meg, og spurte når man egentlig begynte med sportsvogn til de små? Så jeg ble stående å tenke litt på det han sa. Er det på tide å ta ut bagen av kombivogna? Når jeg triller tur med henne er det stort sett alltid på et tidspunkt hvor hun sover, og da synes jeg det er så praktisk å kunne bære med meg bagen inn etterpå (bor i blokk). Hittil har hun heller ikke prøvd å reise seg eller protestere når jeg legger henne ned. Lengdemessig sett vil hun nok kunne bruke bagen en måned eller to til, så jeg har ikke lyst til å haste med å kutte ut bagen. Jeg har en Simo kombivogn. Så nå spør jeg dere. Hva slags vogn har dere, har dere begynt å bruke sportsvogndelen og i så fall når og hvorfor? Hvis dere enda bruker bag, når tror dere at dere setter småen over i sportsvogn?
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Jeg tror det var før hun var 5 mnd faktisk. Men hun satt jo ikke helt rett i ryggen da.
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Men snodig med en mann som interesserer seg for slik hehe
monztah Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Hihi, ikke tenkt så mye på dette jeg heller. Har en jente på 7 måneder som jeg fremdeles bruker bag:en i vogna til da det passer slik - og forresten så har hun frem til omtrent nå sovet i den når vi har vært på overnattingsbesøk (og i en pupp/nattavvenningsperiode). Men når jeg tenker på det så blir det oftere og oftere til at jeg bruker kun lammeskinnposen i vogna, sikkert fordi hun nå gjerne vil se seg litt rundt om før hun sovner når vi er på trilletur. Og vi har nettopp begynt å bruke reiseseng på overnattinger. Bruk bag:en så lenge det føles komfortabelt du :-).
Raffna Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Tassen var over 9 mnd før jeg byttet, for jeg syns det måtte være aller best for ryggen hans å ligge mest mulig. Han satt selv fra 8 mnd, men jeg beholdt bagen for han var helt happy nedi den, han protesterte ikke og prøvde ikke å sette seg opp. Når jeg først byttet til sportsvogn satt han som en prins og fikk STORE øyne når han kunne sitte og følge med på alt rundt seg - nå er han så nysgjerrig når vi er ute på tur at han bare sitter og glor, det er aldri noe tull når han sitter i vogna :-) Men det er vel som regel størrelsen på bag og baby som begrenser og gjør at du må bytte. Heldigvis kjøpte jeg den største bagen jeg fant, så vi kunne bruke den såpass lenge.
Tibra Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Mini er 7 mnd og vi bruker bag ennå (simo-vogn). Har i det siste hatt en pute i ryggen hvis mini vil se litt, men stortsett så sover han når vi er ute på trilletur. Synes det er praktisk med bag, og mini er fortsatt fornøyd
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Skifta til sportsvogn nå nylig, han er 6 mnd. Men skifta kun fordi bagen var for liten. Bruker sportsvogna med ryggen flatt, er jo ikke bra for de å sitte enda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå