Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Vanskelig å velge.... Synes Acta graco sitt er veldig bratt, ser ikke for meg en nyfødt baby i det akkurat...
Zupermam Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 heihei! Vi har maxi cosi med base, og jeg er ikke helt fornøyd, nå vet jeg ikke om det er likt over hele linja men jeg synes: •Hele stolen er alt for tung å bære når babyen sitter oppi, jeg fikk en sønn på 5 kg. • Han er nå 4 mnd, og med vinterjakke på er stolen akkkurat passe, må sikkert bytte den ut iløpet av vinteren her, skjønner ikke at den skal kunne holde til et barn på opp til 13 kg. Dyrt kjøp. • tungvindt at "klikkeren" som løsner setet fra basen sitter der den gjør, når jeg må dra i den og løsne setet med den andre hånda, med en 8 kg unge i blir stolen kjempetung • man må holde inn 2 knapper som sitter på hver sin side av stolen helt synkront for å skyve bærebøylen i rett stilling, kronglete når stolen sitter i bilen. Denne bøylen plasserer seg i bakovervendt stilling med et HØYLYTT KLIKK også, hehe, jr har bråvåkna mang en gang av den lyden... det var den søvnen. Base som en ide derimot er genialt! Mulig alle stoler er slik, men vi må i allefall ut å se om vi finner et nytt, for det er allerede trangt for kid´n vår. Har hørt det har kommet en stol som man kan ha helt opp til man er 4 år.. kanskje det ha vært en ide? Good luck!
Zupermam Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 ... og er synes det var alt for bratt i begynnelsen. Brukte det ikke før omkring 2 mnd alderen, på korte turer. Bor slik at vi ikke trenger bil, egentlig, syntes han sank sammen som en sekk bare, ille for den lille kroppen, jordmora mi syntes bilstoler var et skikkelig herk også for små rygger. Leide oss bagnett den første måneden, følte meg trygg med det. SKikelig festeanordning er det på de moderne, så jeg tror ikke det er så farlig som folk her inne vil ha det til.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 adta graco sitt er halve prisen og begge er egentlig lette seter:) Jeg har sett litt på basen til acta graco og det er lett å ra ut og inn av basen. Men for vår lille baby på 4 mnd er hun allerede nesten vokst ut av dem! Hun er 65 cm og ganske lang. Kusinen som er 6 mnd er bare en cm lenger. Så vi kjøpte izi sleep. Lang rygg, har et hakk til. Men det som er at den har dettet ut av hakket og ned i det under. Er ikke som på maxicosi at man trer den ut gjennom ryggen og inn igjen. 5 pkt sele i izi sleep. Det som er bra er at man kan legge ned ryggen når ikke er i bilen så det blir nesten flatt, men er dessverre også alt for bratt! Så alt i alt anbefaler jeg det egentlig ikke, men derimot actagraco dersom du ikke forventer å få en lang baby. Izi sleep er tung. Og du finner nok ikke lettere enn maxi cosi og acta graco. Vi lar setet stå uansett vi da. Og da er det bra med izi sleep at du ikke trenger å ta av bilbeltet hver gang! Jeg har nemlig klart å gjøre den tabben å ikke sette på selen!!! Det unngår du med base. Og base er kjekt når du får nr to og skal levere i barnehagen og kan bare klikke setet inn og ut. Dette ble masse usammenhengende rør, men håper du finner det beste for deg:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Hei, takk for svar. Har hatt maxi cosi uten base før, og kunne bruke det til 10 mnd til vår lange førstefødte, så jeg er ikke så redd for at den skal bli for liten. Det var da uansett på tide med sete nr to. Lettere sete å bære får en visst ikke, så det må bare gå... Det med klikkeren må jeg da prøve ut :-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Takk for svar :-) Jeg er avhengig av det før to mnd, og bagnett er uaktuellt. Det er vel ikke festeanordningen som er problemet, men hva som skjer med ungen nedi bagen i en kollisjon.... Hvilket sete var det du hadde av de to?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Har allerede valgt bort Izi-sleep pga tyngden. Dette er nr to, så base er et viktig kriterie :-) Nr. en var lang, så jeg heller mot maxi-cosi av den grunn...
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 maxi cosi er ikke lang i ryggen! Eline er allerede på nippet til å vokse ut av det...
krksk Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 utrolig fornøyd både med maxi cosi og med isofix basen til.. blir jo tung å dra på men det gjelder vel alle seter.. det er jo babyen som veier.. hehe.. vår gutt er snart 3 mnd!! anbefale! Løp og kjøp! hehe..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Hvertfall en del lengre enn Acta graco sitt, som er alternativet. Jeg brukte det uansett sist til en som var over 80 cm og gutt (gutter har ofte lengre rygg enn jenter). Så om det ikke er gjort kortere så foeler jeg at det har bra nok lengde :-)
mammmamia ** Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Hva med Akta Graco Duologic da? Det koster 3299,- nå, men da har du sete helt til barnet er 3-4 år også, slipper ca 1500 nå og 3000 på gruppe 1-stol senere..! Så det blir mye billigere enn alternativet og kan brukes fra nyfødt :-) Har dette setet til tulla vår som nå er 6 mnd og er kjempefornøyd..! Det er ikke bratt i ryggen, kan klikkes inn og ut, er som en trillekoffert så du kan trille det med deg og er enkelt å bære med seg med skjulte bærehåndtak på sidene..!(slipper den bøylen over) Genialt sete som anbefales..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå