Gå til innhold

Juni: Hvor lenge bruker dere bag-vogn?

Anbefalte innlegg

Da jeg tok bussen i dag kom en fremmed mann bort og spurte hvor gammel babyen min var. Jeg svarte som sant var at hun rundet halvåret på lille julaften. Han så litt overrasket på meg, og spurte når man egentlig begynte med sportsvogn til de små?

Så jeg ble stående å tenke litt på det han sa. Er det på tide å ta ut bagen av kombivogna? Når jeg triller tur med henne er det stort sett alltid på et tidspunkt hvor hun sover, og da synes jeg det er så praktisk å kunne bære med meg bagen inn etterpå (bor i blokk). Hittil har hun heller ikke prøvd å reise seg eller protestere når jeg legger henne ned. Lengdemessig sett vil hun nok kunne bruke bagen en måned eller to til, så jeg har ikke lyst til å haste med å kutte ut bagen.

Jeg har en Simo kombivogn.

Så nå spør jeg dere. Hva slags vogn har dere, har dere begynt å bruke sportsvogndelen og i så fall når og hvorfor? Hvis dere enda bruker bag, når tror dere at dere setter småen over i sportsvogn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7637798-juni-hvor-lenge-bruker-dere-bag-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...snodig at en mann legger sg opp d der igrunn men...:)

Jg bruker bagen enda...jg har en emmaljunga edge duo combi (klikk system, en separat bagdel og en separat sportsvogndel som man kan bytte på, ta av bagdelen helt og så sette på sportsvogndelen el omvendt, alt i 2 klikk!! helmax:) ja...nok av reklame) og den r forholdsvis stor oppi bagen...MEN lillegull sitter alltid oppreist i vognen når vi r inne på kjøpesenter så jg kunne nok begynt m sportsvogn for lenge siden m tanke på bare d...men så har jg hørt at d ik r verdt å stresse m for d blir en extra belastning på ryggen dems...ik vet jg...men...jg sa til mg selv at jg skulle bytte til sportsvogndelen etter nyttår, men ik fått somla mg til d enda...

Nå r d jo sånn at han min HATET vogna helt til han var tjaaaaaa...ca 3 - 4 mnd...sovnet først i den da han var ca 3 mnd og d tok en mnd tid før d var sånn passe greit! og han r suuuuper aktiv av sg...vil få m sg alt og nekter plent å ligge i vogna på bla. kjøpesenter og har sitti i bagdelen i ca 1 mnd ++ tid...om han sover som en stein skal du være sikker på at han våkner om vi tusler inn på et kjøpesenter...har nese for sånt han!??!:)

Så...for å gjøre et lang innlegg kort...så bruker jg fortsatt bagdelen, men har planer om å bytte snaaaaaart:)

Jeg bruker fortsatt bagen til mi jente selv om hun er forholdsvis lang. Hun har god plass ennå. Vi har en Simo duovogn...

Tenker vi bruker bagen så lenge det går... Ser for meg at det er varmere på vinteren (dersom kulden nå skulle komme). Bygger bare opp ryggen litt til tøtta når hun er våken, og vil opp og se verden.

min er så lang så starta med sportsdelen i oktober/november for å få plass til vognpose. har en verandavogn hjemme somhan sover i. en bagvogn. når vi er ute å triller ska han gjerne se da... så da er det greit at han kan sitte litt. skulle ønske at han var litt mindre, eller baggen var litt større så han kunne lagt der lengre. har en simo kombi

Bruker bagvogn enda. Teodor kan ikke sitte selv enda, og han liker å sove i vogna si. Skal bytte snart, prøve hvertfall, er bare latskap som hindrer meg ;)

Bruker å støtte han opp med pute og voksipose når vi er ute på tur nå, på butikker bruker vi mest handlevogn.

Har Simo Duo vogn, vil utnytte bagen så lenge som mulig, i allefall en mnd til, eller to :)

Vi bruker bagvognen ennå. Har en emmaljunga edge duo combi som jeg er kjempefornøyd med. Bagen er stor og god og passer ennå. Kommer ikke til å bytte over før Mathias ikke får plass i bagen lenger, den er jo så god å sove i, også er det jo slik at vi kan sette opp ryggen i bagen og da sitter han fint og får sett rundt seg :) Så jeg tresser ikke med å få byttet til sportsvogn delen nei.

Annonse

Vi sluttet med bag når hun var bare 4 mnd. Vi har en Quinny freestyle hvor sportsdelen kan vendes begge veier og hvor det er mulighet til full liggestilling. Om jeg ikke hadde hatt mulighet til å vende vognen mot meg, hadde jeg nok ventet lengre. Men som sagt så spilte det liksom ingen rolle, så da byttet vi tildig.

jeg tok ut bagen i vogna (har også simokombi) da han var ca 5,5mndr begynte å bli lang og trangt inni der.. dessuten så når vi triller på kjøpesentre så liker han å se litt opp.. Han begynte å ta "situpser" for å se ut av vogna ca da han var 4mndr så til slutt måtte jeg bare la han sitte i sportsdelen.. men når vi triller på veien ligger han helt flatt noenganger sover.. :)

Så lenge babyen din ikke vil opp og ikke blir for stor for bagen så er det bare å bruke den det :)

e tenkt e sku bruk bagen t vogna (emmaljunga) så lenge som mulig. har enda litt plass igjen i den, og d e sånn ryggstøtte som e kan sett opp vess mini bi ekstra nysgjerrig! e syns han ligg meir beskytta mot vær og vind i den, så e har løst å bruk den ut februar, men da kan jo henn at mini e vokst ut av den tel da, håpa ikke da før d kan vær ganske bitanesn kulde her, så e føl me tryggast om han ligg i bagen.

men har jo veeeeldi løst å test sportsdeln da, hihi!

også har e fått veldi løst på ny vogn snart, trur e må meld me inn i vognomane, hehe, e stirra ned alle med vogn som e ikke har sett "live" før.

fleire m samme probleme? :)

også har e ekstra løst på ei lita lett trille tel å ha i bilen som ikke tar så mye plass, kan gjerne sei ei lita "shoppingsenter" trille, nån forslag?

huff e gikk vel litt utfør tema no, men men , dokk får bær over m me

Gutten min kunne ikke fordra bagvognen, så vi byttet vogn til Janè 3hjuling da han var 3-4 mnd.. La ryggen selvfølgelig helt flat! Da elsket han plutselig vogna!

Ang shopping trille: Jeg har kjøpt den til Carena.. Easy, eller hva den heter! STOR fornøyd! Ryggen kan legges så og si helt ned og den er liten og nett.. Aller best: Den kostet 799,-!! Herlig med billige bra kjøp!!

www.dinpris.no

En side der du kan finne ønsket vare til den beste prisen.. Jeg kommer ikke inn på den akkurat nå, de har sikkert problemer med siden.. Har du barnasland der du bor? Vet de selger de til den prisen der!

Annonse

Bruker bagen enda, og det har jeg tenkt til å gjøre så lenge som mulig. Har en Simo duo 2006. Så det var flere som hadde den her, og som støttet opp ryggen, jeg kan sette om ryggen på min, det var en av grunnene til at jeg kjøpte duo og ikke kombi!

Vi tenkte også på å kjøpe Simo duo, men bestemte oss for kombien fordi vi bor i blokk, og det gjør det enklere å ta ut bagen når hun har sovnet i vogna. Skulle ønske at bagen til kombivogna også hadde hatt en sånn rygg slik som duo-bagen...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...