♥Prinzessin♥ Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Og gir dere morsmelk/evnt. erstatning før dere gir grøt/middag? Leste at man burde gi morsmelk FØR hvert måltid inntil man ønsker å trappe ned. Men da vil vel barnet bli ganske mett og ikke spise så mye annen mat...eller? Noen med erfaringer? Jeg merker at melkeproduksjonen min har gått ned, jeg har kanskje litt mindre enn jeg ønsker. For jeg leste jo også at morsmelk fortsatt er den viktigste ernæringen for barnet også etter 6 mnd alder...
monztah Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Dette tenkte jeg også mye på da vi begynte å gi grøt og middag til snuppa vår! Jeg ammet i begynnelsen FØR måltidene, og da spiste hun riktignok seg mett, for mett til å orke noe særlig mat. Og da kan man jo si at hun var fornøyd med mm, og at man fint kunne fortsette å fullamme. Men det kan jo finnes mange anledninger til at man vil begynne å gi fast føde. Så siden vi hadde bestemt oss for å gi fast føde, og øke på mengden litt om litt, begynte jeg å amme etter måltidene. Snuppa vil stort sett alltid ha pupp etter mat også. Har selvsagt merket at produksjonen har gått litt ned, men trenger jo ikke å ha mer melk enn det babyen behøver i tillegg til maten. Tror nesten du bare må ta et standpunkt i forhold til det å amme, og så stole på at det er rett for dere.
monztah Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 ...glemte å si at hun er 7 måneder nå, men rundt 6 måneder ammet jeg nok etter hvert måltid, samt tidlig om morgenen + kvelden + nattmåltid 2 ggr samt et ettermiddagsmåltid (+ litt innimellom da hun skulle sove).
Luni og go'gutten =) Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har tenkt å bruke mm i middag og grøt, og pumper derfor av det ene brystet mens han spiser av det første. Da stjeler jeg jo en del av melken hans, som han får igjen i form av grøt. Full porsjon av grøt med mm er 1dl mm, og det er jo en del.. Er man redd for at produksjonen skal gå ned, så pump resten av melken etter barnet har fått pupp etter maten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå