Gå til innhold

Hei kan noen hjelpe en desperat mamma ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 9 uker har snudd døgnet helt.Han har vært slik siden har ble født.Sover mye på dagen er våken fra midnatt til 7 nesten hver natt og hyler.Begynner å ta på humøret og kroppen dette her.Dette re fjerdemann så vanskelig å ta seg inn igjen.Har prøvd sukker vann og kiropraktor ang.kolikken.Han kan sove opp på brystkassen vår,men med engang vi legger han ned våkner han.

Når han er våken på dagen hyler han...Må være opp i armene,Han skriker slik at han slutter å puste,akkurat slik eldstemann var.Så vi tør ikke la han gråte seg helt bort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke løse problemet ditt Idefix, men sender stor støtteklem. Jeg har bare et barn, og synes det er krevende til tider, tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for deg som har fire :)

Har du eliminert kiss (du sier jo at du har vært hos kiropraktor..) ? Har du prøvd minifom? Fenikkel-te/fenikkel-piller? Teen kan drikkes av deg og baby, pillene taes av deg. Er det luftsmerter kanskje? Hva spiser du på ettermiddagen/kvelden (siden det er ekstra ille på natten..)? Er det noe i kostholdet ditt som småen reagerer på? Har du prøvd å eliminere feks melkeprod?

Har du prøvd bæresjal? Små babyer trenger jo mye nærhet, og det avlaster deg. Pass deg for overbruk av babybjørn, (snakker av erfaring..), den er drepen for ryggen..

Skrevet

prøv å holde barnet mest muli våken på dagen,gjor en feil at jeg lot barnet mitt sove mye på dagen,da var han våken hele natten men så prøvde jeg å holde han våken mere på dagen og da sov han nesten hele natta.

klemz

Skrevet

Hei Idefix!

Fått kolikkunge du og altså:-( Samme her, men ikke på natta - og det er jo helt klart det værste...Har hatt god erfaring med homeopatmedisin, og homeopaten anbefalte meg å gi litt nan med maltekstrakt i. Hvordan er det med avføring? Filip strever litt, og før han fikk malt var det en uke mellom, men nå er det oftere, og det hjelper. I dag har han vært veldig bra, og i går drakk jeg mye te - alle slags sorter, flere kopper med sukketter i (ja slankingen er begynt:-). Innbiller meg at det hjalp han litt!

Uansett, vi som har hatt kolikkunger før vet at somoftest er det lite som hjelper helt, det er bare å smøre seg med tålmodighet og vente til de er tre mnd...Og prøve å få litt avlastning i mellomtiden. Jeg har heldigvis barnehage og sfo til de to eldste så jeg tar meg igjen på dagtid, men jula var knalltøff! Hadde vannkopper og bronkitt her også så da var det heftig ei vending!

Bor du i Trondheimsområdet kan jeg anbefale klinikk Askim(homeopat)...

Lykke til - håper du finner råd!!

Skrevet

Datteren min var også plaget med kolikk helt til jeg prøvde osteopat, fungerte etter første besøket, det var som å få en helt ny baby. Håper ting ordner seg snart, Lykke til!

Skrevet

Har prøvd det meste uten om homeopat og osteopat.Tusen takk for tips.Babybjørn vil jeg ikke bruke for det er ikke godt for hoftene til babyen.Da er bæresjal mye bedre.

Skrevet

Til Gulli mamma t 2:

Ville du ha likt å få denne meldingen hvis du var helt utslitt og ute etter støtte? Unnskyld meg, men denne var helt malplassert her. Jeg vet alt om lite søvn, og jeg blir utrolig lei meg når folk virkelig tror det trøster å få en sånn melding. Sorry, nå måtte jeg bare reagere. Rart ingen andre har gjort det.

Skrevet

Hadde litt av det samme problemet i starten... Men ikke kolikk da. Hun gråt så lenge hun ikke lå på oss eller ble bært av oss el til kl 0600. Slitsomt. Og jeg hadde pappaen hjemme som tok annenhver natt!

Jeg gjorde tre ting:

1 - Fennikel te. 150ml kokende vann, trekk en tepose i 5 min og gi 10 ml før hvert måltid. Gjerne 5 min før, men det hadde ikke Eline tolmodighet til. Denne kan stå i kjøleskapet i 2 døgn. (Oppskrift fra sykehuset)

2 Vekte henne om dagen så hun fikk mat hver 3. time. Etterhvert hver 4 time. Hun begynte å tulle med spisingen, rakk ikke å bli sulten.

3 Støvsugeren (!) Tipset fant jeg på libero.no. Vi laget mp3 av denne og hadde ipod på på rommet hennes (måtte flytte henne ut pga vi ikke orket lyden). Den måtte stå på gangske høyt (ikke rett ved øret da)

Her er den hvis dere har lyst til å prøve:

http://www.sendspace.com/file/j99lsx

Hun snudde døgnet på to dager:) Og har sovet hele natta hver natt siden hun var 2 mnd:) Vi prøvde dette da hun var 3-4 uker. Fungererte ikke lenger da hun var 3-3,5 mnd så da sluttet vi. Dette er en "uvane" som det går an å leve med syntes vi. Hs anbefalte at vi ikke begynte med ting vi ikke kunne gjøre i 3 mnd - for de kan bli vant til det. Men det vet vel du alt om;)

Lykke til!!!

Skrevet

Høres veldig ut som fjerdemann til tanta mi, som er seks år nå. Sånn hodlt han på i to år. De prøvde det du har skrevet, bortsett fra at han hyler om dagen.

Er det for tidlig å kontakte en søvnekspert? Det har gjort stor nytte for to vennepar av oss, et med en 5 mnd baby og et med en 11 mnd gammel baby.

Skrevet

Ammete er vel ikke dokumentert virkning, men er det prøvd?

Skrevet

Heisann!

Vi hadde det sånn med lillegutt de første 6 ukene.. han sovet kun på brystet til mannen min, og nektet å sove noe annet sted på natten.. Vi gjorde soom andre har skrevet over her, og vekket han hver 2-3 time på dagtid.. det virket ikke med en gang, men etter en ukes tid begynte han å sove lengre på nettene.. Da dette ble bedre, tok vi tak i hvor han skulle ligge.. han sovnet først på brystet til far, også la vi han i vuggen, på magen.. da merket han utrolig nok ikke at han lå borte fra far og sovnet.. etter 20 min snudde jeg han rundt til ryggen.. Vi var nok heldige med dette, men håper det kan virke for deg også.. Kolikken ble nesten borte hos kiropraktoren.. da lillegutt var 2 1/2mnd flyttet vi han på sitt eget rom, og der sov han enda bedre.. Nå legger han seg uten problemer, og sover hele natten, bortsett fra en mating. Så det er håp.. trodde aldri det skulle bli bra når det sto på.. Lykke lykke til :o)

Skrevet

Har en sterk anbefaling å komme med. Gå opp på den blå vannrette menyen. Trykk på Utstyr. Scroll nedover til du finner "Baby Dream Machine". En oppfinnelse som er megasuksess i utlandet. Har noen venner som kjøpte den pga kolikk. Det hjalp veldig. De brukte maskinen på barnevognen. Vurderer å kjøpe den selv om jeg ikke trenger den.Lykke til.

Skrevet

Ikke bry dere om gulli.HUN har vært ute etter meg i lang tid.Hun tok jo nettopp abort for å ikke legge på seg engang til.Så henne har jeg lite respekt for.

Men tusen takk for gode råd,skal prøve de jeg ikke har gjort.

Men nå har han selvsagt blitt så tett at vi må til lege med han.Han nekter å spise.

Sitter bare å venter på gubben...Må ha bil.

Men vi har ikke tort la han gråte mye for han gråter seg opp slik at slutter å puste.Han har ofte pustesopp,så når han endelig sover ligger jeg på vent..

Men det går seg vel til etterhvert han er 9 uker idag.Amme te har jeg prøvd og da ble han verre.

Skrevet

Vil anbefale "The contented little baby book" av Gina Ford, du får den hos Norli. Les den igjennom (du trenger ikke innføring av maten enda, da), og så prøv rutinene lett passet til din livssituasjon. Kanskje en bæreslynge gjør ditt liv lettere. Ergo varer veldig lenge, og mayawrap er veldig koselig (les om bæring på tettinntil.com).

Og, gulper han masse? Er vektoppgangen ok? Ammer du? Er det mulig at han har refluks? Du sier nemlig at han ikke vil ligge flatt og foretrekker å sove på magen? Har du forsøkt å heve hodeenden til sengen med 20cm (et stort frottehåndkle gjør at han ikke sklir).

Skrevet

Vi hadde samme problemstilling med snudd døgnrytme. Vi lar nå vår 2 mnd. gamle sønn sove i seng med oss hvis han våkner og ikke sovner i isn seng, han sovner som regel da. Har også latt ham sove litt i vippestolen på nettene oppi sengen med oss. Vi vil heller ha det slik en dårlig søvn.

Ang. kollikk kan du prøve å la støvsugeren stå å gå det har fungert på flere at barnet da slutter å gråte.

Skrevet

Jeg ser du har fått masse råd over her. Vi hadde samme problemet, og prøvde "alt". Det jeg ikke hadde da, men som jeg har hørt om i ettertid var noe som heter Lullabub. Det er en sak du setter på sengen som simulerer alt fra bilkjøring til livmoren. Jeg har hørt flere som sier den var en livredder...

www.dor.nu

Lykke til:)

Skrevet

Jeg anbefaler fotsoneterapi! Babyen vår var også sånn til vi gikk fotsoneterapeuten. Ble MYE bedre etterpå.

Ønsker dere iallefall lykke til! :)

Skrevet

Trøst deg med at det går over..tro det eller ei!

Mager trøst, jeg vet.. Men vi bar Pernille i 3 mnd vi også. Hun sov til slutt på brystet mitt for at jeg skulle få sove. La henne på magen og da ble det litt bedre også. Så hun lå helt inntl\il meg i senga, på magen.. Bedre med dårlig søvn enn ingen søvn......

Skrevet

Sender en stor trøsteklem til deg jeg, vet litt hvordan du har det. Hos oss er kolikken borte nå....kryss i taket...men hun er nok vant til å være våken på natta så vi holder ennå på med å få henne til å sove godt på natta. Snuppa er 3 mnd og en dag idag :)

Kjempeklem!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...