Gå til innhold

Jenta mi drikker så lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette drikker min 12,5 mnd gamle datter på en vanlig gjennomsnitts dag.

Frokost: 3-4 super vann

Lunch: 3-4 super vann

Middag: 3-4 super vann

Kvelds: 3-4 super vann+220ml varm lettmelk på flaske.

Tilbyr vann fra tutkopp igjennom dagen, men 99% av gangene skubbber hun vekk koppen og vrir seg unna koppen.

Hun får innimellom flaske med vann i løpet av dagen og kan da drikke 10-30 ml.

Men totalt får hun vel ikke i seg mer enn 1 max 1 1/2 dl vann i løpet av døgnet.

Hun spiser ikke grøt, bare brøsdkiver og slik.

Gjennomsnitt 2 bokser frutti pr dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi har samme situasjonen med vår lille. Gir derfor flaske med varm melk to ganger til dagen - til sammen 3 dl. Hun liker også å variere hva vann og annet blir servert i. Vanlig glass, plastkopp og favoritten er "kjøpevannflaske" med drikke-tut, f.eks. Imsdal. Dvs litt mer voksne drikkekar og variasjon ser ut til å gjøre susen hos oss :-)

Lykke til!

Skrevet

har du prøvd vann med litt smak? f.eks eple,appelsin, pære?

kan også gje vaten med litt juice oppi.

Skrevet

Ja, har prøvd med olden sitt vann med smak. men det er ikke noen forskjell om det er slik eller sånn vann!!

Skrevet

220 ml er 2,2 dl + 1,5 dl vann + ca 1,5 dl frutti. (viss den veier 100 gram regnes den som 100 ml) Tilsammen 5,7 dl væske. Medregnet brød og slik og evt middag får hun vel tilsammen 6,5 til 7 dl væske. Har hatt spisenektere (guttene mine) som har overlevd på 3-5 dl væske totalt med drikke og mat. På sykehuset sa de at 5 dl er minimum, bør ligge mellom 9 dl til 1 liter. Gutten min får i seg ca 8 dl daglig.

Hvis du går inn på www.knappen.no kan du se hva barn i den alderen trenger

Skrevet

Men da skal det jo ikke være veldig grunn til bekymring da.

Selv om 6-7 er lite i forhold til 9-10 dl....

Men hvordan kan de regne brød som veske?

Skrevet

Heia!

Jeg har samme problem med min 14 måneder gamle gutt! Han liker ikke vann!! Skikkeli frustrerende! Ikke juice og saft og vann med smak heller. Klarer bare å lure i han en par super etter måltidene, men så er d stopp!! Eneste han drikker er varm melk. Så han får 200 ml til frokost, og 200 ml til kvelds. Også spiser han grøt og middag, youghurt og fruktmos, så tror han får nok væske, men skulle bare ønske at han likte å drikke noe annet enn melk hele tiden. Er ikke bra for tennene med melkesukkeret og alt d!

Skrevet

Brød inneholder jo væske når vi baker det...

vite om et barn får i seg nok væske kan for mange by på problemer. Man har kanskje fått beskjed fra barnelege eller helsesøster at barnet bør ha en total væskemengde på 800-1000 ml. pr. døgn. Den anbefalte væskemengden kan høres svært høy ut, det er derfor viktig å vite at dette er den totale mengden iberegnet væskeinnhold i den maten barnet spiser, altså ikke bare ren drikke. Utdrag fra knappenforeningen.

http://www.knappenforeningen.no/artikler/67/11

Her i denne tabellen finner du innholdet av væske i de ulike matvarene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...