Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Jeg er så plaget med soppinfeksjoner i underlivet som kommer igjen og igjen. Jeg tar en kur, det forsvinner, men så er dritten tilbake igjen etter et par uker. Er så drittlei! Noen som har samme prøblemet? Og som vet om noe jeg kan gjøre med dette? Hittil har jeg brukt canesten. Har tenkt å ta det opp med legen neste gang jeg er der, men orker jo ikke å vente i en mnd.
Pilje Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Hvis du bruke tanga,kan det vær en del av probleme... Har vært kjæmpe plaga æ åsså,-å va plaga hver mnd spes i forbinnelse me mensn.Prøvde alt canesten,syikkpilla,en kræm til æ ikke huske navne på,en tablætt du svælle(fås bare på resæpt,-men vældi effektiv,slæpp å smørr dæ ...) Tilslutt...måtte æ bytt trusa...-Vips!!!Har ikke vært plaga:) Værd å prøv iallefall:) Lykke til,det e ikke mye behageli næi...!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Det har mye å si åssen undertøy du bruker. Bruk kun rene bomullstruser, ikke de som ligner silke. Ligg naken om natten, så det blir luft til området. Smør området som er utsatt med Joghurt naturell, vet det høres ekkelt ut, men det funker. Kanskje lurt å begynne med melkesyretabl, fåes hos helskosten, lactobacillus/ acidophillus.
doble Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Hvis jeg var deg ville jeg kontaktet en alternativ terapaut ( Akupunktør eller soneterapaut). De har mye peiling på kosthold iforhold til forskjellige plager, og allergiske reaksjoner man kan få av mat. Tror venninnen min fikk beskjed om å spise mye youghurt naturell og banan. Ikke noe kunstig sukker og lite gjær, hvitt mel ol.. Lykke til;)
Minilille Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Soppen liker sukker ja.. så unngå snop og lignende. Jeg har også god erfaring med melkesyretab fra helsekosten. Måtte gå på antibiotika pga urinveisinfeksjon, og da spiste jeg disse samtidig for å unngå å få sopp (dersom du også er plaget med urinveisinfeksjon kan det være effektivt med tranebærkapsler). Ellers kan det være lurt med truseinnlegg som skiftes ofte.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Jeg var også plaget med dette. Helt til jeg begynte å vaske meg nedentil med dr.greve intimvask. Går jeg over til bare vann eller asan får jeg sopp igjen. Du må heller ikke bruke sånne intimservietter. Forstyrrer balansen nedentil. Det er jo verd et forsøk eller?
Lovehearts Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 jeg og er plaget av sopp, har gått på canesten, men soppen kom tilbake. No har legen gitt meg råd om å prøve dektar, det er reseptfritt, men er 3 stikkpiller.... går på det no, så vi får se om det hjelper.
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Melkesyretabletter fra apoteket har hjulpet meg, men jeg skal kutte ut tangaen og se om dette også hjelper :-) Canesten virker som om bare tar plagene akkurat der og da..
jubaloooo med to stk Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Er du sikker på at det er sopp du har da og ikke eksem f.eks? Har du annen type infeksjon i underlivet krever dette annen behandling enn canesten. Det kan jo være at du også får en allergisk reaksjon på å bruke canesten ofte også. Diflucan tbl. er en engangstbl du svelger som er effektiv mot flere sopptyper, men som ikke er anbefalt når du er gravid. Denne kan du kanskje prøve etter svangerskapet.Den er svært effektiv. Ellers så anbefales det å ta ukeskuren på canesten og ikke den hurtigkuren fordi du ikke tar all soppen. Kjæresten din bør også behandles så dere ikke smitter hverandre. dessuten: -vask kun med vann i underlivet og tørk deg godt, ikke såpe! Systemet i skjeden er "selvrensende". Til nød lactacyd. -bomullstruser ikke syntetiske som kan vaskes på 60 grader og høyere -ikke tanga -ikke trange bukser, men luftige! -ikke truseinnlegg -lufte underlivet så ofte du kan
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Har samme problemet jeg, holder på å bli GAAAL innimellom:/ Bruker Canesten nå, håper d gir seg etterhvert. Skal ta en sånn 5 dagers stikkpille-kur fra i morgen, så får vi se. Ellers er d jo lurt å holde seg unna sukker og gjær, for det er dette soppen lever av:/ Men d er ikke så lett da... Kan ikke skjønne at banan skal hjelpe, den er jo FULL av fruktsukker... Spis youghurt, så får du stabilisert tarmfloraen innefra, har hjulpet på meg før. Drikk appelsinjuice, lager surt miljø i kroppen som sopp ikke trives i. Også er d kanskje lurt å få en lege til å konstatere at det faktisk er sopp du har,og ikke noe annet.... Jeg skal gjøre d i morgen:) Tvi tvi!!! (Et problem med Canesten, er at på meg blir jeg øm og sår i huden av den kremen, så d blir liksom ubehagelig uansett :/ )
jubaloooo med to stk Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 husk på å dytte pillen opp med fingeren og ikke bruk applikatoren når du er gravid:)
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 Ja, alle sier d der, men HVORFOR??? Sist jeg tok en, dytta jeg dem bare litt kortere opp liksom, har jo ikke styring på den tabletten med en fingertupp :/ *ler*
Lothiriel Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Hadde også kjempe problemer med dette i forrige svangerskap. Jeg syntes ingenting av det jeg gjorde hjalp. Lurer på hvor mange tuber med canesten og stikkpiller jeg brukte. På meg så gikk det faktisk ikke over før jeg føda. Men etter den dagen har jeg ikke hatt sopp en eneste gang ( før graviditet hadde jeg det innimellom). Selv om det ikke er så stor trøst akkurat nå, så går det over etterhvert. Men det mange gode råd over som du hvertfall burde prøve ut. Mulig du burde skifte vaskepulver til Neutral....det gjorde jeg...vet ikke helt om det hjalp noe da...
jubaloooo med to stk Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 du unngår å skade den følsomme livmormunnen:) Bare en sikkerhetsgreie tror jeg.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 4. januar 2007 #15 Skrevet 4. januar 2007 Hva er symptomene på sopp da? Bare kløe rundt sjeden?
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #16 Skrevet 4. januar 2007 Klør og svir, blir rød, få rmer utflod... Ekkelt og ubehagelig.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 4. januar 2007 #17 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har i det siste vært plaget med litt svie og følelsen av at det er ekkelt og veldig ubehagelig. Har hatt UVI mange ganger, så jeg tenkte at det kanskje kunne være dette siden jeg vet hvordan det er. Men urinprøven hos legen ble negativ. Kjenner fortsatt ubehag, men kan det være sopp da???
jubaloooo med to stk Skrevet 4. januar 2007 #18 Skrevet 4. januar 2007 utfloden din ser ofte ut som cottage cheese hvis du har sopp. klumpete. Dukan jo sjekke:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #19 Skrevet 4. januar 2007 Tusen takk for mange gode råd. Tenker jeg prøver meg på den andre kuren som ble nevnt (canesten kan bare drite og dra), litt jogurt og høne lufting, så får vi se hvordan det går. Har fått sjekket med legen att det er sopp jeg har (var litt usikker, fordi utfloen er så og si normal) men det er det altsåHar hatt soppinfeksjon en gang før, altså før jeg ble gravid. Da var det ingen problem å få det bort. Håper virkelig jeg greier å bli kvitt det, og slipper å vente helt til etter fødselen. HI
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #20 Skrevet 5. januar 2007 ....og hold deg unna ALL såpe som ikke er beregnet på underlivet, samt bad/badekar ! (: Får ofte sopp hvis jeg bader, og etter at legen min rådet meg til å dusje i stedetfor å bade, har det bortimot forsvunnet ! (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå