Gå til innhold

Noen som har erfaring med barselgrupper...?


revehalen

Anbefalte innlegg

Er blitt invitert til barselgruppe på helsestasjonen jeg hører til. Har jo aldri vært med på det tidligere, og lurer fælt på hva som skjer på sånne treff...?

Er egentlig ganske sjenert av meg når det gjelder nye folk og sånn, så jeg er så usikker på om jeg skal gå eller ikke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil absolutt anbefale deg å gå !!!

Jeg skal på første barseltreff i dag, gleder meg.

Gikk sist da jeg fikk jenta vår også, og traff kjempesøte jenter som bodde i nærheten av meg med like gamle babyer.

De første to treffene holdes vanligvis av helsesøster, for at alle skal bli litt kjent, og så fortsetter de fleste grupper å treffes på egen hånd, enten hjemme hos hverandre eller på trilleturer - iallefall de som vil.

Det er kjempefint å bli bedre kjent med nybakte mammaer i området der du bor - og ikke minst få en gruppe du kan henvende deg til når du lurer på noe, har bekymringer eller trenger avlastning.

 

Kom deg avgårde, jente - det er ingen som vinger deg dersom du ikke synes det er noe kjekt å fortsette.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i en barsels gruppe,så møter du andre som har barn som er like gammle som deg.

så møtes man hos hverandre på skift.

drikker kaffe å snakker sammen.

 

du kan komme i en gruppe hvor du snakker kjempe fint med de andre eller omvendt, det vet man aldri før man har prøvd det.

 

jeg var med i en gruppe sist gang,men stoppet.

sleit mye med sosial angst osv, så det ble ganske stressende.

men jeg har meldt meg til en gruppe denne gang,så får jeg se om jeg trives.

 

 

men det er verdt å prøve i allefall.

å hvis man ikke liker det,så er det jo bare å melde seg ut

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei skal på barseltreff neste tirsdag, og glæde mæ kjempemasse tell det..Kjenne ingen i området her me unga, så håpe æ blir kjent me nån...

 

vess du ikkje trives der, treng du jo ikkje gå flere ganga... Lykke tell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i barselgruppe med førstemann og det var kjempekos!! Vi begynte å ha faste treff utenom disse treffene og ble veldig gode venninner... Desverre har jeg flyttet fra dem... vi bodde på østlandet på den tiden..

 

Fikk invitasjon til barseltreff i dag, og kommer til å gå. Håper det er en kjekk gjeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...