Gå til innhold

når og hvor mye spiser deres baby på 6mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt har nettopp begynt med 3 faste måltider,dette er dagen vår:

kl 06-pupp

kl 08- mm+110ml grøt

kl 1230-1300 middag+mm

kl 1700-1730mm+110ml grøt

gir han også vann til hvert måltid+noen ganger frukt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår dag er slik;

1) pupp en gang mellom 05 - 06

2) grøt kl 9

3) brødskive med leverpostei kl 1230

4) 1/2 middagsglass og 1 fruktmos kl 16

5) grøt kl 19

og så litt pupp innimellom.

Ammes 2 ganger hver natt.

Skrevet

K123

Jenta mi spiser foreløpig tre måltider om dagen og hun er avvent med nattamming. Og jeg ville bare si at det er kjempedeilig å endelig ha det i boks! :-) Når barn spiser såpass som våre barn gjør, har de ikke behov for pupp om natten, og hvis de våkner, er det bare fordi det er en vane å våkne. Så avvenning vil sikekrt gå greit for dere, og du vil som sagt merke hvor herlig det er! Bare et tips!! :-)

Skrevet

Jeg vet jeg vet!!!!! OG du kan tro vi gleder oss!!!

Problemet er bare at det ikke har passet enda. Mannen er mye bortreist, og nå i julen orket vi ikke. Men neste helg... da skjer det! Hun har nemlig for vane å vpåkne ganske mange ganger i løpet av natten, ca 1 gang i timen. Ofte bare for smokken, men det er slitsomt nok. Gikk avvvenning greit for dere?

Skrevet

Min dag.

Pupp fra 03.00-07.00 Sover fast i puppen.

pupp for å sove i 09-tia.

i 11 tia prøver vi få litt grøt i en lukket munn.

pupp igjen i 12 tia for å sove.

Så pupp i 4 tia

så sitter hu ved middagsbordet og får baby desser eller yougherten med banan (eneste hu åpner munnen til)

pupp igjen i halv syv til syv så sover hun til halv ett og får pupp igjen.

Gjett om jeg er lei pupping..!!!! men tulla vil ikke ha mat og har aldri tatt flaske heller.

Men får la henne være baby en stund til... Det er jo mye kos.

Skrevet

Ja, det gikk overraskende greit! Men jeg VET at det har noe å gjøre med at hun har sovet i voksipose deler av julen (fordi vi har overnattet litt hos foreldrene våre og hadde ikke dyna med hver gang). Hun ligger så tett omsluttet i den og det gjør at hun sover tyngre og lengre. Og når/hvis hun våkner, putter jeg i smokken. Hun "kaver" gjerne litt etterpå, men så sovner hun igjen. I tillegg sørger jeg selvsagt for at hun har fått en god porsjon grøt og så puppen i senga etterpå. Og hun har som regel ikke sovet noe 3-4 timer før hun blir lagt. (skriver i nåtid fordi vi fortsatt er hjemme på juleferie.. :-)) Men - voksiposen var magisk for oss, uten den tror jeg faktisk det ville vært litt mer bråk!!

Skrevet

Hehe...Midt inni fortellingen om nattrutinen står det at hun har fått grøt - jeg mener selvsagt at hun får det før hun blir lagt for kvelden, men det skjønte du nok...! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...