Gå til innhold

Dere med babyer på rundt 7 mnd - sover de hele natta rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt får fremdeles pupp en-to ganger hver natt. Vurderer nå å ta en avvenningsøkt for å få ham til å sove hele natta. Om dagen får han pupp+grøt+middag+grøt+pupp pluss litt pupp innimellom alt hvis han vil.

Tips til hvordan vi skal få ham til å sove hele natta mottas med stor takk!!!

Skrevet

Hiver meg på her, mini på 7 mnd spiser alt fra 0-3 ganger om natta. Får like mye mat som din. Prøvde en natt å nekte pupp for å se hva som skjedde, mini hylte som om vi prøvde å skjære av han en arm...:I Har nattavvenning på vent...og skal til helga prøve å flytte han på eget rom og se om det hjelper (våkner så lett når vi legger oss etc)

Skrevet

flere tips av hs som jeg kan dele med deg.

Gi grøt/mat 2-3 timer før legging pga tarmaktivitet. Jeg gav han grøt kl18+mme og ammet litt før jeg la han kl 19.45

Ha faste rutiner på kvelden, gi grøt, ta på pysj og pusse tenner i samme rekkefølge hver kveld.

Roe ned tempo mot leggetid. Lese eller synge litt før han legges i senga.

Ikke prøv å korte ned eller kutte ut noen hviler på dagen. Søvn avler søvn!

Vær konsekvent!! :-)

Skrevet

7måneder i dag =0), hun har sovet hele natten fra hun var 2 måneder. Det er jeg som ikke kommer meg i seng=0). Sover fra ca 22 til 10.

Skrevet

min lille frøken sov natten gjennom til hun var 4 mnd. Da snudde hun helt. Nå er hun våken ca 5 ganger hver natt. mat ca 2-3 av de gangene. Holder på å bli gal.

Hun legger seg kl 1930, og sover til ca 12. fra da av er det full rulle til hun vil stå opp ca. 0630.

Vurderer avvenning nå ganske snart, men gruer meg..... Noen med erfaringer?

vi må jo gjøre det for jeg holder på å klikke snart....

Skrevet

Lillegutt her er 7 1/2 mnd og er nå våken en gang om natta og får pupp.

Hatt en periode hvor han våknet etter noen få timer søvn og var skikkelig urolig, men ser ut til at den perioden, endelig, er over.

Vi har startet med å gi litt mer grøt på kvelden, men ikke slik at vi stapper i han så han nesten sprekker nei, det er jeg ingen tilhenger av.

Men gir han litt mer enn det han får til frokost feks, for han skal jo tross alt holde noen timer ekstra uten mat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...