Wild thing Skrevet 3. januar 2007 #1 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er 7 år siden første - og hittil siste svangerskap. Fikk bekkenløsning/låsning i 4. mnd og hadde veldige smerter også etter fødselen. Var til kiropraktor 1 år etter fødsel, og kunne da for første gang gå med normale - men langt fra smertefrie skritt. Men veien har vært tøff og lang for å kunne fungere noenlunde greit slik jeg gjør idag, men enda kommer smertene til tider, og jeg må begrense meg i endel aktiviteter. Klarer enda ikke ligge på rygg mer enn noen minutter fex. Har prøvd "alt" av behandlinger i ettertid, men har muligens fått en skade i bekkenleddet bak siden jeg sannsynligvis hadde gått med låst bekken i 1,5 år... Likevel...det jeg er spent på å høre erfaringer om, er om det er andre der ute som har hatt kraftige plager i årevis etter fødsel som har blitt gravide igjen? Og hvordan har det gått i tilfelle? Ble dere mye verre? En ting er de 9 månedene svangerskapet varer, det er ille nok, men hva med tiden/årene etter fødsel? Som man nok kan lese mellom linjene her har jeg veldig lyst på flere barn, men spørsmålet er om det er så lurt for egen helse sin del..skal jo klare å følge opp det barnet jeg allerede har også... Jeg vet jo at hver "bekkenhistorie" er ulik, men håper likevel at noen vil dele noen erfaringer rundt dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7636809-dere-som-har-bekkenprobl-ogs%C3%A5-etter-f%C3%B8dsel-flere-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♫ rockesmurf og smurfejenta♥ Skrevet 4. januar 2007 #2 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei jeg føler med deg,...var dårlig i 2 år etter fødsel sist og ikke bra når jeg ble gravid, men valgte å prøve...var kjempe spent. satt i rullestol de siste 3 mnd og krykker i 3 mnd ette fødsel sist.....altså ble gravid for 9 mnd siden og fikk bekkensmerter fra dag 1.....ble skikkelig deppa og vurderte nesten abort...men det har gått over all forventning...men selvsagt på bekostning av det sosiale liv og jobb. Jeg ble sykemeldt i uke 12-13. har gått til kiropraktor en gang i uka frem til uke 35, har jobbet mye med å løsne på låsninger...begynte tidlig med vanntrening for gravide 2 ganger i uka, noe som er fantastisk deilig, prøvde fysio, men sluttet da det bare ble stress å dra dit og liten effekt. Jeg havnet allikevel på krykker rundt uke 30, prøvde da akupunktur og det er fantastisk...kasta krykkene og har siden bare brukt dem på kjøpesenter..fortsatte med akupunktur en gang i uka og det holder meg oppe...klarer ikke å gå så langt, men prøver heller ikke så mye...vil ikke provosere bekkenet...Nå er jeg over termin og skal snart føde og synes slitet er verd det...angrer meg ikke på valget om å bli gravid igjen, men det har selvsagt vært tøfft.....så gjenstår det å se hvordan det går etter fødsel...bekkenproblemer må jeg nok leve med resten av livet, men håper på en fullgod hverdag...alle har vel noe som er skakt på kroppen om det er migrene eller et kne...mitt problem vil vel være bekken....vel dette var min erfaring så langt..bare spør om det er mer du lurer på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7636809-dere-som-har-bekkenprobl-ogs%C3%A5-etter-f%C3%B8dsel-flere-barn/#findComment-7642768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå