Gå til innhold

Gravid og handball???


♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥

Anbefalte innlegg

Er det "lurt" å være med på handball når en er gravid...Jeg var med idag og det gjorde litt vondt i etterkant av treninga... Så jeg vurderer å slutte nå...men er ikke sikker...hørt om flere som har vært med til 4-5 mnd...men d er vel individuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ga meg med håndball i ca.uke 13. Jeg har kun trent på spenst etter

det. Jeg kjenner flere som har spilt lenger enn dette og at det har gått bra. Jeg gav meg først og fremst fordi jeg spiller strek og har en ganske "røff" spillestil. Jeg trekker med skjelden i dueller og derfor synes jeg det var riktigst å gi seg da. I tillegg ønsket ikke samboern min at jeg skulle spille, så jeg respekterte det.

Har lest flere steder at man kan trene som man vil de første 12 ukene, men at man etter det burde gi seg med "risikosport". (håndball er da karakterisert som dette.)

 

Jeg har vært i god for hele graviditeten, er 21 uker i dag, og hadde fint klart å spille håndball nå, men føler at det ikke er verdt det om noe skjer. Jeg rekker sannsynligvis neste sesong.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg er i uke 16 nå, spilte min siste kamp for et par uker siden, men er fortsatt med på treninger.

Hadde også klart å forsette ei stud til men ønsker ikke å ta sjanser i kamp, på trening kan jeg kontrolere litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...