Expat Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Vår lille tulle som egentlig er ganske snill og grei å ha med å gjøre, slår seg for tiden helt vrang når det er leggetid. Antar egentlig at det er fordi hun vil være sammen med oss eller leke mer. I dag så sa vi ifra sånn 10-15 min før pysjtid at nå blir det pysjtid snart, du må avslutte leken snart (hyyl), så påminnelse når det nærmet seg (nææææi), pysj og ren bleie (hyyyl), og etter melkekopp, tannpuss, si hadet til dagen og lese bok var det sprell og hyyyyl og i seng. Hun skrek seg helt opp der, endte (igjen) med å måtte sitte og holde hånden til hun sovnet. "Skrikemetoder" funker ikke. Når hun først sover så sover hun igjennom, 12 timer. Problemet oppstår når hun nekter å sove og ikke får disse 12 timene... Er det noen med trassunger som har geniale råd?
M&T mamma Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Nei, jeg har ikke det, men jeg har samme slags barn som deg på 23 mnd, så jeg er også klar for råd! I løpet av julen fant lillesøster ut at hun ikke har tid til å sove. Så nå har hun bestemt seg for å slutte å sove på dagen og i tillegg ser hun ingen grunn til å legge seg om kvelden. Hun sover også hele natten når hun først sovner. Det er heller ingen overraskelse at hun er fryktelig trøtt om morgenen... Hun skriker seg opp til det mest hysteriske på dagtid om vi prøver å legge henne, det går litt mer rolig for seg på kvelden, men lett er det ikke da heller. At hun også deler soverrom med storebror gjør det ikke enklere for noen av oss.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Vår på 22 mnd. spretter av og til opp av senga når vi har lagt ham, strøket ham på kinnet og han ser akkurat ut til å skulle sovne. Vi forsøkte først å roe ham ned og trøste og stryke, men det eneste som fungerer er å gå ut. Låse døra, så legger han seg etter bare to protesthyl. Når vi prøvde å roe ham, så bare skrek han seg helt sanseløs. Dette er noe han har begynt med nå, men det å gå ut, låse døra med en gang jeg merker det blir tull fungerer fantastisk. Da tusler han i senga i løpet av 3 minutter (kanskje mindre). Så låser vi opp når han sover, og han sover natta gjennom som alltid, Vi forbereder ham også på at det er leggetid, roer ned og slikt i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå