Gå til innhold

Noen som har handlet på pingpong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte varer for ca. 6000 kr. omregnet i norske for ca. 6 uker siden. Jeg fikk en bekreftelse på mail om at varene var bestilt, men har ikke hørt noe mer fra dem siden dette. Da jeg bestilte varene betalte jeg med visa-kortet mitt på nettsiden deres. Men da jeg skulle sjekke i dag, viser det seg at de aldri har trukket pengene fra konto. Det jeg derfor lurer på er om noen har opplevd noe liknende, og om dette er "normalt"? Når trekkes beløpet fra konto? Bør jeg ringe/maile dem for å høre om det har skjedd noe feil med bestillingen min, eller blir ikke pengene trukket før varene sendes fra dem? Hvordan vet dere som har bestilt fra utlandet når varene har kommet fram til dere? Kunne ikke se at det var mulig for meg å spore forsendelsen... Hadde satt stor pris på om noen her kunne ha svart meg på disse tingene :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne igjen. Skulle så gjerne hatt et svar eller to fra noen her inne! :-)

Skrevet

hej

Jeg har ikke bestillt fra pingpong, men har bestilt fra tyske nettsider før. Jeg ble trukket fra konto først når de har sendt varen til Norge, Ikke før. Så jeg vet ikke hva som er vanlig.

Skrevet

Hei!! Litt sen med å svare på innlegget ditt men,,. Vi bestilte en Spirit S3 med hardbag fra Ping Pong den 30/9-06. Vi fikk varene den 3/1. Vi ble lovet levering i begynnelsen av november,deretter i midten av november. Etter utallige purringer og ubesvarte mail ble varene sendt fra Tyskland den 16/12. Pengene ble trukket fra konto den 6 november( betalte med Master). De sier at pengene ikke blir trukket før varene er produsert på fabrikken. Det tragiske er at de har klart å sende feil hardbag.Mailet de opptil 2 ganger daglig forrige uke uten respons,men fikk til slutt en tysk veninne til å ringe for meg. Så nå må det produseres ny hardbag på fabrikken for de har ingen lagerbeholdning selv. Så her står jeg da med en flott vogn uten bag og med termin på lørdag. Skal innrømme jeg angrer på at jeg valgte å kjøpe fra Ping Pong. Ingen tvil om at jeg har spart noen tusen kroner, men visst det skal være slik at de overhodet ikke svarer på henvendelser og det skal ta så lang tid før varene blir satt i omløp, kunne det kanskje være like greit å kjøpe her hjemme. Ønsker deg lykke til,håper du er mer heldig enn det jeg har vært. Når har du termi??

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt min Spirit hos Rita Holm / lilleprinsen.no. Litt dyrere enn Ping Pong som vi også vurderte lenge. Men vi har fått akkurat den vognen og alt utstyret vi ønsket oss og til og med en deilig Lammy-pose til mye lavere pris enn hva bare vognen ville kostet her i Norge.

Vi ønsket tryggheten med å ha en norsk forhandler å forholde oss til i tilfelle det skjer noe med vognen, og når jeg leser din historie blir jeg veldig sikker på at vi valgte riktig.

Håper det ordner seg for deg! Du kunne jo høre med Rita om hun har den bagen du mangler på lager, så kunne du fått pengene tilbake fra Ping Pong.... Hun er veldig serviceminded og hjelper deg sikkert dersom hun har mulighet.

Termin 6/3:-)

Skrevet

Kjøpte vogn og masse utstyr der forrige år. Tror pengene ble trukket når vogna ble sendt eller var ferdig fra fabrikk. Vogna kom til Norge etter ca 7 uker, men jeg tullet litt med toll og papir fra posten så det var vel ca 9 uker før jeg fikk den hjem :) Leveransen var feilfri og alt var i orden.

Skrevet

Noen som hvet hva tollen er på barneutstyr?

Vurderer å bestille endel fra tyskland selv, men synes det er greit å sjekke totalkostnadene først..

Skrevet

Du betaler ikke toll på barneutstyr,bare et tollgebyr på 140 kr. I tillegg kommer moms på 25%.

Skrevet

Tusen takk for svarene! Pengene ble trukket i går. Det betyr jo da sannsynligvis at vogna og bilstolen er på vei :-)

Husker dere hvor lang tid det tok fra varen ble sendt til den kom dere i hende? Og hvordan får man beskjed om at det er kommet, og hvor henter man det?

Skrevet

I mitt tilfelle ble varene sendt fra Tyskland den 16/12 og ble registrert på Posten den 19/12. Så tok det ca 1 uke før jeg fikk et brev angående hvordan jeg ønsket å fortolle varene. Jeg sendte en fullmakt der jeg ba posten gjøre det for meg (alternativ 1),deretter tok det 16 dager før pakken ankom det lokale postkontoret sammen med faktura for moms og tollgebyr. Men dette var jo midt oppi i alt julekaoset,så jeg skulle tro det ikke vil ta mer enn en uke fra pakken ankommer Norge til du har den på ditt lokale postkontor.

Lykke til da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...