Gå til innhold

Bilkjøring


Gjest

Anbefalte innlegg

De siste gangene vi har kjørt bil litt lenger med Henrik har han blitt hysterisk, blir helt gal bare han ser setet sitt... og vanskelig å roe igjen. Noen som har opplevd dette eller har råd å komme for å komme over dette. Helt frem til rett før jul synes han at det var topp å kjøre. (jeg har justert setet sånn at det skal ikke være det som plager han..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at han har begynt å bli bilsyk. Kanskje han ble det en gang dere kjørte og så husker han det, så han ikke har lyst til å sitte i stolen lenger?!

 

Karsten er heller ikke glad i å sitte i bilstolen. Men han blir ikke hysterisk før vi setter ham ned i setet og begynner å spenne ham fast. Noen ganger setter vi ham i setet i leiligheten og bærer ham ut i bilen i setet. Da roer han seg når vi bærer og så begynner klagingen igjen når vi setter setet fast i bilen... Så jeg tror han misliker det rett og slett fordi han elsker å være fri til å bevege seg som han vil eller bli båret omkring av mammaen sin! :o) Vi skal kjøpe bærbar DVD til ham i "julegave", vi. Har nemlig to timer biltur til svigers, så vi må jo gjennom dette med bilkjøring en gang i blant... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det, men jeg lurer på om vår gutt av og til er bilsyk. Her vi bor er det mye bakker og svinger uansett hvor vi kjører. I byen reagerer han ikke, men med en gang vi skal kjøre mer enn ca 15min, begynner han å gulpe så mye. Er ikke vant med at han gulper noe særlig i det hele tatt. Det kan skje flere ganger på en biltur. Han er blid og fornøyd som regel hele tiden, men gulper manger ganger. Er det tilfeldig? Jeg selv har aldri vært bilsyk, men innbilder meg at en er kvalm og uvel før en kaster opp. Ser ikke ut som lillegutt er det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også lurt på om han kan være bilsyk, og i tillegg til at han ikke liker han ikke bli sittende fast i setet. Jeg har tenkt på om det kanskje kan hjelpe når vi bytter til et større sete og han kan sitte med kjøreretningen. Men er jo en liten stund vi kan bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min liker ikke å sitte alene bak lenge. Så når jeg skal kjøre ett stykke med han alene (uten andre voksne som kan underholde) så setter jeg han forran ved meg. Jeg har bil som jeg kan koble ut airbagen selv på passasjersiden, så da kan jeg ha han forran med meg! Det liker han godt!

Tror han føler seg ensom bak jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører bare med vår baby når han er skikkelig trøtt og vil sove under turen. Ellers blir det ofte bare skriking. Har en uro med lyd (spilledåse) som vi kan sette på. Den henger rett foran ham, så hvis han er våken, må vi holde ham med selskap i baksetet og sette på spilledåsen hele tida.

 

De liker visst å være mer i bevegelse, så det å sitte fastspent er ikke lett for de å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...