envi Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Er det noen som har erfaring med modningsakupunktur? Jeg har fått spørsmål fra jordmor om jeg vil ha det.
Howdy Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Har ikke erfaring selv, men jeg skal ta det. Ei venninne gjorde det og var positivt innstilt. Jeg vil veldig gjerne gjøre det da jeg ikke har prøvd akupunktur før og tenker det som smertelindrende under fødselen. Kjekt å ha prøvd litt nåler før det tenkte jeg :-)
envi Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2007 Jeg prøvde akupunktur som smertestillende ved første fødsel. Og så har jeg fått det mot svangerskapskvalme denne gangen. Begge gangene har jeg hatt god effekt av det. Hvor lang tid tror du det tok før hun hadde noen virkning av nålene? Jordmor sa til meg at jeg sikkert måtte ha to-tre behandlinger.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 jeg skal forsøke modningsakupunktur om de har ledig time-.Har hørt det gjør fødselen lettere hos mange,og riene mindre smertefulle. Får se =)
2_TETTE Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Jeg brukte modningsakupunktur og igangsettingsakupunktur forrige gang. Ingenting skjedde,12 dager på overtid ble jeg satt i gang på sykehuset og fødselen varte i over 3 døgn som til slutt ble hastekeisersnitt. Så desverre er det ikke alltid det har noen effekt, men tror det kan gjøre susen for noen. Jeg var ikke moden da jeg gikk på det (altså ingen åpning eller mykhet) og tror kroppen da ikke er så mottakelig. Jeg begynte på det da jeg hadde 2 uker til termin og til jeg var 1 uke over.
Faylinn Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 2_TETTE - har du prøvd noen annen akupunktur og hatt effekt av det? Mener å ha lest at 15-20 % ikke har effekt av noen som helst akupunktur. Jeg skal i hvert fall prøve siden så mange mener de har hatt effekt av modningsakupunktur. Dessuten er det en del som har brukt det i siste trimester for andre plager, og sover bedre om natten etc. De fleste får første modningsnåler når de er 38 uker på vei har jeg skjønt det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå