Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte helsesøster om jeg burde begynne å gi gutten min på 4 mnd. litt annet føde enn bare morsmelk, men hun rådet meg til å fullamme til han blir 6 mnd. siden han legger så godt på seg. Men jeg føler han blir så veldig avhengig av meg når han kun blir ammet. Hadde vært litt befriende at han fikk litt grøt...eller morsmelkerstatning...eller noe.... Jeg er egentlig bare litt lei av å amme, med det er kanskje det lureste å høre på helsesøster...? Vil jo det beste for pjokken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke mer uavhengig med grøt..ikke i førsten hvertfall.. Pernille her spiser først ordentlige måltider nå, er 6 mnd...

Ellers blir det pupping likevel.

Men kan du ikk epumpe deg da? Ogsp gi på flaske hvis han vil ta den?

Skrevet

Kan du ikke pumpe deg en gang i blandt da? Så kan du stikke ut en tur... tror nok det er det beste å høre på helsesøster

Skrevet

vi startet med grøt da snuppa her var nesten 4 mnd, hu ble ikke fornøyd. så bestemte selv at jeg begynte med grøt. fikk bra med kjeft fra hs, men mitt barn. hu er ikke noe ekstrem stor nå heller i en alder av 8 mnd. så hadde ingen skade. men du kan jo f.eks gi en flaske med mme på kvelden? eller en liten porsjon grøt en gang i døgnet. går ann og begynne forsiktig. trur ikke det er skadelig og gi han litt.

Skrevet

Jeg begynte med grøt da han var 4,5 mnd - etter råd fra omgivelsene som mente han da ville sove hele natten (noe han ikke gjorde). Men hadde jeg gjort det igjen, så hadde jeg ventet. Det viste seg nemlig at lillegutt fikk atopisk eksem da vi begynte med grøt. Hadde jeg ventet litt lengre, er det mulig det ikke hadde blitt så ille. Men det er jo ikke sikkert det hadde utgjort noen forskjell. Du må gjøre det du føler er rett. Kan du ikke bare begynne med litt mme først, så du får litt avlastning, og så heller ta grøten etter hvert?

Skrevet

Jeg gir kveldsgrøt(blandet med mme for å få fin konsistens), og kun mm til alle andre måltider. Gjort det fra 4 mnd(hun er nå 5). Fungerer helt fint det, barnet får nok mm selv om du bytter ut et måltid. Ammer like etter grøten, eller gir litt kokt avkjølt vann mens hun spiser. Så venter jeg til hun er 6 mnd. før jeg introduserer middag og annen mat :)

Skrevet

Takk for svar!

Glemte å skrive at jeg har store problemer med å få ut noe når jeg pumper. Må pumpe fire-fem dager for å få nok til ett måltid så det er bare noe styr.. Har nok av melk og har prøvd ulike pumper men det kommer veldig lite.Sukk.

Skrevet

Jeg ville ventet litt hvis jeg var deg.

Det har litt med utvikling av allergi å gjøre, og at indre organer i barnet er bedre utviklet og kanskje reagerer mindre/mildere hvis du venter litt.

Og når du starter så skal du gi det nye på morgenen/formiddag, sånn at du observerer evt. reaksjoner, og at barnet ditt slipper magevondt på natta, for det blir veldig slitsomt for dere begge.

Tar barnet ditt flaske? da kan du jo evt. pumpe deg og en annen gir dette til barnet hvis du skal ut på noe.

Er enig med helsesøster jeg, men det er jo opp til deg hva du velger.

Fullammet selv førstemann til han var 6 mnd, ga han en ts grøt eller fruktpurè av og til, for at han skulle få smake på noe nytt.

Nå har jeg en sønn på 3 mnd, og skal forsøke samme metode igjen, hvis det ikke oppstår noe uforutsett riktignok.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...