Gå til innhold

Bilstol som er kjøpt for 3 år siden,

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som kun er brukt en gang. Prislappen henger tom på enda. Hadde du villet kjøpt det? Er ikke sikker på hvilken type det er enda, skal få beskrivelse og bilde av stolen tilsendt. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Kostet hvertfall 2900-3000 nytt. Og stoler helt på de som skal selge det, de kjøpte det som sete nr 2, men fikk ikke bruk for det mer enn den gange.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt den. Ville ikke kjøpt brukt bilsete uansett om det ikke var brukt i det hele tatt. Om det foreks har stått på ett loft eller i en kjeller kan det ha slått seg eller fått råte. Dra en tur til sverige. Første setet jeg kjøpte der koster 800norske andre koster 1900 norske.

Skrevet

Så lenge du stoler på de som skal selge det, så skulle det vel være greit. Hvis du er sikker på at setet ikke har vært utsatt for en ulykke. Men teknologien går jo videre, så et nytt sete er vel helt sikkert bedre enn et 3 år gammelt sete. Men når vi får barn nummer to (en eller annen gang) så tenkte vi å bruke sete en om igjen... :o)

Skrevet

Syns du skal bruke det siden du stoler på de som har hatt det før deg. Vi bruker et bilsete som vi arvet fra mine barn sin kusine. Et Maxi Cosi Priori sete. Helt supert, det er snart 7 år gammelt, men like bra tror jeg da.

Skrevet

Det er det jeg tenker på. Stoler på de som skal selge setet, så det er ikke problemet. Men vet ikke hvor de har hatt det lagret da.

Skrevet

Å kjøre til sverige gir oss ett dyrt barnesete ja, så det er uaktuelt:)

Seter som er så gammelt som 7 år er vist ikke anbefalt å brukes. Det er rett og slett for gammelt. Mener å ha lest det på trygg trafikk sine sider. Ikke for å skremme deg eller gi deg dårlig samvittighet eller noe. Anbefaler deg å sjekk ut det:)

Skrevet

en bil blir lagret utendørs, ofte er det fukt inni en bil på regnværsdager osv! Men i en bil skifter en ALDRI bilbelter....for de er laget for å fungere i åresvis, funksjonen er der! Eneste grunn til å si nei til en brukt bilstol er vist den har vore i en bil ved kollisjon! Ellers er det bare å kjøpe! jeg snakket med maaaaaaaaaaaange bilselgere som selger bilstoler, og ikke en anbefalte meg å kjøpe ny bilstol da jeg hadde et gammelt som var brukt av flere barn! Mens på butikker der de selger bilstoler og leketøy og babyutstyr anbefalte de et sted at jeg skiftet vist det var over 7 år, et annet sted vist det var 5 år, og det siste stedet påstod de at et sete var laget for max 3 år, da ville de ha byttet ut! DETTE SIES KUN FOR AT DE SKAL FÅ SELGE....!

Det eneste bilforretningene av ulike merker ba meg være obs på , var vist selene i stolen var begynt å "flise"...da måtte jeg bytte stol, og ved kollisjon!!! Ellers skulle jeg overse det babyforretningene sa, for de hadde generelt ikke peil på skadeomfanget de stolene de solgte var ved en kollisjon!

her er en link om du vil vite noe mere om bilstoler fra noen som VET!

http://barneutstyr.wikispaces.com/Bilstoler

Skrevet

Det er forskjellige matriale inni bilsete som blir ødelagt. Men gjør det du føler er rett for ditt barn. Jeg ser nytt bilsete som en billig livsforsikring for mitt barn. En venninne av meg som driver med bilseter som rådet meg. Da følger jeg rådene.

Skrevet

jeg ville sett ann når det gjelder å kjøpe brukt.. 3 år høres jo ikke så mye ut, så det er jo sikkert et greit kjøp.. men når en blistol nærmer seg syv år ville jeg aldri plassere lillegutt i den.. det har jo skjedd endel i utvilkingen av bilstolene, og jeg tviler på at de gamle stolene ville gått igjennom dagens sikkerthetstester.. Hva er vel 1000-1500 kroner å betale for noe som beskytter det mest dyrebare man har i hvertfall 10 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...