Gå til innhold

Jeg melder meg ut fra BIM :-( men håper å komme tilbake

Anbefalte innlegg

Det var ikke vår tur denne gangen. Nu på lørdag skulle vi vært 12 uker og "safe", men på søndag begynte jeg å blø og i går var jeg på sykehus til ultralyd og påfølgende utskrapning. De så ikke antydning til foster, bare morkakerester og sånn. Så det var vel en typisk "missed abortion". Skal ringe sykehuset i morgen og få svar på ting jeg lurer på, fikk ikke med meg alt sånn rett etter narkosen.

Veldig, veldig trist. Alle søsken som fikk vite det på julaften. Og vi som gleda oss sånn, den ville vært så inderlig hjertelig velkommen...

Har hatt veldige mage (og til dels rygg) smerter hele veien og det var ikke et godt tegn i følge gynekologen. (ikke meninga å skremme noen altså, noe vondt skal man jo ha, men jeg har hatt det som "mitt faste graviditetssymtom" hele veien).

Jaja. Har kjøpt alt som ikke gravide får spise (røkelaks, blåmuggost, salami) og ukeblad om årets moter og slanking *barnslig trassig* Og skal drikke vin til helga tenker jeg....

Håper å komme fort tilbake. Lykke til alle dere andre!!!

Fortsetter under...

uffamei.. Det er alltid trist å høre slike nyheter. Sender deg noen trøsteklemmer og håper du er kjapt tilbake. Mener du at det aldri var noe foster der? Trodde man aborterte raskere hvis det ikke var fosteranlegg?

Skjønner godt at du kjøper all den maten og bladene!! Det hadde jeg gjort oså!!

Huff så trist! =0(

Har blødd en del i dag (er i 9.uke) og er ikke særlig optimistisk jeg heller. Mulig det blir litt rødvin til helga på meg også....og så skal jeg melde meg inn på Friskhuset, for da skal i såfall de ekstra kiloene vekk!

Lykke til videre, får satse på at du er raskt tilbake!

Klem

Å Pellemor, det var fryktelig trist å høre. Særlig når du var så nærme den "trygge grensen" 12 uker. Håper dere er klare til å prøve igjen så fort som mulig (etter noen flasker vin og biter med muggost) sånn at vi ser deg tilbake her så fort som bare det.

Vi tenker på deg. Lykke til!

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, det varmer.

Det er derfor jeg vil prate med gynekologen som foretok inngrepet, å høre om det virkelig ikke var noe foster der. Venter på at hun skal ringe til meg nå. Har flere andre spørsmål også, synes det er rart at jeg hadde noen symptomer så kort inntil det skjedde. Litt kvalm, VELDIG vondt i magen, ondt i ryggen, humørsyk (oppførte meg som en idiotisk tenåring hjemme hos mamma og pappa i jula, smalt med dører, løp i trapper og grein meg i søvn) og blek om nebbet. Og så var det ingenting der. Synes det er så rart.

Skal også høre om det de tok ut blir undersøkt og om man får svar. Og om muligheten for ultralyd tidlig neste gang (for det skal bli en neste gang :-)) Jeg bor i en del av landet hvor det ikke er private klinikker, så jeg må sjekke om sykehuset tar tidlig ultralyd.

Og så vil jeg vite hvor lenge vi faktisk MÅ vente både med å ha sex og å prøve igjen. En sa "til du slutter å blø" og en annen sa "to uker". Men jeg har allerede sluttet å blø jeg. Har bare litt vondt innvendig, føler meg ganske "utskrapa" ja...

Igjen; tusen takk for tilbakemeldinger.

Og til deg som blør: det KAN jo gå bra! Og hvis ikke; så VET vi at vi kan bli gravide og det er en gave i seg selv! Og vi kan drikke rødvin og spise rare oster og trene.... mager trøst med dog :-)

Mange klemmer tilbake!

Dette var trist å lese! Har vært i akkurat samme situasjon selv for 1 1/2 år siden. Akkurat da jeg skulle gå over til 2 trimester fant legen ut på UL at fosteret hadde dødd og fant bare rester i livmoren min. De fant ikke noe foster hos meg heller, bare rester av morkake ol. Legen min sa at dette var en "ufullstendig abort". Jeg hadde hatt noen bitte små blodspor i utfloden noen dager de siste to ukene, så begynnte jeg å blø litte granne mere dagen før 2 trimster.

Min trøst oppi det hele var at legen mente at fosteret hadde gått til grunne såpass tidlig at det mest sannsynlig hadde vært mye gale med det. Dette var altså kroppens måte å ordne opp. Og som du sier ; vi vet at vi kan bli gravide!

Man produserer noe svangerskapshormon selv ved en ufullstendig abort fordi kropppen ikke helt skjønner at den ikke er gravid lengre, derfor symptomer...

Ønsker deg lykke til videre, og be om å få ekstra UL ved neste svangerskap!!! Det er betryggende.

Annonse

Hei Pellemor,

Dette var trist å høre...føler virkelig med deg!!

Vet ikke om du husker meg, men i snakket sammen rett etter jeg fant ut jeg var gravid, hadde tremin 27/07..

trur kanskje vi hadde nesten samtidig?

Jeg mistet min lille spire også like før jul, var kjempetrist, men var ikke kommet så langt som deg da. Ca 8.uker på vei. Jeg ble sykemeldt til etter jul nå, så det trengte jeg virkelig...

Er rart for jeg kjente meg sånn igjen i innlegget ditt nå. Hadde akkurat samme "symptomene" som deg, mange magesmerter osv.. Hadde vel på følelsen hele tiden at dette ikke var riktig, men er noe annet å få det bekreftet av legen....

Nå er det for deg å gjøre akkurat som DU vil, (jeg var teit nok til å begynne med røykingen igjen.....) men har bestemt meg for å slutte FØR jeg blir gravid neste gang, det er helt sikkert... men blir som du sier, litt TRASS....

Vi har begynt å tenke på ny bebi nå, var en periode rett etterpå at jeg ikke var her inne, ble for tungt, men får bare håpe at NESTE gang, så SITTER den!!!

I mellomtiden må vi bare tenke at NESTE gang er det VÅR tur!!!!!!

Masse lykke til til deg!! Håper du får kommet deg til "hektene" snart...

Klem

Ang. sex, fikk vi beskjed om å vente i to uker etterpå..

Men ang. når man kan prøve igjen, sa jordmor til meg at det ikke er noe "must" å vente 1,2 eller 3 mensen. Dette er noe man får beskjed om kun for egen del om man skal bli gravid igjen, med tanke på hvor man er i syklusen...

Jeg mistet tidlig i des og har ennå ikke fått tante "rød" tilbake igjen, men det stopper ikke oss.. :)

Klem

Takk, takk igjen. Vi skal klare dette neste gang :-)

Rart å høre at vi hadde det så likt, babyklar. Gynekologen har enda ikke ringt, men jeg skal også høre om "ufullstendig abort" (som kanskje er det samme som "missed abortion"?).

Og ja, jeg husker nicket ditt "med og uten popcorn" :-) Jeg hadde termin 23. juli, så vi var ikke langt fra hverandre. Kanskje vi kan holde litt kontakt? Jeg skulle også melde meg helt ut herfra, men skal holde meg her litt for å få gode tilbakemeldinger fra dere og sånn. Skal likevel ikke bli hysterisk og henge her hele tiden og diskutere eggløsning med hele verden. Blir helt svett av det :-) Holder med at jeg tenker at detta går så bra så, snart er vi gravide igjen, begynner jo nesten å telle dager og uker før vi har hatt sex (og jeg som er så dårlig i hoderegning, hehe, det gjelder ikke når det gjelder å telle dager og sånn:-))

Jeg er sykemeldt ut denne uka og skal på jobb på mandag. Tror det skal gå greit.

Det er på en måte godt å høre at du kjenner deg igjen i symptomene jeg skriver om, at vi på en måte er to og ikke "helt unormale". Jeg sa til svigermor i jula (alle søsken fikk vite på julaften) at jeg føler meg så lite gravid at nå vil jeg liksom ikke fortelle, selv om det nærmer seg 12 uker (6. jan), kanskje jeg vil vente til ultralyd 22. januar. Jeg er SÅ glad dette skjedde NÅ og ikke at vi fikk vite at det ikke var noe på ultralyd. Er også litt glad for at det ikke var noe, at den døde for lenge siden og ikke NÅ, så kort tid før 12 uker.

Jeg skal drikke vin til helgen ja. Og ja, jeg skal nok røyke også. Er festrøyker, har ikke røkt siden 7. november. Har ikke så lyst (akkurat nå), men ja, barnslig trassig :-)

Det er nok vår tur snart, babyklar og dere-uten-popcorn og alle vi andre som har mistet eller prøver å få :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...