Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nå jeg høre på jobb i dag! Helt utrulig ikke sant? Trur no ho mener at jeg har fått stor mage (føler jo ikke at jeg har lagt på meg så mye... ser jo at kravebeina har forsvunne en del, men har jo enda midje...) men det er nå måte på hvordan man skal uttale seg... Skulle egentlig bare sagt, TAKK I LIKE MÅTE! men man er jo ikke så frekk...

Så jeg bare mumla noe om at jeg begynner å bli stor, og sa ikke mer.. Sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble så lei av å høre hvor tjukk jeg ble forrige graviditet, at jeg begynte å svare samme tilbake. Hvis noen tok meg på magen, tok jeg tilbake.

Det er ikke noe gøy å høre selv om man er gravid, og selv om folk ikke mener å være slemme, så oppfattes det sånn.

Du er helt sikkert nydelig!!!

Skrevet

Snille du! Ja, det går vel en grense! Og da bør man jo si fra, det er sant. Hehe. Hadde vært veldig arti å sett fjeset hennes om jeg hadde sagt det tilbake!!!

Skrevet

Jeg fikk også en god del kommentarer i forrige svangerskap.Jeg la riktignok på meg enormt mye, jeg er ellers slank, men syntes ikke det var spesielt gøy å høre det.En av mine kolleger sa bare "herregud" når jeg kom innom etter å ha vært sykemeldt en stund.Men det å komme med slike kommentarer er jo veldig personavhengig, de fleste har jo folkeskikk og overveier sine ord litt.Hun som sa det til meg hadde ikke barn selv og var i femti årene..Nå er jeg ikke lenger enn halveis,men kan merke at enkelte må komme med noe ang veksten..

Skrevet

Det er ikke noe gøy å høre at du er tjukk selv om du er gravid. Jeg får høre det av samboeren min og pappa, men de sier det kun for å terge meg, hehe.. jeg er en liten hissigpropp og det synes de er så morsomt, hehe.. folk bør kjenne deg godt for å komme med slike utsagn! og neste gang br du svare tilbake ;)

Skrevet

Her kjenner jeg meg igjen.. Senest i dag på jobben fikk jeg høre: Hei på deg tjukka..

Jeg blir så utrolig trist av å bli kalt tjukk, klart jeg har gått opp litt for mye, men jeg er jo gravid og koser meg masse.. Å miste det overflødige etter fødselen vil jo ikke være noe problem..

MEN er skikkelig lei av slike kommentarer så jeg svarte ganske freidig: Hei og pass på deg selv du.. Jeg er meg selv igjen om bare 15 uker.. hihi..

Vet jeg var slem, men dette ER så kjedelig, skal sies at det også ble rimelig stilt rundt lunsjbordet..

Skrevet

Hehe. Veldig bra! Men så rart at folk driver og slenger slike kommentarer, er det ikke? De vet jo såklart at gravide er følsomme og hormonelle - og hvorfor tulle slik.

Men når den som sier slikt til og med er ei som har slitt med vekta etter graviditetene, blir man i alle fall oppgitte!

Nei jeg velger å tru at hun mente at magen hadde vokst. Men det er virkelig lov å bruke hodet og si ting på en ordentlig måte. Legg bare merke til hvor mange kommentarer dere får på magen - og på en og samme dag kan man høre kommentarer både at man har så forferdelig stor mage, og forferdelig liten. Folk har slikt behov for å kommentere gravide, rett og slett

Skrevet

Hadde det vært meg som hadde fått en slik kommentar så tror jeg at jeg hadde sakt noe tilbake.Er jo en frekk måte og si det på vis hun synes du har blitt større.Kunne ha ordlagt seg bedre.Nei nå begynner det og vise at du er gravid f.eks.

Skrevet

Ja det er helt utrolig at noen kan være så frekke.. Svigersøstera mi er 16 år å pleier å si hvor kjukk jeg har blitt.. Synes ikke det er oe moromt selv om jeg vet at hun mener magen min..

Det var åsså en annen som sa til meg om jeg hadde lagt på meg? Nei, sa jeg, Har du? Og da ble det helt stille fra den kanten!

Heldigvis er de fleste snille og greie. Jeg er glad i kroppen min nå, men tåler ikke mye før jeg blir lei meg hvis noen sier noe...

En dag sa svigerfar med matbordet (vi pleier å snakke om alt mulig altså så det er egentlig ikke så sjokerende at han spurte om det)

Men han spurte ivertfall om når det egentlig var at jeg begynte å legge meg så ut? Altså legge på meg i ungdomstiden? Om det var når jeg begynte på p piller eller hvorfor det egentlig var...

Da ble jeg helt paff og begynte nesten å gråte.. Var i superdårlig humør den dagen og et slikt spørsmål trengte jeg absolutt ikke...

Følte at de hadde sittet å fulgt med på kroppen min og snakket om hvor mye jeg hadde lagt på meg..

Det hadde jo egentlig ikke noe med graviditeten å gjøre, men fortsatt kroppen min... Huff!!!

Skrevet

Det er så stygt sagt av voksne folk og si sånt!!!!!! Blir irritert jeg da!

Jeg har fått høre det jeg også!! Men av to søte småjenter på 3 år (tvillinger..).. De hadde lært av pappan sin (søskenbarnet mitt) og de sa følgende:" nå har du blitt tjukk i magen asså!! ÅSSÅ bare så du veit det, så har du fått HENGEPUPPER!!" Så fliret de seg nesten ihjel.. ;) Hehehe.. Søte når det kommer fra sånne tasser, men voksne folk bør vite bedre..

Skrevet

Det kan jo være at hun tøyset...... Jeg fikk høre det for ei uke tid siden. Kom inn på jobb, så sier hun ene,"Neimen, jeg synes du blir tjukkere og tjukkere for hver gang jeg ser deg." Jeg tok det hele som en spøk for magen blir jo naturligvis større og svarte "Ja, jeg kan ikke forstå det der, jeg tror det må være all den maten jeg åt i Jula." Og så lo vi alle! Vet ikke om dette hjalp deg, men det kan være hun ikke mente noe vondt i det.

Skrevet

jeg syns slike kommentarer er sårende jeg...har lagt på meg ganske fort denne graviditeten, å kjenner d er slitsomt pga at jeg begynner å føle meg deppa..hadde nesten gått ned i idialvekten min da jeg ble gravid...men er veldig glad for at jeg er gravid fordi. men kjenner d en del,ikke alle vet jeg er gravid så mange kjente stirrer.irriteranes.flere har spurt mamma om jeg har d godt no siden jeg æser ut grrrrr .men men må no kose oss med magene våres mens d varer

lykke til videre alle sammen.

Skrevet

Syns folk burde være litt forsiktig m hva de sier til gravide ang hvor store de er blitt å sånn... D er jo faktisk en del som virkelig tar d til seg og som blir skikkelig såret av slike sleng kommentarer, selv om disse kommentarene er ment som en spøk..

Blir selv kalt for "vaggla" og "fru vaggle" på jobb, syns d var ok til å begynne med, men nå synes jeg d begynner å bli for mye...

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, jeg fikk samme kommentaren i dag. Men jeg tror nok de fleste mener det hyggelig og prøver å være morsomme. Det er bare ikke så lett å ta det dersom man føler at man har lagt på seg mye.

Men jeg må si jeg husker fra venninners graviditet at ved sånne kommentarer mente man selvfølgelig at magen var stor og ikke noe annet. Det er bare det at de ikke skjønner at man blir såret, tror jeg!

Prøv å tenke på det neste gang, eventuelt gi uttrykk for at sånne kommentarer sårer og ikke er morsomme. Det gjorde jeg i dag.

Skrevet

Så godt å høre at det ikke bare er meg som reagerer når folk sier man er tjukk! JEG ER FOR F'EN IKKE TJUKK, JEG HAR ET MENNESKE INNI MEG!! Jeg vet jo at de ikke mener det seriøst, men hvorfor må de på død og liv si det på den måten?

En gang en sa det til meg, svarte jeg bare "ja, jeg har ihvertfall en grunn, men hva er din?" Haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...