Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra julen av, begynte jeg å få smerter helt nederst i magen særlig på ene siden om natta. Jeg våknet med sånne skikkelige stikk. Fikk det når jeg skulle snu meg og bevege meg i senga. Nå etter jul er det akkurat likedan, i tilegg kan jeg få skikkelig vonde korte magekramper om natta som jeg våkner av, og har masse kynnere... er i uke 32, begynner å lurer på om dette er unormalt. i tilegg er jente i magen UTROLIG AKTIV synes jeg, kan babyene være FOR aktiv... det er aldri rolig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du skal ta kontakt med jordomor, ingen vits å gå og være bekymra. Vet ikke hva det kan være, men kanskje livmora som strekker seg?! Tror nok ikke at en baby kan være for aktiv:-)

Skrevet

Veldig vanskelig å si. Du bør nok snakke med jordmor eller lege for sikkerhets skyld, for her var det jo så mye rart på gang. Jeg får sånne stikk som du beskriver når musklene forstrekkes. Typisk etter en litt anstrengende dag og når jeg snur på meg. Hjelper å pakke dyna under magen når jeg ligger på sida. Magekramper får jeg når fordøyelsen svikter.. enten luftsmerter eller hard mage. Men har gitt seg med det etter jeg tok til fornuft og begynte med kosttilskudd som løser opp magen (kiwi, svisker, biola..men foretrekker aller helst en teskje linfrø i et glass vann - det er så lettvint og utrolig effektivt :)). Kynnere og aktivt barn kan vel henge sammen, kanskje? Ikke så mye hvile for deg selv når du ligger stille, og kynnere kommer jo gjerne fordi man har overanstrengt seg litt. Noen unger er kjempeaktive i magen visstnok.

For å konkludere: alt kan være i sin skjønneste orden, altså, men hør med noen fagkyndige. Jeg har bare erfaring å basere mine svar på - er ikke medisinsk utdannet :)

Skrevet

Tusen takk for svar=) Heldigvis skal jeg på kontroll til JM i morra halv ett=)

Skrevet

NYTT 19:04 4.01.2007

Nå har jeg kommet hjem. var til Jordmor på passert 30 uker kontroll i dag og forklarte henne smertene osv... I tilegg oppdaget de spor av blod i urinprøven min...Hun ringte straks St.Olav Hospital og jeg ble henvist dit og fikk beskjed om å komme snarest! Så ringte jeg min kjære, så han dro fra jobb og henta meg for å bli med på sykehuset- Da begynte jeg å bli litt redd, men jenta var hele tiden veldig aktiv i magen så jeg visste hvertfall at hun var i live. da vi kom dit måtte vi vente 20 min,,, drittkjedelig, og ubehagelig når du er litt redd i tilegg. deretter kom vi inn til jordmor og jeg fikk utvendig UL, jm var utrolig koselig og kunne bekrefte at alt var bra både med babyen og morkaka=) I tilegg brukte hun god tid på oss, og tok bilder av nurket så vi fikk virkelig mye utav ekstra undersøkelsen=) Etter det, måtte vi inn på en nytt rom hvor jeg fikk sitte i en stol med belte og sånne elektroder på magen også skulle de se kynnere og sammentrekninger ammenligning med når fosteret bevegde seg... Det å tok laaang tid... så skullle en lege se på meg i tilegg etter det ... alt dette skjedde med masse kø å venting i mellom... Så dagen i dag var vi på sykehuset!! ...

MEN, alt er i den skjønneste orden med jenta vår og det er det som er viktig! !!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...