Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 vår kjære nydelige jente har Aspberger syndrom og adhd. Det var vondt å svelge men vi har jo også skjønt det en stund nå. Nå som vi vet mer så føler jeg at hun og vi vil få god hjelp. Noen flere som har barn som har As og adhd? og bruker de Ritalin, har det hjulpet?
-Lin Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Når det bare får sunket litt, tror jeg du vil være glad for at hun har fått en diagnose! Da er det behandling og hjelp å få så livet blir lettere å leve for dere og ikke minst for henne! Min kusines sønn har Aspberger, men jeg vet ikke mye om det. Selv har jeg en datter til utredning for ADHD og jeg HÅPER på en diagnose, for det går ikke an å ha det sånn som vi har det lenger. Vi trenger hjelp!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Takk skal du ha! Ja jeg er jo også lettet på en måte, for at vi har fått svar på alt som har vært og er vanskelig og alt det som vi har undret oss over. Heldigvis var vi veldig heldig og kom inn i systemet raskt og fikk hjelp ganske fort, med tanke på at det er mange som ikke får god nok hjelp, og må gå mange runder før de får noen diagnose. Ønsker dere lykke til med utredning og håper alt går fremover for dere også
Joikaboll@ Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Det er bedre og enklere å få stilt krava sine når en har fått en diagnose. Kan jeg spørre hvor gammel jenta di er? Har selv en gutt på 9 år som nylig fikk diagnose adhd, 3 åringen skal vi prøve å få til utredning. Minsten på 2 år er autist, men har ikke fått diagnose enda. Noe vi ser fram til, for å få en enklere hverdag. Ønsker dere alt godt
børdi Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 HI- kan jeg spørre hvilke ting dere la merke til og som jenta deres er annerledes på? tenker da mest i henhold til asperger?? om du vil svare da.. Lurer sånn på jenta mi også skjønner du. Hun er henvist, for mulig adhd/asperger, men er greit å høre fra andre og:-)
Joikaboll@ Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 http://www.helsenytt.no/artikler/aspergers_syndrom.htm http://home.c2i.net/sorgjerd/ Veit ikke om du har sett her før, men jeg syntes det står en del der. Asperger er jo innenfor autismespekteret, men de som er velfungerende. Det finnes mange diagnoser innenfor dette. En ting som er typisk aspergere er noe sein språkutvikling, men når først språket kommer, kommer det gjerne i små setninger med en gang. Håper dere får en utredning og rett diagnose og det skulle være noe. Ikke HI, men mamma til en autist
børdi Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 takk joikabolla, har sett det før ja.. det jeg tenker mer på, er hvordan akkurat Hi`s eller andres barn med diagnosen oppfører seg,, for det er jo et stort spekter av forskjellig type adferd... -Jenta mi f eks, har vanskeligheter med å forstå hva vi sier til henne, av og til. -Hun hører ikke etter, selv om vi bruker enkle , korte forklaringer på ting, -Har ofte mange "gjentakelser" som hun på en måte messer, uansett om vi snakker til henne,(men oss blokker hun da ut) og fortsetter å "messe". -"henger seg opp" ved at hun plutselit utbryter en ting ut av sammenhengen, og snakker bare om denne tingen, og det tar ofte lang tid å få henne ut av det igjen.. - Vanvittige raseriutbrudd ut av det blå, vet aldri hva som forårsaker det. og kan da holde på i timesvis. - Trekker seg inn i seg selv når hun får oppmerksomhet på sin person ,i forsamlinger(f eks bhg), bursdager osv. Kan da også stå og trampe og vri hendene rundt i munnen og lene seg inntil beina mine, helt i trance på en måte(vanskelig å forklare) ++++++ masse mer.... så er litt interressant å vite om hvordan andres barn er også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå