Gå til innhold

Dere som har vært på UL og fått endret terminen...

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL når jeg var 10+2 ifølge menstermin og legen sa at jeg nok bare var 9+3, men endret ikke terminen.

Forstod det slik at det ikke gjøres før UL hos jordmor rundt uke 18 uansett...

Men jeg kan jo telle så jeg klarer jo å finne den "nye" terminen selv..

Men jeg lurer på om dere har gjordt det eller om den offisielt har blitt endret...

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon. Har vært på min fjerde ul i dag, og på alle sammen mener legen at jeg er 2 uker kortere. Iflg menstermin er jeg i dag 12+4, mens ul viser 10+3. Alle legene har sagt at jeg skal forholde meg til menstemin fram til ord ul, mens legen på ul i dag satte 10+3 på helsekortet.

Men forandrer ingenting selv, eller termin på helsekortet, før ord ul i uke 19 som jeg har fått, men da nok "bare" er uke 17.

Den "offisielle" terminen er den legen satte, basert på mine opplysninger, så den er fortsatt den gamle. Jeg går ut fra at den offisielt endres ved ordinær ultralyd ja, selv om jeg selv har omstilt meg til den nye, senere datoen!

Jeg ble flyttet fram, fra 9 hos legen til 5 juli hos ul legen, men det er ikke offisielt, ettersom ul legen sa dette blir mer klart på ord ul. Men han målte barnet til større enn første termin, samt at det passer med at jeg har kort syklus, så jeg tenker den nye terminen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...