Gå til innhold

Barneforsikring eller ikkje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt heller bruke pengene på sparing. Kva meiner dykk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barneforsikring selvfølgelig fra 1 år. Det er jo viktig hvis det skulle skje noe med barnet. Forsikringen er ikke dyr, så det hadde ikke blitt så mye på kontoen til barnet. Det hadde jo ikke vært så lurt og satt vår forsikring på sparing heller, det blir jo nesten det samme. Du får jo ikke noe hvis det ikke skjer noe. Jeg vil mene at dette er en stor risk og ta, man vet jo aldri!!!!

Skrevet

Vi var overbevist om at forsikring var tingen, heilt til vi kom overe denne sida til dinside økonomi. Då vart vi i tvil.

Her er linken for dei som er interessert:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=360053

Skrevet

Kan forsikre de fra de er 3 mnd! vi skal:)

Skrevet

For sikkerhets skyld: Ja...

Skrevet

Jeg stusset også litt da jeg leste artikkelen på Dine Penger, men etter å ha lest leserinnleggene under artikkelen kom jeg frem til at det likevel er greit å ha. Man kan bl.a få litt ekstra penger hvis barnet blir sykt over en lengere periode og man ikke kan jobbe. Selv om det nesten ikke er noen barn som blir 100% uføre kan det skje, og det er jo andre ting med i forsikringen enn dette.

Som noen poengterte er det ikke de store summene det gjelder, og skulle det verste skje kommer man ikke langt med 10-15000 oppspart på konto (sparer jo uansett litt ved siden av), hva hvis det skjer noe når poden er 3-4 år, hvor mye har man spart opp da, selv i fond? 50000 mer eller mindre i f.eks studielån (hvis man sparer til studier) har ikke så mye å si, men 50 år som minstepensjonist er ikke gøy. Det er jo ikke kjempesannsynlig med innbrudd, brann etc. heller, selv om oddsene vel er noe "bedre", man har likevel forsikring på huset, bilen, katta og ikke minst seg selv. For noen er jo faktisk 130 kr i mnd mye penger, og har man ikke råd så har man ikke, men hvis alternativet er å spare hadde jeg definitivt tatt forsikringen.

Skrevet

Hei!

Barnas sikkerhet kommer foran noen sparepenger på konto, og det er en veldig støtte dersom noe skulle skje at man har en forsikring.

Ingen ønsker at noe skal skje med barnet sitt, men om det kommer en dag da noe skjer så er det veldig godt å ha den forikringen. Og det er ikke så dyrt med barneforsikring heller, jeg har 2 forskjellige.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...