Gå til innhold

Bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene fått smerter ved halebenet og i det området når jeg går/står eller gjør husarbeid. Når jeg får dette, er det vondt å gå og reise seg opp etc. Noen som kjenner igjen dette? Hva skal man gjøre med det dersom det er bekkenløsning? Er allerede delvis sykmeldt (40%) pga svimmelhet og lavt blodtrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er bekkenløsning, eller isjas i bekkenområdet, som de kaller det hos meg, har du rett på 6 behandlinger hos fysioterapeut, samt har jeg funnet ut at for meg blir det bedre om jeg ligger ei stund i et varmt bad.

Lykke til!

Skrevet

Det er nok bekkenløsning, men det trenger ikke bli så ille likevel.Bekkenet skal jo løsne nå, det gjør det på alle, men noen får mer smerter enn andre. Ikkeså mye å gjøre med det desverre, selv om noen synes det hjelper godt med vanngymnastikk spesielt for gravide.

Jeg hadde store problemer i første svangerskap og ble 100% sykemeldt da smertene nedover benet gjorde at jeg ikke klarte stå på det på jobb. Jeg hadde god hjelp fra fysioterapaut som lærte meg hvordan jeg skulle sitte, reise meg, løfte osv uten å belaste unødvendig. Neste svangerskap gikk det mye bedre, og denne gangen har jeg bare vondt hvis jeg gjør dumme ting som å støvsuge. Støvsuging er mannejobb i disse dager!!

Lytt til kroppen din du, og ikke belast deg unødvendig, resten får vi bare ta som det kommer.

Skrevet

Hvis det er bekkenløsning, får du behandlinger hos fysio og kiropraktor dekket inntil 6 mndr etter fødsel, men da må du få diagnosen ført opp på henvisning fra legen din!:)

Det beste er å ta det heeelt med ro så fort smertene melder seg, ikke overdrive noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...