Gjest Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Kva er lurt å velje? Er det vanskeleg å berre "kneppe" duo-bagen av understellet viss ein bur i blokk og berre skal bære bagen med seg opp i leiligheita? Duovogna er jo så mykje lettare... Og kva merke anbefalar du? Simo kombi er jo blytung med sine 20 kg...
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 vogna er jo lettere når en har duo,for da har man ikke sportsdelen på samtidig.Men bagen til duo vogna vil jeg tro er noe tyngre enn kombi bagen.Har emmaljunga edge duo og er fornøyd,veldig enkel å ta av/sette på bagen,men hadde nok ikke orket å bære den langt.
Twins i magen <3 Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Vi tenkte først på kombi, men etter litt tenking kom vi fram til duovogn, nettopp fordi vi har leilighet i 3. etasje uten heis, men lagringsplass for f.eks. et understell nede Fant en Basson Roma lll som var kjempefin og enkel. Prøvde ikke å kneppe av bagen selv, men så på butikkdama som gjorde det på et blunk
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Vi skal ha kombi. Bagen var kjempe lett og ta av og ikke tung i d hele tatt. Skal ha en Simo da..
Pia79 Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Vi kjøpte nettopp teutonia Prestige Duo. I tillegg kjøpte vi Voksi Aktiv 0-3 år. Den har bærebrett så den kan fungere som softbag. Kommer til å kutte av ca 2 cm på selve brettet for å slippe å rigle posen ut av vogna når babyen sover. På den måten kan vi først ta med babyen ut av vogna mens den sover i bagen og bære den opp trappa. Deretter kan vi enten sette vogna i uteboda eller ta å kneppe av bagen (ca 6 kg) og bære den for seg og det lette understelle etterpå. I begynnelsen klarer jeg sikkert også å bære lille vennen mens den ligger i duobagen også... Men for skikkerhetsskyld gjorde vi det slik... Syns iallefall vogna er kjempefin!!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 I utgangspunktet så liker jeg best duo-vognene fordi de har størst bag. Vet at mange som har kombibag må bytte til sittedelen rundt 3 mnd alderen... og jeg syns jo egentlig bagen er lunere for en liten baby og vil han den der så lenge som mulig... MEN hvis jeg skulle ha brukt bagen og bært den så vet jeg ikke om jeg ville tatt duo nei. Har selv hatt det og de få gangene jeg har bært på bagen har den vært sinnsykt tung og stor. Men siden vi sjelden tok den av vogna så betydde ikke dette noe for oss...
LegallyBlond Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Ville valgt duovogn. HAr kombi selv, og angrer egentlig på det valget. De fleste vognene har klikk-inn system så det er uansett veldig enkelt å ta bagen av og på. Vognen er lettere og bagen er større. Skulle jeg kjøpt ny vogn nå hadde jeg gått for en vanlig bagvogn, og heller kjøpt en lett og god sportsvogn seinere. Synes både duo og kombivognene er så tunge som sportsvogn... Skal du likevel ha duo/kombivogn ville jeg kanskje valgt duoversjonen av teutonia mistral eller emmaljunga city cross. Gode og lette vogner, som blir forholdsvis små sammenlagt. Etter min mening er city crossen finest å se på, men lånte en mistral da vogna vår var på reperasjon og den var bare helt fantastisk å trille og veldig enkel i bruk.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Jeg hadde dou ti lførste, og nølte ikke med og bytte til kombi med andre.... Var for mye inn og ut bæreing av bag at jeg ble dritt lei douen....
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 kommer litt ann på hvordan type vogn du velger da...har du simo kombi så bruker mange bagen sin til ungen er 6-7mnd alt etter hvor stor ungen er for alderen. kjøper du en trehjuling eller ei mindre vogn, så er jeg enig i at bagen ikke holder lenge, når ungen er 3 mnd og man må begynne å bruke sportsdel. Men skal du ha emmaljunga eller simo, og i følge ditt behov så er duobagen ALT for tung. ditt valg så klart, men jeg hadde ikke gidda å bære på en så stor og tung bag når jeg ikke bor i første etasjen. Jeg vil jo selvfølgelig anbefale kombi, hvis du skal ha en stor vogn som simo eller emmaljunga:) skal du ha mindre vogn, som quinny eller teutonia..så velg duo for å få størst bag. (quinny har bare duo, tenkte på teutonia nå)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er ikke enig i at simo kombi er en stor vogn. De fleste jeg kjenner som har hatt denne vognen så har bag'en vært for liten etter noen mnd. De som velger duo kan bruke den til ungen ofte er 8-9 mnd. Men er helt enig i at den er stor og tung og bære på.
Murmeline Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 Har Emm Edge Duo selv, og ulempen ift blokk er at bagen er såpass bred at den er slitsom å bære på. Må ha armen så langt ut fra kroppen når jeg skal bære bagen, om du skjønner.. Ellers er den enkel å kneppe av og på ja... Hadde jeg bodd i blokk hadde jeg gått for en Teutonia el.l. altså en litt mindre vogn. Simo og Emm er bedre når man har goooooooooooooood plass;)
2hærligegutter Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 Jeg kjøpte simo duo til vår førstefødte for 4 år siden Mye fordi han er født i november og ville ha vokst ut av bagen på en kombivogn før vinteren var ferdig. Har hvert kjempe førnøyd med den vogna, bare pass på at det er manuell stramming til kalesja, den andre typen blir slitt. Jeg skal prøve å få kjøpt ny kalesje til min vogn når det nærmer seg. Vår vogn ble brukt i over 3 år nesten daglig, og den er like fin enda
julaugmamma Skrevet 6. januar 2007 #13 Skrevet 6. januar 2007 Jeg hadde Simo kobi til min datter. Hun var veldig gjennomsnittlig i lengde. Jeg kunne bruke bagen til hun var ca 6mnd.
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 6. januar 2007 #14 Skrevet 6. januar 2007 Vi hadde simo kombi til vår første unge. Va så dum at æ solgte den i mai! Nån uke før æ fant ut at æ va gravid igjen, så det e ikkje no spørsmål. Ska ha den nye Simo kombi soft modellen no. Va superfornøyd me den første. Kunne ikkje tenkt mæ duoen. Bægen va superlett å ta me sæ. Me like! Smaken e som baken da, delt!!
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 6. januar 2007 #15 Skrevet 6. januar 2007 Btw, hadde ingen problem å ha lammeskinnsposen og dyna oppi kombivogna til han bei 9 måneda. (sønn min va ganske lang av sæ) Bare tøv at han må ha duo førr å få plass.
Ranveig R Skrevet 7. januar 2007 #16 Skrevet 7. januar 2007 Vi valgte ingen av delene ) Gjekk for Simo bagvogn (altså berre hardbag, ikkje sittedel) fordi vi ville ha ei stor og stødig vogn til haustbabyen vår. Og så kjøpte vi ei mindre, meir fancy sportsvogn etterpå. Er veldig glad for at vi ikkje valgte duo eller kombi, det var kjempedeilig å kunne bytte ut den store, tunge, med ei mindre vogn som var lettare å manøvrere. Men det var og godt å ha lun og god plass til babyen om vinteren. Når det gjeld pris så kjøpte vi bagvogna brukt for 2000,- (ei bagvogn blir brukt i kort tid, og blir ikkje slitt på same måte som ei sportsvogn), og sportsvogna kjøpte vi ny for 3900,- Til saman blir det ca same pris som ny duo/kombivogn, men eg synest det er meir praktisk å ha to separate (Då kan og baby nr 2 bruke bagvogna SAMTIDIG som baby nr 1 bruker sportsvogna, dersom det blir aktuelt. Ein slepp å kjøpe ny bagvogn til nr 2 fordi nr 1 framleis brukar understellet - om du skjønar.). Bagen på duo/bagvogn er ofte veldig tung å bære med seg. Men i og med at bagen er stor, kan du f.eks. ha ein softbag oppi. Eller ev. voksipose med bæreplate. Lykke til med valget - it's a jungle out there!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #17 Skrevet 8. januar 2007 Takk for mange gode svar!! Er framleis litt i tvil, men føler at eg hellar meir mot kombi enn duo. Det er eit eige barnevognrom i førsteetg i blokka der vi skal bu, men dersom babyen søv vil vi jo gjerne kunne bære h*n i baggen opp til leiligheita. Har også lurt litt på rein bagvogn, men får baby om sommaren, så bagvogna held kanskje ikkje til vinteren likevel - og då er det ikkje så mykje vits i. Kjem nok uansett til å kjøpe ei sportsvogn seinare når chiquitin blir litt større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå