Gå til innhold

8 mnd - flytur t Gran Canaria- tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

har dere noen tips? har tatt passbilder og skal på politistasjone i morgen.

Er det noen tips å få der ute?

Tenkte f.eks å gi vann når vi letter- unngå propp i øre..?

Hva med soving - sovemedisin?

Ta med bilstolen til bruk i leiebil? hvordan frakte den på flyet, kan den tas med inn?

Siden vi ikke får ta med barnemat lengre, selges det på Stavanger lufthavn tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pupp/flaske/smokk ved letting/landing for å unngå dotter i ørene.

Tror ikke jeg hadde gitt sovemedisin. Synes ofte de blir døsige av seg selv i flyet (har reist med jenta mi da hun var 5 mnd. + 2 ganger med tantebarn). Ta med en liten leke eller to.

Vi hadde med bilstol, men den ble sendt som spesialbaggasje. Måtte betale ekstra for det. De sa det måtte enten haes på fanget eller oppe i hattehylla (uten at jeg kan skjønne det er plass til det der?).

Barnemat vet jeg ikke... Er det virkelig ikke lov å ha med? Da BØR de selge det der... :)

Skrevet

Hei!

Vi var på Gran Canaria rett før jul med ei lita jente på 8 mnd.

Og det gikk kjempefint!

- Vi gav henne sutten/noe å drikke når flyet letta for å unngå propp i ørene. Det gikk veldig greit. Gnei seg litt i ørene noen ganger, men ikke noe grining så det kan ikke ha vært vondt.

- Jenta vår sovna gangske greit pga duren som kommer av flyet. Ta med kosekliu/pute/bamse el hva det er dere pleier å bruke.

- Det blir jo litt kjedelig for en 8 mnd å sitte på fanget i såpass mange timer, så litt grining blir det jo. Ta me d leker og gjerne noe godt å spise på. Vi kjøpte for eksempel babykjeks til henne. Dette synes hun var kjempegøy og kunne sitte med de i handa lenge.

- Ikke nødvendig å ta med bilstol, det får dere leie når dere leier bil. Det gjorde iallefall vi når vi leiet bil. Det kostet 5 Euro for leie av bilsete, ikke den store utgiften altså...

- Dere kan ta med barnemat!!!

--- Barnemat er unntak fra reglene.

GOD TUR!

Skrevet

Mulig dette ble litt misvisende: altså vi sendte bilstol med spesialbaggasje, men om vi ville hatt det med inn på flyet i steden måtte det opp i hattehylla eller på fanget :))

Skrevet

Vi fløy til Gran Canaria når lillesnupp var drøyt 7 mnd.

Prøvde å gi henne pupp ved letting og landing, men hun ville ikke ha - men fikk heller ikke propp i øret. Dersom barnet deres bruker smokk duger det like bra som pupp eller flaske.

Vi hadde ikke med sovemedisin. Pappaen sto i midtgangen og vugga og overleverte en sovende baby til mitt fang - hun klarte ikke å roe seg på egen hånd.

Man kan leie bilstoler i utlandet også, men da får dere den mest sannsynlig ikke bakovervendt. Jeg har sett flere som har med bilsete inn på flyet - vær obs på at du ikke har eget sete til baby så sant du ikke har bedt om det - så dersom ikke bilsetet går inn i lukene over setet så blir det trangt på fanget...

Det er unntak for barnemat. Ta det de trenger som mat i flyet i en liten gjennomsiktig pose som du leverer ved sikkerhetskontrollen - kan ha med tåteflaske også. Du kan bli bedt om å smake på maten, men det ble ikke vi.

Lillesnupp koste seg i varmen - ønsker dere en riktig god tur :-)

Skrevet

ok. Takker.

skal finne frem de "viktigste" tingene og putte i bagen hans.

Kan høre om leie av barnestol.(vil ikke ha et som er blitt(mis)brukt i 10 år..he he

Gleder meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...