SnupsaTupsa Skrevet 3. januar 2007 #1 Del Skrevet 3. januar 2007 Bare lurte på om vi ikke kan skrive litt om hvem vi er og hvordan det går med juli-gullet vårt! Har mistet litt oversikten egentlig... Jeg er vel sikkert ikke den eneste heller regner jeg med ;OP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnupsaTupsa Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 3. januar 2007 ja, da burde jo kanskje jeg ha begynt da... *rødme* Jeg er 26år, samboer og bor i Moss. Vår første snuppe, som da er hun som tilhører her, ble født 8.juli 05 på Fredrikstad sykehus. Hun kom til slutt med akutt ks. Var 52 cm og 4140 g. stor og perfekt jente!! ) Nå er hun en aktiv (veldig!!) og blid jente på 12 kg. Regner med hun er rundt 84 cm lang. Hun prater masse, løper rundt hele dagen, elsker dyr, og er ufattelig temperamentsfull!! Tester grenser og trasser fælt nå om dagen, men er jo et sjarmtroll uansett da hi,hi Hun ble storesøster for 6 uker siden, og det går veldig bra. Første hun gjør på morgenen er å løpe inn og titte i vugga og si hei baby og gi henne en stooor kos ) Hun er forresten hjemme med meg enda siden jeg skal ha permisjon et år med minstetulla ) Så får vi se hva som skjer etter det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goldie Skrevet 3. januar 2007 #3 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei, jeg er 29 år, samboer og har bare juli-gutten vår som er født 3.juli (05 selvfølgelig, he he).Jeg bor i en by på Vestlandet. Gutten vår ville ikke ut så de måtte sette meg i gang. Gikk 13 dager over. Han var da en stor plugg på 4350 g og 51 cm. La på seg i rekordfart som baby, men siste året har heldigvis vekta stabilisert seg. Tipper han er rundt 10,5 kg nå, og rundt 80 lang. Han er nå ekstremt aktiv, er som en turbo dagen lang, he he. Begynte å gå da han var nøyaktig ett år, så nå løper han rundt her. Det som er "det store" nå er å trykke på alle mulige knapper. Mobiltlf, av og på knappen på tvèn, oppvaskmaskinen, komfyren osv... Han er også litt av en klatremus. Klatrer på alt og alle. Vilje har han nok av, har vist lenge at han er litt av en sta gutt. Vet akkurat hva han vil den gutten der, he he. Snakker veldig bra også, sier mange forskjellige ting. Det er en morsom alder nå og det er jo så mye som skjer hele tiden! Kommer ikke på noe mer spes skrive nå. Har lyst han skal få seg en lillesøster eller lillebror, men akkurat som situasjonen er nå passer det ikke helt. Men kanskje om en stund, hvem vet? Ser fram til å høre fra dere andre:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 3. januar 2007 #4 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei. Er 26 fra Moss og gutten min er født 25.07.05. Han veide 3470gr og var 48cm lang da han ble født på Fredrikstad sykehus. Han kom to uker før termin, og som ett skudd Brukte ca tre timer, men da han nesten hadde hodet ute ville han snu... Men alt gikk bra! Nå er han ca 11kg og ca 83cm... Løper rundt som en gal og snakker masse hele dagen! Stor sjarmør er han også, og elsker å snakke med alle han treffer! Jeg er hjemmeværende med han, så vi har god tid til å leke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torpekjærringa Skrevet 4. januar 2007 #5 Del Skrevet 4. januar 2007 Ja, jeg da...er tyvefemten ;o) bor i Fredrikstad med mann & Barn - bonusjenta mi Emilie på snart 10 år, Guro på 5 1/2 år & Nora på 18 mnd ) Nora ble født på fredrikstad sykehus 7 Juli, med pl keisersnitt . Har vært veldig liten & spe helt siden fødsel- men i det siste har både vekt & lengde skutt fart .....så nå tar hun snart igjen de andre på hennes alder. Nå har hun endelig begynt å gå , vi var i Thailand i jula, og når snuppa fikk av seg en del klær - da løsna det endelig med gåinga! Skravler som en foss stort sett hele tiden, men fremdeles ikke mange andre enn pappa, storesøster & mamma som skjønner stort! Elsker å leke med klosser, å lese bøker, springe rundt etter storesøster & erte henne. har et temprament som kan skremme de fleste - emn ingen er mer blid & god når hun er det ) Går full tid i barnehage, og stortrives med det....har nesten ikke etid til å gi oss en hadet kos når vi skal gå engang, og flott er jo det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mathilde 1 Skrevet 4. januar 2007 #6 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei, er fra Bodø, er 31 år, har Nora som så dagens lys 15.07.05. Hun var stor når hun kom til verden 4390 g. og 52 cm. Fødselen gikk kjempegreit, jeg var litt engstelig for fødselen, men det gikk jo så bra. Hun kom ut på under 5 timer. Hun har vært en aktiv jente lenge, begynte å gå når hun var 10 mnder, og nå som hun er 18 mnder er det ingen pauser, hun er høyt og lavt på rekordtid. Snakker som bare det. Det tror jeg hun har etter pappaen( om det går i arv da..), han var også tidlig ute med pratinga. det er litt godt når ungene begynner å gjøre utrykk for det de ønsker syns jeg, men så blir hun ganske så frustrert om det er noe vi ikke skjønner...;-) Nora går fulltid i barnehagen, stortrives der! av leker er det postman Pat bilen med Miss i som er utrolig populær fortiden, den fikk hun i julegave av storebror. Jeg har en bonusunge, som du kaller det Torpekjerring..:-). Han er 12 år. Ellers er hun veldig interessert i bøker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goldie Skrevet 5. januar 2007 #7 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg bare lurer på hva en bonusunge er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #8 Del Skrevet 5. januar 2007 Bonusbarn er ett man ikke selv har båret frem til denne verden men man får lov til å elske!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusieQ Skrevet 5. januar 2007 #9 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg er 28 år og bor i Porsgrunn og Alta. Gutten vår så dagens lys den 07.07.05. En forferdelig varm sommerdag. Han går i barnepark i 4 timer hver dag, noe jeg ikke ville vært foruten. Han har kjempegodt av andre barn. Hittil har jeg hatt hovedansvaret for gullet, men nå skal vi bytte på å levere og hente så vi begge kan jobbe 75%. Birk er, som de fleste andre her, aktiv og blid. Han har også begynt å trasse og vise viljen sin, men hittil går det helt bra. Han babler mest, med noen "forståelige" ord, men forstår veldig mye av det vi sier. Han har sluttet å si nei hele tiden og nikker ofte på hodet, men blir veldig sint når jeg har misforstått hva han har sakt ja til. Ellers er jeg en av de forferdelige mødrene som gleder meg til barnetv så jeg kan få litt fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnupsaTupsa Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 5. januar 2007 Barn som mannen har fra før, eller med seg inn i forholdet eller hva man sier... Men du Føttaskjæret!!!! Du glemte å skrive om deg selv og Vegard da!! he,he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torpekjærringa Skrevet 7. januar 2007 #11 Del Skrevet 7. januar 2007 Det var en nydelig oppklaring på hva en bonusunge er kjersti ;o) og helt sant )))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala82- Skrevet 8. januar 2007 #12 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg er 24 år(blir 25 i april) og bor i Oslo.Jeg og mannen min har en nydelig gutt som ble født 05.07.2005 på Rikshospitalet.Han var 52cm lang og 4,2kg tung.Jeg var 12 dager på overtid så jeg ble satt i gang.Jobber ikke,er hjemme med ungen. Nå er han rundt 87cm lang og 13,5kg tung.Veeeeeeldig aktiv gutt må jeg si,og veeeeeeeldig temperamentsfull også.Ellers er han en kjempe god gutt.Prater mye,men lite av det vi forstår.Han forstår veldig mye av det vi sier.Slik er det hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #13 Del Skrevet 10. januar 2007 Bøyer meg for maset!!!!! Jeg er meg!!! Jeg blir 26år i år og har tre små og er gift og bor på Finnskogen. Minstemann er født 5 juli kl 08.41 med planlagt snitt grunnet trangt bekken. Egentlige termin var 17.juli. Han var stor til å komme 12 dager før tiden, 4130gr og 51cm lang. Nå er han en superamp som lyser av spillopper hele dagen og sliter ut både storebror og storesøster med aktiviteter!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma'n til tre flotte gutter Skrevet 12. januar 2007 #14 Del Skrevet 12. januar 2007 hei! Jeg er 26 år gift og bor i våle i vestfold. har to gutter en på 5 år og minstemann som ble født 07.07.05. Han var 3250g og 52 cm lang da han ble født. nå er han vel ca 11 kg og 82 cm tenker jeg. Springer runt og gjør ugang hele dagen hihihi. syntes det var kjempekult med snøen som falt i går. Han prater ikke så mye ennå fordi han sliter veldig med vann i mellomøret,veldig dårlig hørsel pga.det så vi venter på operasjon for å legge inn dren:(. Glad når den dagen er overstått. Han går i bhg. men er så heldig at mammaen jobber på avd. der han går og det går faktisk kjempebra!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #15 Del Skrevet 13. januar 2007 Hehe.snakker om forvirra med årsbytter!!!! Jeg blir faktisk 27år i år....prat om forvirra a!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lane- Skrevet 15. januar 2007 #16 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg er 26 år (27 år om 13 dager) og bor i Lofoten sammen med sambo og vår lille gullskatt. 07.juli gifter vi oss så da blir jeg fru. Othelie er født 01.07.05 elleve dager over tiden. Ho var 4240 og 51 cm og selvfølgelig den vakreste i hele verden. I høst har vi holdt på å bygge oss hus så det har vært ei hektisk og artig tid. Når sambo kommer hjem fra nordsjøen i beg av februar er huset klart til å flytte inn i. Gjett om vi gleder oss? Othelie er aktiv som alle andre. Prater og forstår og er blid som ei sol. Etter en knallhard tilvenningsperiode trives hun veldig godt i barnehagen, men jeg trives ikke så mye med å "aldri" se henne så fra mars skal jeg ned i 50 % stilling. Gleder meg. Ellers har vi det fint, og jobber med å lage en vakring til =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. januar 2007 #17 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg er 30 år gammel, er gift og bor i Oslo, og var en del av Oslos Juli-klubb 2005, som traff hverandre ofte før babyene så dagens lys og ett par ganger etterpå. Sønnen min ble født på Ullevål den 25. juli etter at jeg ble satt igang pga svangerskapsforgiftning. Isak veide 2965 gram og var 51 cm lang, men er i dag en stoor gutt på 86 cm og ca 12 kg (målt sist i tidlig desember). Isak er kjempeaktiv og stortrives i barnehagen (fulltid). Favorittlekene hans er for tiden ballen, skoene våre, bilene, et plastkoppestell og "Tut-tut" boken må leses stort sett hver dag. Han skravler hele tiden (som sin mor hehe) og har nettopp blitt stolt storebror til Eira, som ble født 10. januar i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fox`y Skrevet 2. februar 2007 #18 Del Skrevet 2. februar 2007 heihei=O) jeg er 24 år bor i trondheim.har samboer på 24 år å en go gutt på 1 1/2 år=O) venter mitt 2 barn i juli i år som vi gleder oss masse til.. er hjemme med gutten min pga at jeg er sykmeldt for bekkenet å trives me å være hjemme me han.han har lært seg masse ord og skravler hele tiden. sambo er matros så han jobber på sjøen 1 mnd i slengen... så er nokk å henge fingra i=O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. februar 2007 #19 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg er 25 år og lille Nikolay så dagens lys 14 juli 05... 2 dager før terminen. Den dag idag løper han rundt å snakker om "beeeebi" , "ønn-ønn" og "baaooo" (baby, bil og ball) Han har ikke fått barnehageplass men går hos ei dagmamma på Tøyen som han stortrives hos! Jeg har nå fått jobb på Barnas Hus på Alnabru og stortrives! :-D sambo jobber med innkasso... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå