Gå til innhold

Ble så trist og lei... den vekten!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på salg på mammaklær i dag, og jeg ble så deppa! Jeg har lagt på meg en del (8-9 kg) allerede i uke 24. Og jeg SER jo at det ikke bare er magen! Hadde slanket meg og var så fornøyd før graviditeten, men nå føler jeg at alt er bortkastet.

Litt sippete i dag, gråter mye for tiden også.... :)

Andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg veier meg ikke og prøver å gjøre alt jeg kan for å ikke bli lei meg for de ekstra kiloene..

men d er helt naturlig å legge på seg...og om du ammer når barnet kommer vil du nok fort gå ned til det du veide før du ble gravid.:) bare litt trøst her..:/

klem.

Skrevet

Absolutt! Er i lykkelige omstendigheter, men likevel deppa over det som vel egentlig er bagateller, men det er vanskelig å ta seg sammen om dagen...

Jeg hadde også slanket meg (10kg) før jeg ble gravid, og nå ser jeg de komme tilbake i superfart. Tror vi som er "nyslanket" legger lettere på seg en de som ha hatt stabil vekt før svangerskapet, det samme skjedde en venninne av meg. Kroppen vil liksom ha de tilbake..

Må nok bare prøve å la potetgullet ligge og bli flinkere til å bevege oss. Det var som pokker at de startet salg på julegodtet i matbutikken i dag :-)

Skrevet

Hei.

Vet du, jeg syntes ikke du har lagt på deg mye,jeg. Er selv i uke 22 og har lagt på meg 12 kilo. Var til UL i dag, og legen mente det ikke var hverken for mye eller for lite. Jeg har ei datter fra før, ho er 3 år, og det tok litt tid, men da ho var rundt året var jeg tilbake til normalvekta mi, litt under faktisk, så bare kos deg med magen din, og 'alt' det andre som du ikke er så glad i som sitter andre steder!

Sipping er lov, vær trygg på at du ikke er alene om det!!!

Skrevet

huff sjønner hvordan du har d..jeg har lagt på meg 7 kg jeg oxo å er bare i uke 13+1..vekten raser oppåver..ser jo at jeg har blitt fyldigere både over ræva og låra..men så lenge babyen i magen har d bra er jeg fornøyd..håper bare d kommer av etter fødselen...d gjorde d med 1 mann iallefall,da ble jeg 10 kg lettere enn da jeg ble gravid...

kos deg me magen din og lykke il videre i svangerskapet=O)

Skrevet

Er selv 24+6 var hoss legen i går å da veide de meg ,er veldig liten fra før ,men hadde lagt på meg 10 kg... husk på at ungen, veier , fostervann --vi har MYE vann i kroppen.. Man skal legge på seg i gj.snitt 15-16 kg ,men de fleste legger på seg mer!! det forsvinner fort etterpå... Ikke fokuser så mye på vekta, men sef prøv å spis litt sunt da. I jula la jeg på meg minst 4.kg.. Ja enig ,kos deg med det så lenge du kan....

Lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntringen! Jeg har heldigvis en kjempesnill mann som også trøster meg. Men fytterakkern hvor selvmedlidende jeg har det med å være for tiden...

Gruer meg til jeg skal veie meg hos legen på 24 ukers kontrollen, så det var godt å høre at legen din ikke synes det var for mye, diabetamor! :)

Skrevet

Skjønner akkurat hva du snakker om!!

Trøsteklem til deg!!

Jeg har jo-jo slanket meg siden jeg var 18....

I perioder har jeg klart meg kjempefint, men nå hiver kiloene seg på igjen... og jeg er veldig redd for å bli for stor (ble det sist gang etter fødselen.. fikk ikke ammet pga prematur fødsel).. er i uke 21 nå og hadde ca. 10 kg for mye da jeg ble gravid, spydde av meg 5, men nå er de på igjen... og de har ikke lagt seg pent på kroppen min!!

Jeg puttet tårene i lomma og bet tennene sammen...

Derfor har jeg i dag kjøpt meg en gravid-badedrakt... (ikke fin, men jeg får da plass til magen og resten av meg i den....)

Nå skal det svømmes!!

De tre siste dagene har jeg laget en bolle fruktsalat som jeg og min mann spiser om kvelden i stedet for snaks.

Og så håper jeg at jeg føder til normal tid denne gangen og får ammet skikkelig.

Det viktigste er at du er lykkelig med graviditeten din, og du skal ikke utsette deg selv for ting du blir lei deg av.

Prøv å finne alternativer du kan kose deg med og bli stolt av deg selv for at du klarer. (mine alternativer ble frukt og svømming, som jeg liker veldig godt)... og så plukker vi fram godteriet i helgen.... prøver i alle fall.

Goood klem til deg.... forstår deg så godt!!!

Lykke til!!

Skrevet

Jeg slanket meg åtte kilo før jeg ble gravid,men nå er de komt tilbake.. jeg er 17+4 nå.. Be veldig deprimert først, men det har kommet seg.. Ser at vi alle er forskjellige.. noen legger på seg mye, andre lite.. slik er vi også når vi ikke er gravide.. og godteri og sånt får en prøve å holde seg til helgebruk :) jeg går tur hver dag i ca en time og nå skal jeg begynne å svømme også.. håper det hjelper på slik at jeg får det av lett etter fødsel.. kan mest sannsynlig ikke amme pga brystreduksjon.. men men.. vi får prøve å ikke tenke så mye på vekta under graviditeten jenter :)

Skrevet

Sitter her og trøstespiser jeg. Gått opp 3.9 kg på tre uker i jula. Vekta viser allerede 6,6 kg opp....og jeg er bare i uke 26. Ikke så stor mage...kiloene har lagt seg som en tykk pålse på sidene og lårne har nesten doblet seg......helt grusomt.....det verste er at jeg fullammet forrigemann til 6 mnd, og gikk OPP 10 kg. Fikk helt sinnsyk appetitt! Nei, her er det bare å ta seg sammen.

Skrevet

er 25+6 og har gått opp 9-10 kilo.. Føler også at det er mye. Og at jeg er stoooor.... Men det kan jo stoppe. Med forrigemann hadde jeg lagt på meg 9 kilo når jeg var 5 mnd på vei. Og la bare på meg 14,5 kilo totalt. Og de var borte etter et par mnd.

Så håper at det stopper nå også. Folk legger jo på seg forskjellig, noen tidlig og andre sent.

Dus er sikkert flott ut, ingen som er så kritisk som deg selv!

Lykke til:)

Skrevet

merker også at jeg har lagt på meg en del, men vil ikke veie meg.

det jeg syns er verst er at nå når en er gravid så tror alle det er i deres rett å spørre hvor mye man har gått opp. jeg har allerede fått flere kommentarer om hvor rund jeg er blitt i ansiktet, og bestemoren min sa at "foreløpig var det bare bakfra jeg var blitt feit" (hun mangler alt som finnes av finfølelse) liker heller ikke at folk jeg knapt kjenner ser på meg som om jeg er på utstilling.

¤skal grave meg ned i en smågodt pose og bli der til juni¤

Skrevet

Jeg var 65 kg før jeg ble gravid..var ikke nyslanket selv om det kunne vært en fordel. Er 165 høy så det er liksom ikke store biten og fordele kiloene på. Er 72 kg nå og en uke lenger enn deg.

Sist jeg ble gravid var jeg 63 kg , 74 da jeg fødte og de 2-3 siste månedene la jeg på meg 1 kg i måneden...Uke 24 veide jeg 71.

Et pr mnd etter fødselen veide jeg 59 kg og det har jeg ikke gjort på maaaange år.. herlig å få se 5 tallet igjen...

Det jeg mener er at det er ikke sikkert at du kommer til å legge på deg så mye mer....

Lykke til

Skrevet

I samtale med mine venninner har vi kommet frem til at dette stemmer ganske godt

Minus 10kg på klinikken

Minus 5kg på 2mnd med amming

Minus 2-5kg på 2-6 mnd med tugåing og mosjon

Legger du på deg mer enn 15 kg må du jobbe litt for å få de av igjen, men det går helt greit..

MEN flere av oss har lagt oss til dårlige spisevaner som hjemmeværende, småspising hele formiddagen istedenfor en lunsj er ikke lurt, da går du opp igjen siste halvdel av permisjonen....!

Kroppen blir anderledes etter et svangerskap, men tyngre blir den bare hvis du fortsetter å spise like mye etter avangerskapet som du gjorde i det. Tredje gangen jeg gjør dette så det gjelder ihverfall for min kropp.

Skrevet

Er heldigvis litt bedre humør nå. Jeg håper jeg går ned etter fødselen, må bare være litt flink når jeg går hjemme. Men jeg har i hvert fall en liten en å gå tur med! :)

Takk for tips, jeg prøver å skjerpe meg, men lett er det ikke! Trening er ikke så aktuelt for meg pga svimmelhet og bekkenløsning, men jeg går turer.Håper bare ikke det blir glatt ute!!

Lykke til til dere alle som sliter med det samme som meg.

Skrevet

Hei! Jeg har gått op mye i mine tidliger svangerskap, med nr 1 gikk jeg opp 28 kg med nr 2 35kg.Er en 179 høy og har altid veid mellom60-62kg. 3mnd etter jeg fikk første veide jeg 57 kg og 6 mnd etter jeg fikk nr 2 var jeg tilbake på 60-62kg. Har ikke så veldig lyst til å gå opp så mye denne gangen,men får ta det som det kommer- ER i uke 12 og har gått opp4-5kg allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...