Gå til innhold

Ahh... endelig er jula over..... slitsomt for nygravide=)

Anbefalte innlegg

Første gangen i mitt liv jeg har blitt mer stressa av jula enn av hverdagslivet.... er nå i 7. uke, og vi hadde ikke lyst til å fortelle det til alle vennene våre at jeg er gravid... men jula har jo vært full av rakfisk, fenalår, øl, akevitt, rødvin, gode oster som en ikke aner om er pasteurisert... fester! phu.. det er mye å ta hensyn til som nygravid...

Vel.. tror det gikk bra. Fortalte det hjemme fordi det var ikke unnskyldninger gode nok til hvorfor jeg ikke skulle ha en sterk en til julemiddagen... de ble kjempeglade, og det var godt å kunne snakke med mamma. Lurte meg unna på fester med alkoholfri rødvin i flasker som hadde inneholdt rødvin med alkohol...hihi.. tror ingen tok den... men det er jo ikke like godt da... men det var litt kjedelig å ta taxi hjem når bilen sto parkert utenfor -jaja...

Gleder meg til å fortelle det!

Andre som har lignende erfaringer??

Fortsetter under...

har heller aldri vært så sliten... de første ukene (er i uke 8) er en nesten alltid ekstra trøtt. Vi hadde gjester (boende) hos oss hele jula, og det var temmelig slitsomt med rødvin, sene kvelder og mye tung mat. Men som "anonym" sier.. så er vi jo heldige uansett.... bare det at en ikke tenker på det når det står på som verst :-) Til anonym, lykke til ... håper det klaffer, til miren med spiren... har det likedan :-)

Det ble en lett jul iallefall:) Ribba smakte meg ikke, pinnekjøttet ligger i frysern og røkelaksen har gått samme vei:) Kvalm og uggen, men har da kommet gjennom det uten de store mistankene tror jeg:)

Og ja, jeg er veldig glad for alle symptomer og alle plager, bare det spirer og gror i magen;)

Anonym: Vell, dette forumet er for å diskutere ting som er relevante for folk som er gravide i 1. trimester. Hvis du synes det er teit å lese om vansker med å unngå mat, redsler for SA, slitsom morgenkvalme osv, foreslår jeg at du logger ut.

Til dere andre: Gjett om jeg er glad jula er over! Kastet akkurat et kjøleskap full av nydelig røkelaks, deilige upasturiserte oster jeg kjøpte med hjem fra ferie og et godt stykke parmaskinke.

Men: Det er jo naturligvis en liten pris å betale hvis spiren sitter, og alt går bra med den lille :-)

Annonse

Ja, vi får krysse finge for at alt går bra! Det er en liten pris å betale å måtte hoppe over maten og vinen, det vanskeligste var stresset for å unngå at noen merket det! Jeg hadde ikke lyst at hele vennegjengen skulle få vite det...

Formen er ellers ganske bra... sliter litt med kvalme når jeg blir sulten... og på morgenen... Men holder det ut når en vet grunnen!!

Jeg synes også jula var litt slitsom. Måtte fortelle det til tanta og onkelen min, siden vi feira både jul og nyttår med dem. Er bare 7 uker /(eller var det 8??) på vei, så det er jo litt tidlig, men skulle det skje noe, vil jeg uansett si det til dem ganske raskt, så da er det jo greit nok. Det er nå godt å komme tilbake til hverdagen, da, men ferre "feller"...

Jeg har også slitt meg gjennom jula, drukket alkoholfri øl tømt over på ekte ølflasker. Om man ikke er oppblåst fra før, blir man det i hvert fall etter å ha helt i seg en sekspakning eller to med Munkholm. Og pyton å ha på seg finklær når man bare har lyst til å subbe rundt i joggedressen. Hadde også mest lyst til å kjøre hjem, men måtte betale sure taxipenger likevel. Men som sagt, vi er jo heldige. Til anonym: dette er jo et forum for oss i 1. trimester, da er det dårlig gjordt å komme med slike surmulende meldinger her inne selv om jeg skjønner deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...