Gå til innhold

Hvordan sover deres små nå?


-carina-

Anbefalte innlegg

Karsten legger seg klokka 19 og sover til rundt 07, slik som han har gjort i hvert fall i tre måneder. I perioder har jeg ammet ofte, men som regel 1-3 amminger i løpet av nattsøvnen. På kvelden legger jeg ham i sengen og sier god natt og det er som regel det...

 

På dagen sover han derimot som regel bare 30 minutter x 3. Og det må bysses, trilles eller puppes for at han skal sove disse duppene sine... Er glad jeg i alle fall har styr på nattsøvnen! :o) Lurer på når dette med dagsøvnen skal falle mer på plass?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legges mellom 18 og 19 og sover til 5 for mat, sover videre til 8.

Sover mellom 2 og 3 timer på dag fordelt på 2-4 lurer.

Har begynt å få litt rutine på dagen etter at jeg begynte å bysse henne, vil ikke sovne selv.

Det går maks 2 timer før hun må legges igjen...

 

Pleier å se ut slik:

8-våkner

9.30-sover

10-våkner

12-sover

13-våkner

15-sover

15,30-våkner

19-sover iallefall sånn ca.

 

Får grøt kl.11-12 og kl.18-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser det ut som en elendig søvnperiode er over!!!!!

 

Tiril legger seg ca 19 (+/-) også står vi opp mellom 7.30 og 8. Ammer nå 1-2 ganger om natta og er kjempe fornøyd med det etter en periode med mye amming og mye oppvåkning.

 

Sover ganske bra på dagen også! Mellom 45 min og 1 1/2 time i slengen og sover 2-4 lurer iløpet av dagen.

 

Spiser grøt i 11 tiden og middag i 16-17 tiden sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

 

Legges mellom 7 og 8

Våkner 12, 5-6 og 7-8 for mat , men ikke alltid likt.

Sover 2-5t på dagen når det passer gutten, men jeg bestemmer litt da og legger han ikke for en dup klokka 6 om kvelden, da holder vi han våken en time eller halvtime uansett å trøtt han er. Går rundt med han og han smiler for det meste. Spiser bare grøt en gang. Vondt i magen av for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger han mellom 18.30 og 19.00. Legger han da i sengen med koseklut og smokk, sovner da greit alene.

Våkner en gang mellom 02 og 05 for en flaske. Sover til ca 08 igjen.

 

På dagen er det litt vanskeligere å få han til sove mer enn 30 minutter. Har de siste dagenebegynt å legge han i vognen ute, og da har han faktisk sovet både en og to timer, så skal fortsette med det. Setter da vognen på verandaen og står og rugger i ca 5 minutter, så sover han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt legger seg ca 2000, og sover til vi står opp kvart på sju, skulle nok gjerne ha sovet lenger, han er et ordentlig sovedyr... :) om dagen har han vel tre "korte" dubber, og en god lang en fra 12 omtrent, når storesøster også sover, Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-carina-

 

Sånn er snuppa mi også på dagtid, sliter veldig med å sovne uten noe byssing og trilling osv. Har prøvd å kun legge henne ned noen ganger, men da skriker hun en god stund før hun sovner. Litt håpløst, men håper det ordner seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie sover 20minutter til en halv time om gangen på dagtid, tar da som regel 3-4 sånne lurer. Hvis vi triller ute eller kjører bil, kan hun sove opptil en time eller to.

Hun er enda vrang å legge om kvelden, legger seg mellom 20-21, sover da til 22, får mat, og våkner da annenhver time for mat gjennom hele natta...gjeeeeesp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres slitsomt ut! begge mine har fått flaske, men heldigvis sluttet de å spise om natten veldig tidlig! Tale var 2mnd, og Varg sluttet når han var 3mnd. så jeg er nok litt bortskjemt tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin sovner mellom 18.30 og 19.00 på kvelden og sover som regel til mellom 7 og 8. Uten mat på nettene de siste mnd.

På dagtid er det ikke noe rytme ennå, men sover som regel 3-4ganger tror jeg i løpet av dagen, men ikke så lenge. Kanskje 30min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen legger seg mellom 20 og 2030 nå. Sover 2 dupper på ca 1,5 timer på dagtid. Men har begynt å bli veldig urolig om natta. MAt ca 3-4 ganer... Ordner seg sikkert etterhvert. Storesøstra sov hele natta fra hu va ei uke gammel! Så litt uvant er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja akkurat nå går det bra, men er redd det fort kan endre seg!!

 

Vi begynte med grøt når lillegutt var 4 mnd, fikk en veldig fornøyd gutt da, sov godt om natten og kuttet da ut ammingen på natta, har en regel om at klokken vertfall må ha passert 05 før det er mat å få, våkner han før det gir jeg han smokken! Men da han nærmet seg 5 mnd begynte han å våkne flere ganger på natten og han styra fælt i jula! Så på tirsdag var vi på helsestasjonen, fikk da beskjed om å begynne med grøt på dagtid også, så nå får han grøt kl 12 og kl 18. Så etter det har han sovet til 06 -07, legger seg 19.30. Håper han har funnet en god rytme nå, tvi,tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...