Gå til innhold

5 mnd og ikke s?rlig interessert i melk lenger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk smaksprøver på både grøt, grønnsaker og frukt ved 4 mnd alder. Nå er hun 5 mnd og får en liten porsjon grøt til frokost og middagsglass og fruktmos på kvelden.

Saken er bare at hun nesten aldri vil ha flaske med mme lenger. Hun drikker ca 160 ml når hun våkner kl 9, og stort sett en flaske med 120 ml rundt kl 21. Noe mer vil hun ikke ha. Synes dere ikke dette er litt lite?? Jeg gir henne litt nypesaft til måltidene slik at hun får i seg litt mer vœske, men det blir ikke mer enn 50 ml pr måltid.

Hun har alltid vœrt bestemt når det gjelder mat. Da hun var 2 mnd måtte jeg slutte å fullamme henne fordi hun nektet og ta puppen mer. Da hadde hun fått smaken på tåteflaska et par ganger. Virker nesten som det samme skjer igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som har vœrt borti noe liknende?

Skrevet

Har ikke vært borte i det, siden jeg bare fullammer. Men jeg tenkte bare å foreslå at du kanskje kan prøve å gi mme fra kopp i stedet?! Bare ett forslag, vet ikke om det fungerer.

Jeg synes det høres litt lite ut, men det er jo litt væske i grøten også, så hun får i seg litt ekstra væske der da... Babyer bruker vel å ta til seg det de trenger?! :o)

Skrevet

Har ikke samme problem, men ser jo at jenten drikker mindre når hun får grøt. Men har du prøvd å gi mme før grøten?

Skrevet

hva slags melk er det du gir barnet ditt?

klemz

Skrevet

kan hende du må prøve en annen type,det gjorde jeg når sønnen min bare kasta opp når han fikk melk,da brukte vi nan men bytta til collet og han ble en helt ny baby og drakk masse melk.nan er jo mye tykkere og babyer kan bli fortere kvalm av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...