tjukkebolla Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Har faste rutiner, men i kveld slo han seg helt vrang. Hylte i to timer etterat jeg hadde lagt han (var selvsagt inne hos han med jevne mellomrom). Tok han opp tre ganger for å se om han var sulten, sjekke bleie osv, men fant ikke noe "galt". Er det bare lillegutt som tester meg eller? Hva pleier dere å gjøre for å roe babyen ned når h*n er trøtt, men ikke vil sove? Lillegutt er litt over året.
winneboo Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Her tar det også 1-2 timer vis jeg går inn flere ganger, tar henne opp osv. Gjør jeg ingen av delene så sovner hun etter 5-10 min. Hender jeg går inn, men da sier jeg bare at det er natta å legger henne ned å brer dyna over. Det som funker her er hvertfall at jeg ikke forstyrrer henne ved å fly inn hele tida, hun sovner vis hun får ligge å skrike litt. Eller hun ligger ikke å skriker, hun står i senga å kjefter. Å det er ingenting galt med henne. Kanskje han roer seg vis du roer ned på å ta han opp osv. Tar du han opp en gang så vet han jo at du tar han opp neste gang om han bare hyler høyt. For at det ikke skal bli så fælt så gir jeg jenta mi en klem før jeg går dersom ho gir tegn på at ho vil opp. Da klamrer hun seg til meg å prøver å komme opp, men jeg går bare. Dette funker hvertfall her. Hun protesterer hver gang hun legger seg. Noen ganger tar det 2min med kjefting før hun sovner,andre ganger 10 min. Er jo greit å lukte på bleia for å skjekke bæsj, men trenger ikke løfte dem opp fordet. Sulten vet jeg at hun ikke er siden hun får en plett med grøt og melk før hun legger seg.
Dalli Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Vi har det på samme måten, at han noen ganger protesterer og ikke vil sove/legge seg. Jeg tror på å ta opp barnet og bysse/roe. Synes ikke man skjemmer dem bort eller gir dårlige vaner. Det er som oftest en grunn til gråting. Vi tar alltid S opp, men blir på soverommet slik at han ikke forbinder det med å komme inn i stuen og sånt... vi bysser og roer han sånn at han sovner. Noen ganger går det fort, andre ganger tar det tid. Jeg er sterkt imot at barn skal ligge alene og skrike i sengen sin. Verken foreldre eller barn tjener noe på det. Sengen og soverommet skal være et trygt sted. Jeg tror ikke barnet ditt tester deg, om du føler det, så vær i alle fall tilstede og klapp, kos når han skriker.Syng en sang...
winneboo Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Nå kommer det ann på barnet å da. Jeg lar heller jenta mi stå i senga et par minutter å protestere, enn å fly inn å forstyrre henne som fører til at hun ikke sovner før 1-2 timer etterpå. Bysset og bærte i 8mnd, å det holdt
mamma20! Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 sånn har min gutt også vært i kveld.. og det var rett og slett luft.. eg måtte ta han opp 2 ganger og han rapte masse begge gangene. og han sovnet no kl 22.35. helt forferdelig.. begynte selv på jobb i dag og sov ikke en time i natt.. så det var ikke den rette kvelden..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 dytter litt opp her...trenger flere tips vi sliter også med å legge ungen. Nurken vil ikke legge seg. Prøvde å la han stå på sengen hans, men han detter litt og slår seg, så derfor blir det til at vi tar han opp..
-Bobsi Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Jeg tar henne aldri opp. (Bortsett fra i går, da hadde hun gjort i bleia) Setter meg på en stol, så hun ser meg, snakker ikke til henne. Gir henne smokken hvis hun mister den, eller vannkoppen. når hun viser tegn til å roe seg, hvisker jeg god natt og går ut. Dette gjentas av og til flere ganger, men som oftest sovner hun etter første gang. Prøver å gå før hun sovner, slik at hun ikke skal venne seg til at vi skal være der til hun sovner. Sambo og jeg bytter på, så hun vet aldri hvem av oss som kommer om hun roper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå