Gå til innhold

Hva synes dere om disse navnene?


Twins i magen <3

Anbefalte innlegg

Jente - Nora (okei, ti på toppnavn, men bortsett fra det? :)

 

Gutt - Jostein eller Sivert (oppkalling)

 

Bare litt morsomt å høre, vi har nok bestemt oss tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jostein og Sivert : Veldig kule navn! Sivert begynner å bli vanlig etter Madrugadasuksessen, men er kjempefint. Jostein gir meg gode assosiasjoner og er et skikkelig godt og mandig navn. Helt etter min smak.

 

Nora: fint navn, men desverre veldig veldig kjedelig fortiden. Det har for meg blitt helt utvannet av alle de tusen små frøknene som løper rundt og heter det. ikke noe å skjemmes over, men heller ikke noen karakter. Kalles du Nora i år blir det som å hete Berit/Randi i 1950 eller Camilla/Hege i 1980.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sivert blir etter spirens tippoldefar og Jostein etter spirens farfar :) Så guttenavnene må vi vel bare trekke lapp om, hehe :)

Nora har jeg liksom ville hatt siden jeg selv var ganske liten - før det ble poppis, så litt leit at det plutselig ble sånn ti på topp. Ellers er Inga et alternativ (også oppkalling - spirens tippoldemor), men samboer er ikke helt med på det... hehe :) Spørs om det må bli Astrid etter spirens oldemor i stedet da, ikke enkelt med navn nei..

Synes det er moro å se på slektstre etter fine navn - mange fine gamle navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Astrid var fint jeg. Nora er så veldig mye brukt de siste årene. Både Sivert og Jostein er fine navn, jeg ville kanskje valgt Sivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Jostein er et navn for en skikkelig fyr - også i voksen alder. Mht jenta syns jeg Tora er bedre enn Nora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt faktisk å sa det til samboer i bilen i dag, at kanskje Tora var et fint alternativ til Nora :) Hehe, men jeg er sååå opphengt i Nora... viktig å få med at det har jeg sagt i alle år - FØR det ble ti på topp-navn, hehe! Er også mer og mer sikker på Jostein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er jo bare så skjønt. Skjønner problemet. Har villet kalle ungen min Emma siden jeg var liten. Så selvfølgelig måtte det jo være kjempe populært da vi skulle få barn. Hun ble hetende Emma Sofie, bruker begge navna. Vil du ha Nora så tar du det : ) Sivert var stilig, er veldig kresen på guttenavn jeg men det var kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivert er kjempefint!!

 

Her i Finnmark ville jeg ikke brukt Nora, selv om det er flott.

Vil unngå senere tilrop som "Nora di hora" , men lenger sør er vel ikke det noe problem. Ikke meningen å lage dårlige asossiasjoner altså! Navnet er jo veldig klassisk og pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør nesten vedde på at denne slektningen egetnlig bar navent Ellinor eller Ellinora, for det het også min oldemor. Men etter at hun giftet seg med min oldefar og ble frue, ble hun visst bare kaldt Nora! Nora er nok egentlig en forenkling!

 

Kanskje Ellinor kan være et alternativ da?

 

Jeg liker godt begge guttenavnene, men jeg ville nok passe meg for å korke meg inn i et oppkallingshjørne, det må jo gå an å bruke slekta som inspirasjon og siden ikke bli helt fortvilet om det ikke smeller i taket liksom. Tenk om dere får 4-linger gutter neste gang, og det finnes bare 3 bra navn i slekta???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...