Gå til innhold

Står på nan pakken at jeg skal gi 5 måltider,men jeg rekker det ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rekker det selvfølgelig,men lurer på om jeg kan prøve å gi henne 4 måltider i stede.

Skal hun ha 5 måltider i døgnet på det bli litt før hver 3dje time.

Da er ikke snuppa alltid så sulten.Det resulterer selvfølgelig i at hun ikke spiser alt.Hadde hun spist alt hadde hun fått i seg ca anbefalt.

Men om jeg gir henne like før det er gått 4 timer er hun sulten,og da drikker hun opp.

Hvis jeg kan gi henne 4 i stede for 5 måltider vil hun få i seg det hun skal dagelig.

Ble kanskje litt klussete det her,men håper dere skjønner:)

Spørsmålet er altså,kan jeg kutte fra 5 til 4 måltider for å få i henne det hun skal ha?.....eller burde jeg gjøre det som står på pakken?

Skrevet

Akkurat d samme lurte jg på i en periode.tulla mi fikk også mat hver 3 time før,men når hun begynte med grøt når hun var 4 mnd orket hun ikke like mye melk,drakk bare halve flaskene og gulpa mye,men så reduserte jg fra 5-4 flasker og d går kjempe bra.så nå får hun mat hver 4 time,som blir 4 måltider om dagen.til frokost får hun bare melk,lunch får hun grøt og melk,middagstider får hun melk og litt frukt og melk og grøt til kvelds.d fungerer kjempe bra her ivertfall,så prøv du,og se ossen d går.

Skrevet

Akkurat d samme lurte jg på i en periode.tulla mi fikk også mat hver 3 time før,men når hun begynte med grøt når hun var 4 mnd orket hun ikke like mye melk,drakk bare halve flaskene og gulpa mye,men så reduserte jg fra 5-4 flasker og d går kjempe bra.så nå får hun mat hver 4 time,som blir 4 måltider om dagen.til frokost får hun bare melk,lunch får hun grøt og melk,middagstider får hun melk og litt frukt og melk og grøt til kvelds.d fungerer kjempe bra her ivertfall,så prøv du,og se ossen d går.

Skrevet

du trenger ikke å følge det som står på pakken.du gir det barne trenger,barne sier i fra når det vil ha mer el er sulten på melk.det gjorde i hvertfall sånn med min sønn.prøvde å følge det som sto på pakka men det ente med bare spying,så du får bare prøve deg fram så finner du ut hva ungen vil ha.

klemz:)

Skrevet

Tusen takk for svar begge 2!! :)

Da gir jeg henne 4.Håper hun blir mer fornøyd med det:)

De siste dagene har hun bare blitt sint rett og slett. (på maten)

Det "bare ble slik" et par ganger tidligere ,at hun fikk 4 måltider.

Da virket hun mer fornøyd da jeg tenker etter. Men det er jo en stund siden.

Meeen,takk skal dere ha. Da prøver vi 4 i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...