Gå til innhold

For stor mage???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt stressa jeg...Jeg er begynt på min 14 uke...og det er flere som sier at jeg har sååå stor mage.Det må minst være tvillinger...er en av mangen komentarer....Nå kan det være at jeg er litt ømtåelig og emosjonell...men jeg blir engstelig... Tenk hvis det eventuelt bare er en da...er det ikke bra? Har ikke vært til jordmor enda heller så jeg har ikke beroliget eller eventuelt ikke beroliget av henne enda. Er det virkelig så uvanlig og ha godt synlig mage i uke 14?

I tilegg er jeg plaget med vondt i magen.Får liksom ikke gått på toalettet.Og da blir jeg kvalm,uvel og får mageknip.Plutselig må jeg på toalettet og da skjer alt i full fart.Er det vanlig å ha det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg følte også at magen min var kjempestor mellom veke 12 og 14, og så forsvant den litt igjen. Trur eg berre var konstant oppblåst, for magen har nesten ikkje vokst sidan då..

Skrevet

Hei!

Det er veldig vanlig å ha treg og/eller oppblåst mage i svangerskapet. Og det kan jo også gjøre at magen din ser større ut!

Jeg vil anbefale deg å drikke masse vann, være i bevegelse og kanskje prøve Duphalaceller Lactulose hvis du har store problemer med å gå på toalettet. Eller drikk en stor kopp te..... ;0)

Og du: ikke bry deg om andres kommentarer! Alle er forskjellige. Jeg hadde også stor mage i uke 14.

Skrevet

Ikke bekymre deg. Er veldig vanlig. Har vært slik i begge mine svangerskap :-))

Vi jenter er så utrolige forskjellige, så bare lukk ørene for slike kommentarer.

Skrevet

Du er ikke uvanlig i det hele tatt! Det er helt vanlig at tarmer og fordøyelse reagerer når livmora begynner å vokse og dytte. Av og til ,jeg så stinn og oppblåst at det føles som jeg ha svelget en flodhest...

Bare slipp ut magen og slapp av du, magene vokser i ulik takt, sånn er det bare. Med min første var jeg også stor tidlig, og fikk flere og flere kommentarer jo lenger jeg kom. Da jeg var ca 6mnd på vei fikk jeg stadig kommentarer som "nå er det like før, ikke lenge igjen nå osv" Da jeg så det var tre mnd igjen var det "stakkars deg, dette blir tungt osv" Men alt gikk helt fint, og jeg fødte en flott gutt 2 uker før termin.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...